Info

 

Til dere som har sendt meg epost i løpet av sommeren- jeg har ny adresse.

Dere kan nå kontakte meg på følgende adresse: stinean_blogg(at)outlook.com

 








Sunn sommerlunsj på 1-2-3

 

Det siste jeg vil nå på sommeren er å stå på kjøkkenet i mange timer når det er sol og varmt i været. Mat må man uansett ha, så jeg tenkte å dele min favorittlunsj med dere. Denne er sunn og smakfull i tillegg til at den er ferdig på 1-2-3. Perfekt sommermat :)

Selv pleier jeg alltid å ha kokte egg og ferdig oppkuttet løk og chili i kjøleskapet, det gjør matlagingen mye kjappere.

Du trenger:

- hamburgerrygg/skinke
- smøreost
- tomater
- sopp
- ketchup
- løk
- chili
- kokt egg

Flere grønnsaker kan brukes. Jeg varierer f.eks med asparges, brokkoli og paprika.
Poenget med denne lunsjen er at du blander alle ingrediensene (bortsett fra egget) på en tallerken og setter den i mikrobølgeovnen til grønnsakene er varme og osten har smeltet.

Vips så er maten ferig på et par-tre minutter :D




Serveres med salat.

 

Håper det smaker!

 

God sommer :)

 




Høy faktor

Hola !

 

Etter ti dager i varmen er jeg nå tilbake i Norge. Jeg har hatt en fantastisk ferie på Costa del Sol sammen med de flotte jentene mine <3

Rutiner på ferien, kort oppsummert :


sovet lenge- check!

øl/vin før kl 12- check!

spist (for) mye god mat- dobbel check!

badet og slikket sol- check!

sand i bikinitrusa- check!

siesta- check!

blitt solbrent- check!

spist masse is- check!

shopping- check!

Det har altså vært høy faktor på alle punkter, men det er jo det som er ferie, sant?

Her er et lite bildedryss..






Cottage cheese i soloppgang


Fine jenter i solnedgang


Ukens sunneste..




Feriens beste is. Yoghurtis med MASSE digg.

































Nå venter den beintøffe hverdagen med jobb, studier, trening og rutiner igjen.. Can't wait.. Haha.







En plass i solen..

Mobilblogg:
Sender dere en hilsen fra Costa del Sol. Kan melde om stekende sol og mange varmegrader. Denne jenta er i feriemodus og jeg koser meg glugg med morgentreninger, strandlivet og god mat sammen med jentene mine <3 Har ikke tatt så mange bilder enda men her får dere en liten smakebit.. Håper dere har det bra:-)
-Stine-

Prosjektet

Hallo kjære bloggvenner!

 

Står det bra til? Hvordan går det med treningen?

 

Prosjektet #24daystogetshredded går snart mot slutten. Dere kan få alle oppdateringer på instagramprofilen min @stinean85. Til dere som ikke følger med der så skal dere få en oppsummering her.

 

Treningen har bestått av styrketrening kombinert med kondisjonsbasert trening- som rask gange og intervaller. I løpet av disse ukene har jeg hatt god effekt av å trappe opp styrketreningen og kutte ned på cardio, og da spesielt langkjøring.

Smart og effektiv trening har vært stikkord i denne perioden.











Kostholdet har bestått av de samme matvarene som jeg ellers pleier å spise, men jeg har gjort noen justeringer her og der. Det er stor variasjon måltidshyppigheten og ingrediensene jeg bruker. Her er et eksempel:

 

Måltid 1: stekt egg, karbonadedeig, avokado, nøtter og et lass med varme grønnsaker

Dette måltidet kan faktisk holde meg mett i opptil 6 timer (!)

Måltid 2: kylling eller skinke med varme grønnsaker og ost

Som avslutning nyter jeg en double 0% med en frukt og en ss peanøttsmør

 

Måltid 3: biff/laks eller karbonadedeig med varme grønnsaker, potet/søtpotet eller ris/riskaker.

 

Måltid 4: mager kesam med bær, vanilje, 1 frukt og peanøttsmør






Resultatene hittil..

Det er begrenset hva man kan få til på tjuefire dager så fremgangen har derfor ikke vært enorm. Når det er sagt så har jeg ikke målt fettprosent eller brukt målebånd i perioden. Jeg har derfor ingen konkrete tall å forholde meg til annet enn tallet på badevekta. Badevekta forteller ingenting om kroppsammensetningen så jeg har heller benyttet meg av speilet og formbilder som verktøy for å måle fremgangen. Jeg ser at det har skjedd forandringer i kroppsammensetningen- kroppen har respondert bra på opplegget. Med gode resultater på få dager er prosjektet kvalitetssikret. Hard work pays off, det skal være sikkert :)

Målet videre er i første omgang å opprettholde den berømte HåK (helårskroppen) slik jeg pleier. Hvor veien går videre er fortsatt litt usikkert. Jeg snuser fortsatt på å delta i en konkurranse til høsten, men det blir først etter ferien at jeg kommer til å ta et endelig valg i forhold til dette. Det jobbes uansett med x-formen om dagen ;)







Eat for abs!

 

 




Smak av sommer

Hei!

Om det er noen innom her som også følger meg på instagram, så vil jeg si tusen takk .. Takk for kommentarer, spørsmål og hjerter <3 Antall besøkende her på bloggen har falt drastisk det siste året og da er det ekstra hyggelig med over 600 følgere på instagram :) Til dere som følger med begge steder vil dere nok oppleve at det blir like bilder, tekst osv. Kreativiteten er ikke alltid på topp i en ellers så travel hverdag. Blogging er tidkrevende så har dere noen ønsker til hva dere vil lese mer om, så er det bare å slenge inn forslag i kommentarfeltet. Hittil har jeg fått noen spørsmål om jeg kan skrive litt om mitt nåværende kosthold.. Og det er klart jeg kan, om det er interesse for det. 

 

Så, over til overskriften.. Jeg har hatt noen nye smaksopplevelser.  Vi snakker ikke gourmet her, altså.. Dette er bare noen nye små spicy innslag i måltidene mine. Dette innlegget er myntet på smak. Smak av sommer.

 


Sesongens Dobbel 0% med smak av kokos er en gladnyhet. Jeg anbefaler å tilsette friske bær, litt kokosmelk og noen mynteblader for en ekstra fyldig og god smak. Med kokosmelk metter den mer i magen, men kan riktignok ikke gå under nullprosenten lenger. Tips nummer 2 til denne- jeg så at noen hadde laget pinneis av den. Det må jo være sommerens smarteste is ;)


Med denne dipmiksen kan du lage din egen spicy dressing på 1-2-3. Perfekt å blande i kesam- eller i ketchup.



Sesongens beste. Hvit asparges, dronningen i grønnsaksdisken. Fantastisk på smak og kan brukes som tilbehør til veldig mange forskjellige retter. Kokes i 6-8 minutter og er klar til servering.


Jeg prøvde meg på en hjemmelaget pesto. Utrolig enkelt og fantastisk godt. Jeg lagde min på slump, selvfølgelig.. Ingrediensene jeg brukte var; basilikum, hvitløk, pinjekjerner, parmesan, maldonsalt og litt olje.


Jeg har smakt sesongens første norske jordbær- har dere? :D


Et måltid som dette er noe jeg spiser mye av- året rundt. Likevel er salat en klassiker på sommeren og den smaker også mye bedre på varme dager.


Mr. Forell <3
Min favorittfrukt er endelig tilbake. Pærer med navnet Forell. Løp og kjøp!




Min favoritt

Proteinrik sommersnacks? Ja, takk!

 

Dette er redningen dersom søtsuget må holdes i sjakk. Perfekt før/etter trening eller som dessert. Min favoritt!

Enkelt, sunt og utrolig digg!

 

Du trenger:

 

Kesam og bær (jeg brukte blåbær).


Kesam er en god kilde til protein. En boks koster rundt 15,- og inneholder 12g protein pr.100g.


Smak til med sukkerfritt syltetøy, vaniljeessens, søtning (f.eks stevia eller sukrin gold) og peanøttsmør.





Bland alle ingrediensene sammen. Kan med fordel settes i fryseren i noen minutter.

Nyt <3





#24daystogetshredded

 

Følger du meg på instagram (@stinean85) så har du sikkert fått med deg denne hashtagen..

Hva man kan oppnå av resultater på 24 dager er minimalt, jeg vet.. Å ty til nødløsninger for å finne bikiniformen er noe jeg i utgangspunktet ikke er noen stor fan av. Jeg ser på meg selv som et medlem av HåK -selv om tittelen på dette prosjektet ikke akkurat støtter HåKs lover. Sommerkroppen er også vinterkroppen- og motsatt. Jeg synes uansett ikke at det er feil å pynte litt på den. Jeg vet hvor skoen trykker- og på disse 24 dagene er det justeringer som er mitt fokus. Justeringer er ordet- justeringer er prosjektet. Opplegget er (til tross for tittelen) smart og baserer seg på min daglige livsstil-  en hverdag hvor et balansert kosthold og dedikert trening står sentralt, men hvor livet, trivsel, sunnhet og helse alltid er førsteprioritet. 

 

«HåK handler om å ha en livsstil du kan ha hele året ? med noen få hederlige unntak. Denne livsstilen innbærer at du skal kunne spise kake når du inviteres på bursdag, du skal kunne nyte litt alkohol eller ta et lite dykk i godteriskålen i ny og ned, så fremt det passer inn og det ikke overdrives. Målet er å føle seg frisk, være frisk og se frisk ut, uten å måtte ofre så alt for mye.

HåK skal være en balansegang mellom å kose seg og å ha en sunn helse. Ble det overtid på jobben en dag? Eller er barna syke? Ja, da kan du selvsagt ta deg fri om du ønsker det. Treningen og kostholdet skal ikke diktere alt i hverdagen din. Det skal bare være en del av hverdagen. Det må være en viss form for balanse mellom trening, kosthold og det livet du lever når du ikke trener og spiser. Her gjelder det å finne ut hva som passer best for nettopp deg.»

http://fitnessbloggen.no

 



Daglige oppdateringer finner du på istagram @stinean85.

 




Nye muligheter !

Legen sa ja- jeg roper hurra :D
Nå trenger jeg ikke å holde aktivitetsnivået tilbake lenger, slik jeg har gjort det siste året. Kroppen har det endelig tipp-topp! Lykke er å føle seg som en friskus :D

De fleste treningsoppdateringene finner dere på instagram @stinean85, men nå blir det kanskje flere trenings- og kostholdsoppdateringer å finne her fremover også. I lykkerus vil jeg ikke love dere for mye.. Men stinean.blogg.no er ikke død og nye muligheter venter..  ;)

#happygirl

 

Ønsker dere en sprek og frisk tirsdag :D



Gratulerer med dagen!











Les mer i arkivet » August 2013 » Juli 2013 » Juni 2013

Søk i bloggen

Stine- Stines treningsblogg

29, Oslo

Epost: stinean_blogg(at)outlook.com

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



KATEGORIER

DYKK I ARKIVET- Les alle innlegg

Siste innlegg

Siste kommentarer

hits Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...