Et ønskeinnlegg! Øvelser som utfordrer magemusklene dine

 

  

Husker dere dette innlegget- Slik får du synlige magemuskler- en veiledning ? Om du ikke har lest det, så anbefaler jeg å gjøre det før du leser videre, for her kommer del 2- siden det har vært stor interesse fra dere.

Det er mange som lenge har spurt etter den 'magiske oppskriften'. Svaret er vel at det ikke finnes én oppskrift eller ett bestemt treningsprogram som vil gi deg synlige mageruter. Dette har jeg nevnt tidligere og som er et utrolig viktig poeng å få frem. Alle har vi magemuskler og hvorvidt de vises eller ikke kommer an på kroppsammensetningen og hvor høy/lav fettprosent man har. Fettprosenten korrigeres hovedsaklig ved å gjøre endringer i kostholdet og man vil ikke få mer synlige magemuskler kun ved å trene øvelser på mage. Man hører ofte 30% trening og 70% kosthold er avgjørende for en endring i fettprosent.

Jenta på før og etter-bildene har ikke nevneverdig stor forandring i fettprosent fra bilde 1-2. Hennes fokus var å 'bygge' magemuskler, altså øke i styrke og muskelvolum, for størrelsen på musklene synes å ha en betydning for hvordan sixpacken vil se ut. For å få til det, gjelder de samme prinsippene som ved andre muskler på kroppen som skal utvikles- her må man gradvis øke belastningen på musklene slik at de kan bygge seg opp igjen litt større og sterkere fra gang til gang. Progresjon, belastning, kvalitet og variasjon er viktige stikkord her. Bruker du disse verktøyene konsekvent når du trener mage vil du ha større forutsetninger for å oppnå ønsket effekt- som en konsekvens av

1. valg av øvelser

2. økning i belastning samt variasjon i sett/ repetisjonsantall

 

Det finnes en rekke faktorer på detaljnivå som også vil spille en rolle. Dette er gjeldene for all type ending/forbedring i kroppssammensetning eller utvikling muskelmasse . Eksempelvis, kontinuitet, intensivitet, 'mind-muscle connection, kosthold og ande individuelle forhold. Ser man bort fra disse detaljene vil man likevel ha et godt utgangspunkt for å få større mageruter ved å fokusere på de to punktene jeg nevnte over.

Jeg gir dere en øvelsesguide, med øvelser som var i programmet jeg satte opp til min venninne.

Enjoy!

 





For litt ekstra inspirasjon kan dere la dere motivere av denne dama som TDG har synlige magemuskler med v.o.l.u.m. !

 

Ønsket om å gi dere en bloggpost med selve oppskriften kan jeg ikke oppfylle, men tips til øvelser som er verdt å bruke tid på er det jeg deler med dere. Øker dere belastningen og progresjonen i tillegg til å variere i repetisjoner og sett vil økning i muskelmasse være resultatet. 

 

Så, hvis dere i tillegg tilsetter motivasjon, en stor dose treningsglede, litt viljestyrke, en god del tålmodighet og serverer det med et smart og godt kosthold- ja, da vil jeg påstå at dere er så nærme oppskriften dere kan komme :)

 

Feel the burn ;)

Lykke til!




7 kommentarer

Lovelyliller.com

31.01.2013 kl.21:23

kjempeflotte øvelser :D

Trine

02.02.2013 kl.10:00

Topp! Dette liker jeg! Alltid gøy med ny inspirasjon til øvelser!

Taylor

05.02.2013 kl.21:21

kan du legge ut ett eksempel på kosthold for å få det til?

hermanogmamma

12.02.2013 kl.15:18

Takk! Gir meg motivasjon at noen faktisk gir tips til øvelser. Det er lett å si at man skal trene, men for dem som ikke har peiling, så åpner det nye dører når de får servert øvelser også.

Marianne

13.02.2013 kl.21:08

Kom helt tilfeldig over bloggen din, dn er helt super:-) Du har virkelig vært flink!:-)

Personlig Trener Utdanning

14.02.2013 kl.11:05

Perfekt artikkel. Keep up the good work!

Stine

17.02.2013 kl.18:25

Ønskeinnlegg:

Kan du ikke skrive om hvordan du brukte 8 uker forrige sommer på å komme i form igjen? :) Hvordan la du opp kostholdet, treningen osv??

Klem

Skriv en ny kommentar

, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits