Presentasjon del 1

Kjre lesere, si hei til Mari- min sster, forskskanin, treningspartner og gjesteblogger !




Det er snart et r siden Mari la om livsstilen, ble medlem p SATS, begynte med styrketrening og endte opp som skikkelig sprek, sunn og sporty. Dere husker kanskje dette innlegget http://stinean.blogg.no/1351591360_bicepsgaranti_og_dage.html? Det startet med at jeg satte opp et treningsprogram til henne basert p hva hun nsket oppn. Mitt ml var overbevise henne om at en sunn, smart og sprek livsstil gjr underverker for kropp og sjel. Klarte jeg det? Vil du ha svaret- les videre.

3

Frste gang Mari spurte meg om hjelp til trening var i forbindelse med opptakskravene til Fengselsskolen i 2010. Det var ikke de personlige egenskapene som gjr skeren kvalifisert for tjeneste i kriminalomsorgen som var utfordringen. Kvalifikasjonskravene i 3 f) sier at skerne m ha tilfredsstillende fysikk, herunder best en fysisk funksjonstest. Funksjonstesten bestr av fire velser: Kroppsheving (push ups), kroppsbying (sit ups), kroppsstrekning (ryggrulle) og utholdenhet (rundlype). Disse kravene er ikke s avanserte men krever en ekstra innsats for en utrent person. I Maris tilfelle s var ikke fysisk aktivitet en del av livsstilen hennes p dette tidspunktet og mlet om best den fysiske testen virket fjernt- utfordringen var stor. Med mine tips klarte hun opptakskravene med glans- innsatsen var det ingenting utsette p, men motivasjonen for videre trening sto det drligere til med. Nr testen og opptaket til Fengselsskolen var besttt ble trening et fremmedord igjen.

2 r senere..

Jeg setter opp et nytt treningsprogram til Mari. Denne gangen uten fysisk funksjonstest eller opptakskrav som ml. Livsstilsendring er et faktum og jenta vil komme i form. Jeg lurer fortsatt litt p hvor denne treningsmotivasjonen plutselig kom fra, men jeg har alltid visst at Mari har et enormt pgangsmot og viser enorm viljestyrke nr hun frst bestemmer seg for noe. Dette gjorde selvflgelig jobben min mye enklere siden hun fulgte mine rd til punkt og prikke. Hun tilegnet seg raskt kunnskap og med smart trening, hovedsakelig basert p styrketrening kombinert med noen lure triks i matveien tok det ikke lang tid fr hun fikk resultater av endringene hun gjorde. P relativt kort tid ble hun sterkere og mer definert i kroppen. Vi mlte endringer i kroppssamensetningen underveis men endinger i kilo p badevekta ble etterhvert uvesentlig i forhold til fremgangen i vektene p gymmet. kning i muskelmasse og reduksjon i fettprosent ble resultatet og forandringen var markant. Treningsprogrammet var dermed kvalitetssikret og den nye livsstilen var kommet for bli.



Jeg stilte Mari noen sprsml i forbindelse med hennes nye forhold til fysisk aktivitet slik at hun kan dele sine erfaringer- med sine egne ord. Dette kommer i del 2 av presentasjonen. Flg med, folkens!

3 kommentarer

Du har en utrolig fin blogg! Jeg elsker mten du skriver p, og bildene du legger ut er kjempe fine!

Syntes du var pen ogs, btw. :)

Digger ogs at du skriver om trening. Jeg gjr det selv.

I dag har jeg startet en sprsmlsrunde p bloggen min, kanskje du lurer p noe ang. meg? Ta gjerne en titt innom! Har ogs en del tips ang. trening der. Jeg hadde satt veldig stor pris p om du la igjen en liten kommentar ogs!

spfit

07.03.2013 kl.15:01

S digge muskler du har, vil ha!:)

Flg gjerne bloggen min om silikon og trening:)

www.spfit.blogg.no

Andrea

07.03.2013 kl.17:05

Heia, kjempe gy lese at treningen din funker s bra. Hper det kommer mer tips til oss lesere, hvilkene velser hun brukte og hvilken mat som er lurt spise :)

Skriv en ny kommentar

, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits