Presentasjon del 2

 

Her kommer del 2 av presentasjonen av min ferske bloggpartner, Mari. Jeg stilte noen standard tørre spørsmål om mål, trening, kosthold, motivasjon, veien videre og hele den regla der. Ordet balanse kan ikke bli tydeligere- svarene er ærlige, inspirerende og alt annet enn tørre.
Gikk dere glipp av del 1? Les den her.

Sniker også inn noen bilder underveis i innlegget, så dere kan få se litt av  forvandlingen til denne jenta. Som dere kan se, er skikkelig harryfleksing det viktigste jeg lærte henne :-P Nå er det ingen vei tilbake.


'Work hard, play hard'- dedikerer herved denne tittelen til relanseringen av denne bloggen og vil med glede benyttes fremfor andre motto som 'strong is the new skinny' eller 'go hard or go home'.






Hvor kom treningsgnisten fra- og hadde du noen spesielle mål du ville oppnå?

Jeg føler det var litt tilfeldig. Mest var det fordi jeg hadde mye tid til overs. På det tidspunktet var ønsket mitt å få en god kondis, og løpetrening var i fokus. Dette endret seg raskt da jeg startet med styrketrening. Det skal også nevnes at jeg var svært misfornøyd med kroppen min, men hadde mistet troen på at den kom til å forandre/forbedre seg. Så jeg ble lettere sjokkert da jeg fikk se hva som skjedde med kroppen min etter jeg startet med styrkeprogrammet.


Mari, du har trent nøyaktig et år nå- hvilke erfaringer sitter du igjen med og hva har du lært gjennom dette året?

Jeg har lært og erfart mye. Spesielt at styrketrening er mye viktigere og mer effektivt enn jeg trodde. Helt konkret har jeg erfart at det å føle seg vel med kroppen hjelper på psyken. Å få kontakt med musklene og kjenne at jeg kan pushe meg selv er en glede! Jeg har lært at styrketrening forandrer og former kroppen mer effektivt enn løpetrening. Ting skjedde, faktisk!

1 år har gått, jeg er klar for mange år til med nye erfaringer og mer lære.

 

Hva liker du best å trene?
Favorittøkt er nok generelt overkropp- minus mage og triceps. Rygg, skuldre, bryst og biceps er best! Dette er sikkert fordi det er der jeg har hatt best og mest synlig fremgang. Sidehev/fronthev med hantler, brystpress i skråbenk med hantler, bicepscurl med stang, stående militærpress og nedtrekk er det BESTE jeg vet!! ;) Ja, faktisk!





Hva lager du deg helst når du skal spise noe sunt og godt?

Jeg er glad i fisk- jeg kan nesten kjenne på kroppen at det er sunt. Fisk spiser jeg gjerne 4-5 ganger i uka. Det er enkelt å lage også smaker det godt. Hvor eksklusivt det blir lar jeg tilbehøret bestemme! Laks med brokkoli, creme fraiche og hjemmelagde potetbåter er digg.

 

Hva motiverer deg til å fortsette med treningen?
Jeg blir motivert når jeg kan være fornøyd med det jeg ser i speilet. Den følelsen har ikke eksistert i nesten 5 år, så når den først er her så nekter jeg å gi slipp på den. Jeg blir glad av det. Jeg kan også si at jeg synes det er viktig å være sunn og sterk, men jeg vil ikke legge skjul på at jeg vil se fin ut! Dessuten synes jeg det er gøy å trene, sette musikken på fult, se på kjekke gutter som trener ved siden av og ha skikkelig kvalitetstid på Sats- ja det er motivasjon.




Har du et forbilde eller noen som inspirerer deg?
Mitt største, beste og viktigste forbilde; Stine Søstern Andreassen! Det er også andre, men ingen bestemte. Jeg ser selvfølgelig en del fine kropper på både instagram og div blogger, og det inspirerer.

Hva er ditt triks for å komme seg på trening dersom motivasjonen svikter?

Hvis motivasjonen svikter, så synes jeg synd på meg selv. Jeg er så heldig at jeg har massevis av tid til å trene, så jeg pleier å si til meg selv at jeg kan like godt daffe på Sats som å daffe hjemme. Dessuten prøver jeg å tenke tilbake på hvordan formen var før, og da pleier jeg å være ute av døra på et blunk ;)

Mange snakker om å finne balansen mellom det sunne og usunne, hva tenker du i forhold til dette?

Balanse for meg er at treningen skal være gøy og tildels uforpliktende. Jeg lar alltid det sosiale med venner komme først! Det vil altså si at jeg fester (mye) i helgene, og trener mye i uka. Og som nevnt tidligere, er jeg sliten ligger jeg på sofaen. Har jeg lyst på noe usunt, så spiser jeg det. Jeg kjenner fort på kroppen når jeg bør hente meg inn igjen :)

Har du satt deg noen nye mål for 2013? Hvor går veien videre?
Målet for 2013 er å gå i bikini for første gang på 5 år (ute blant folk). Hehe ;) Videre vil jeg lære nye øvelser, og kanskje forbedre kostholdet mitt. Veien videre er jeg usikker på. Det eneste jeg er sikker på er at jeg fortsetter som før, 3-6 ganger i uka med trening og er jeg sliten blir jeg hjemme.





 

Jeg synes denne jenta fortjener en stor tommel opp eller en aldri så liten applaus. Jeg håper dere vil følge oss videre mot nye mål.
Ønsker dere en fortsatt fin søndag. I morgen er det mandag, ny uke og nye muligheter. Det kan ikke bli bedre enn det ;)

 




 

 

 

4 kommentarer

Lovelyliller.com

10.03.2013 kl.20:27

kjempefin presentasjon. Gøy å lese om andre treningsglade :)

Trine-Lise - KONKURRANSE

11.03.2013 kl.13:39

Hei! Drit fin blogg du har! Bare måtte si det xD.

11.03.2013 kl.17:26

Gleder meg til å følge dere videre! :)

Ida Bethina

13.03.2013 kl.20:50

Imponert!! :) Dere er to flinke jenter! Nå stikker jeg også på SATS. :)

Skriv en ny kommentar

, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits