Presentasjon del 2

Her kommer del 2 av presentasjonen av min ferske bloggpartner, Mari. Jeg stilte noen standard trre sprsml om ml, trening, kosthold, motivasjon, veien videre og hele den regla der. Ordet balanse kan ikke bli tydeligere- svarene er rlige, inspirerende og alt annet enn trre.
Gikk dere glipp av del 1? Les den her.

Sniker ogs inn noen bilder underveis i innlegget, s dere kan f se litt av forvandlingen til denne jenta. Som dere kan se, er skikkelig harryfleksing det viktigste jeg lrte henne :-P N er det ingen vei tilbake.


'Work hard, play hard'- dedikerer herved denne tittelen til relanseringen av denne bloggen og vil med glede benyttes fremfor andre motto som 'strong is the new skinny' eller 'go hard or go home'.






Hvor kom treningsgnisten fra- og hadde du noen spesielle ml du ville oppn?

Jeg fler det var litt tilfeldig. Mest var det fordi jeg hadde mye tid til overs. P det tidspunktet var nsket mitt f en god kondis, og lpetrening var i fokus. Dette endret seg raskt da jeg startet med styrketrening. Det skal ogs nevnes at jeg var svrt misfornyd med kroppen min, men hadde mistet troen p at den kom til forandre/forbedre seg. S jeg ble lettere sjokkert da jeg fikk se hva som skjedde med kroppen min etter jeg startet med styrkeprogrammet.


Mari, du har trent nyaktig et r n- hvilke erfaringer sitter du igjen med og hva har du lrt gjennom dette ret?

Jeg har lrt og erfart mye. Spesielt at styrketrening er mye viktigere og mer effektivt enn jeg trodde. Helt konkret har jeg erfart at det fle seg vel med kroppen hjelper p psyken. f kontakt med musklene og kjenne at jeg kan pushe meg selv er en glede! Jeg har lrt at styrketrening forandrer og former kroppen mer effektivt enn lpetrening. Ting skjedde, faktisk!

1 r har gtt, jeg er klar for mange r til med nye erfaringer og mer lre.

Hva liker du best trene?
Favorittkt er nok generelt overkropp- minus mage og triceps. Rygg, skuldre, bryst og biceps er best! Dette er sikkert fordi det er der jeg har hatt best og mest synlig fremgang. Sidehev/fronthev med hantler, brystpress i skrbenk med hantler, bicepscurl med stang, stende militrpress og nedtrekk er det BESTE jeg vet!! ;) Ja, faktisk!





Hva lager du deg helst nr du skal spise noe sunt og godt?

Jeg er glad i fisk- jeg kan nesten kjenne p kroppen at det er sunt. Fisk spiser jeg gjerne 4-5 ganger i uka. Det er enkelt lage ogs smaker det godt. Hvor eksklusivt det blir lar jeg tilbehret bestemme! Laks med brokkoli, creme fraiche og hjemmelagde potetbter er digg.

Hva motiverer deg til fortsette med treningen?
Jeg blir motivert nr jeg kan vre fornyd med det jeg ser i speilet. Den flelsen har ikke eksistert i nesten 5 r, s nr den frst er her s nekter jeg gi slipp p den. Jeg blir glad av det. Jeg kan ogs si at jeg synes det er viktig vre sunn og sterk, men jeg vil ikke legge skjul p at jeg vil se fin ut! Dessuten synes jeg det er gy trene, sette musikken p fult, se p kjekke gutter som trener ved siden av og ha skikkelig kvalitetstid p Sats- ja det er motivasjon.




Har du et forbilde eller noen som inspirerer deg?
Mitt strste, beste og viktigste forbilde; Stine Sstern Andreassen! Det er ogs andre, men ingen bestemte. Jeg ser selvflgelig en del fine kropper p bde instagram og div blogger, og det inspirerer.

Hva er ditt triks for komme seg p trening dersom motivasjonen svikter?

Hvis motivasjonen svikter, s synes jeg synd p meg selv. Jeg er s heldig at jeg har massevis av tid til trene, s jeg pleier si til meg selv at jeg kan like godt daffe p Sats som daffe hjemme. Dessuten prver jeg tenke tilbake p hvordan formen var fr, og da pleier jeg vre ute av dra p et blunk ;)

Mange snakker om finne balansen mellom det sunne og usunne, hva tenker du i forhold til dette?

Balanse for meg er at treningen skal vre gy og tildels uforpliktende. Jeg lar alltid det sosiale med venner komme frst! Det vil alts si at jeg fester (mye) i helgene, og trener mye i uka. Og som nevnt tidligere, er jeg sliten ligger jeg p sofaen. Har jeg lyst p noe usunt, s spiser jeg det. Jeg kjenner fort p kroppen nr jeg br hente meg inn igjen :)

Har du satt deg noen nye ml for 2013? Hvor gr veien videre?
Mlet for 2013 er g i bikini for frste gang p 5 r (ute blant folk). Hehe ;) Videre vil jeg lre nye velser, og kanskje forbedre kostholdet mitt. Veien videre er jeg usikker p. Det eneste jeg er sikker p er at jeg fortsetter som fr, 3-6 ganger i uka med trening og er jeg sliten blir jeg hjemme.





Jeg synes denne jenta fortjener en stor tommel opp eller en aldri s liten applaus. Jeg hper dere vil flge oss videre mot nye ml.
nsker dere en fortsatt fin sndag. I morgen er det mandag, ny uke og nye muligheter. Det kan ikke bli bedre enn det ;)




4 kommentarer

Lovelyliller.com

10.03.2013 kl.20:27

kjempefin presentasjon. Gy lese om andre treningsglade :)

Trine-Lise - KONKURRANSE

11.03.2013 kl.13:39

Hei! Drit fin blogg du har! Bare mtte si det xD.

11.03.2013 kl.17:26

Gleder meg til flge dere videre! :)

Ida Bethina

13.03.2013 kl.20:50

Imponert!! :) Dere er to flinke jenter! N stikker jeg ogs p SATS. :)

Skriv en ny kommentar

, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits