Trening

 

Hei, bloggvenner!


En liten treningsoppdatering kommer her!

Dagen startet med styrketrening på hele kroppen. Dette er min siste dag på programmet som jeg kaller introduksjonsfasen. På grunn av min helsestatus har det vært helt nødvendig å ta et par rolige uker for å se hvordan kroppen responderer. Status hittil er at det går veldig fint og at kroppen har det bra. Det betyr at jeg fortsetter på treningsprogrammet jeg har satt opp, men trapper opp til et høyere nivå fra i morgen. Da starter jeg på fase 1. Fase 1 vil vare i 4 uker, da er det ny vurdering av formen før jeg evt går over til fase 2. Her er det snakk om museskritt og hele oppkjøringen frem til konkurranse vil ta tid. Jeg har regnet på det og det vil ta meg ca. 20 uker før jeg er i mål. Beregningene tilsier at jeg kunne klart det på 12 uker, men det vil ikke være helsemessig forsvarlig for meg- så da får det heller gå i et rolig, jevnt og smart tempo. Bah! Er noen som har litt ekstra tålmodighet som de vil gi bort?

I fase 1 trener jeg overkropp og underkropp to ganger i uken og øvelsene varieres med antall repetisjoner kombinert med tunge og lette vekter. Mage og armer har jeg satt av til en egen dag, så totalt blir det 5 dager med styrke. Kardio kommer i tillegg, men vil hovedsakelig utføres etter dagsform og energinivå. Kommer tilbake til dette underveis i perioden.

 

Øvelser jeg har med i programmet er:

Overkropp- push-ups, dips, sidehev, roing, militærpress, nedtrekk, chins, fronthev og diverse øvelser på mage og armer (biceps,triceps)

Underkropp- glutebridge, utfall, step-up, glute kickback, bulgarske utfall, markløft og strakmark

 

Kostholdet er et kapittel for seg selv men matcher selvfølgelig treningsmengden. Skriver litt om dette senere.

Still gjerne spørsmål i forhold til treningen og kostholdet, om det er noe dere lurer på :)

Dette ble dagens frokost/etter treningsmåltid:



..og her ser dere et glimt av lunsjen




Ha en fortsatt fin søndag!




11 kommentarer

Charlotte

17.03.2013 kl.16:23

Hva studerer du? Eller er påvirkningsboken kun for egen lesing? Har et sammendrag av boken, i tilfelle du skulle være interessert i det :)

Lovelyliller.com

17.03.2013 kl.16:29

så spennende da :D Ha en fin søndag!

anna

17.03.2013 kl.17:12

snuser du?

benedicte sofie

17.03.2013 kl.19:27

hva slags vafler er det? :)

Stine- Stines treningsblogg

17.03.2013 kl.20:45

benedicte sofie: Det er proteinvafler :)

Stine- Stines treningsblogg

17.03.2013 kl.20:47

anna: Ja.. :-/

Charlotte

18.03.2013 kl.11:22

Muigens et itt dumt spørsmål, men hvorfor snuser du? :) Har det noen virkning med tanke på trening/kosthold? Eller bare "kos"? :)

Stine- Stines treningsblogg

18.03.2013 kl.20:09

Charlotte: Hei Charlotte :) Nei, det er jo i utgangspunktet helseskadelig og har ingen positiv virkning på trening og kosthold, dessverre. Det blir bare som kos eller for å holde søtsuget i sjakk. Tobakk kan aldri anbefales og burde egentlig ikke høre hjemme i min livsstil.

Charlotte

20.03.2013 kl.12:14

Helt enig Stine :) Sluttet selv i desember.

Stine- Stines treningsblogg

01.04.2013 kl.12:07

Charlotte: Flink !! :D

Stine- Stines treningsblogg

01.04.2013 kl.12:08

Charlotte: Påvirkningsboken er kun for egen lesing! Ja, om du har et sammendrag så sier jeg takk :)

Skriv en ny kommentar

, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits