januar 2013

Et nskeinnlegg! velser som utfordrer magemusklene dine

Husker dere dette innlegget- Slik fr du synlige magemuskler- en veiledning ? Om du ikke har lest det, s anbefaler jeg gjre det fr du leser videre, for her kommer del 2- siden det har vrt stor interesse fra dere.

Det er mange som lenge har spurt etter den 'magiske oppskriften'. Svaret er vel at det ikke finnes n oppskrift eller ett bestemt treningsprogram som vil gi deg synlige mageruter. Dette har jeg nevnt tidligere og som er et utrolig viktig poeng f frem. Alle har vi magemuskler og hvorvidt de vises eller ikke kommer an p kroppsammensetningen og hvor hy/lav fettprosent man har. Fettprosenten korrigeres hovedsaklig ved gjre endringer i kostholdet og man vil ikke f mer synlige magemuskler kun ved trene velser p mage. Man hrer ofte 30% trening og 70% kosthold er avgjrende for en endring i fettprosent.

Jenta p fr og etter-bildene har ikke nevneverdig stor forandring i fettprosent fra bilde 1-2. Hennes fokus var 'bygge' magemuskler, alts ke i styrke og muskelvolum, for strrelsen p musklene synes ha en betydning for hvordan sixpacken vil se ut. For f til det, gjelder de samme prinsippene som ved andre muskler p kroppen som skal utvikles- her m man gradvis ke belastningen p musklene slik at de kan bygge seg opp igjen litt strre og sterkere fra gang til gang. Progresjon, belastning, kvalitet og variasjon er viktige stikkord her. Bruker du disse verktyene konsekvent nr du trener mage vil du ha strre forutsetninger for oppn nsket effekt- som en konsekvens av

1. valg av velser

2. kning i belastning samt variasjon i sett/ repetisjonsantall

Det finnes en rekke faktorer p detaljniv som ogs vil spille en rolle. Dette er gjeldene for all type ending/forbedring i kroppssammensetning eller utvikling muskelmasse . Eksempelvis, kontinuitet, intensivitet, 'mind-muscle connection, kosthold og ande individuelle forhold. Ser man bort fra disse detaljene vil man likevel ha et godt utgangspunkt for f strre mageruter ved fokusere p de to punktene jeg nevnte over.

Jeg gir dere en velsesguide, med velser som var i programmet jeg satte opp til min venninne.

Enjoy!





For litt ekstra inspirasjon kan dere la dere motivere av denne dama som TDG har synlige magemuskler med v.o.l.u.m. !

nsket om gi dere en bloggpost med selve oppskriften kan jeg ikke oppfylle, men tips til velser som er verdt bruke tid p er det jeg deler med dere. ker dere belastningen og progresjonen i tillegg til variere i repetisjoner og sett vil kning i muskelmasse vre resultatet.

S, hvis dere i tillegg tilsetter motivasjon, en stor dose treningsglede, litt viljestyrke, en god del tlmodighet og serverer det med et smart og godt kosthold- ja, da vil jeg pst at dere er s nrme oppskriften dere kan komme :)

Feel the burn ;)

Lykke til!




Dagens workout

Hei igjen(jeg er flittig blogger n) !

Jeg startet dagen p SATS, p denne mten:

Kabelroing

Flyes i kabeltrnet

Franskpress med stang

Sidehev

Fronthev med vektskiver

Sidebends med en vektskive

..og avsluttet med en god frokost i god gammeldags pannekake-stil; cottage cheese og syltety fordelt p to proteinpannekaker. Nam!



Jeg kjenner allerede n at stlheten kommer snikende. Jeg kjrte hyreps i dag og fikk en effektiv kt til tross for at jeg hadde ganske drlig tid. Planen var f til en kardiokt men beina er s stle at jeg ikke vet om jeg klarer. Jeg gr som en gammel dame og mtte faktisk bruke paraplyen som stokk da jeg ble utfordret av en liten nedoverbakke tidligere i dag :-P Men hey, det var glatt ogs da.
I skrivende stund ligger middagen i magen og jeg glemte ta bilde. Sorry! Jeg er ute av bloggrutinene merker jeg, men jeg kan fortelle hva den besto av av. Kokt (Strm) torsk med kokosmelk, aspargesbnner, rdlk, chili, maldonsalt og rkostsalat. Kokosmelk og torsk var virkelig en god kombinasjon- anbefales!

N venter snart en bedre dessert. Jeg skal lage SJOKOLADEKAKE :D


(Her servert med granateple)


Det hres kanskje ut som et lite tiltak, men det trenger det ikke vre. Jeg har nemlig gtt til innkjp av denne:



Med en ekstra spiseskje kakao (eller to) og hakkede hasselntter p toppen blir det et lite festmltid. Proteinfabrikken har kommet med mange nye og spennende produkter. Til n har jeg prvd sjokoladekaken og krydderkaken. I kjkkenskapet venter to andre godbiter- lavkarbo knekkebrd og lavkarbo pizzabunn. Er det noen av dere som har smakt disse?


Hva er vel en treningsblogg uten motivasjons-quotes?! :-P
Vi fortsetter trenden!



Det var dagens lille oppdatering. Vi blogges!





Reminder

Hei, hei!

Hper dere har hatt en god start p uken? :)
Jeg har hittil hatt en sprek start og har faktisk ftt til noen treningskter allerede. Jeg har vrt litt smsyk i helgen men jeg fikk slappet godt av s n er jeg fit for fight igjen. Herlig flelse!


Kan minne om at dere finner meg p instagram igjen, stinean85. Jeg prver poste litt 'fit food' og muskelmat inspo til dere der, med mindre tallerkenen allerede er tom fr jeg rekker ta frem mobilen for dokumentere ;)

Jeg har ikke s mye p hjertet i dag, men vil dele en liten, men viktig historie med dere. Jeg hrte den frste gang for noen r tilbake og jeg hadde nesten glemt den. I forrige uke hrte jeg den plutselig to ganger p bare noen dager, s jeg tenkte at dette virkelig var en pminnelse til meg. Dere har kanskje hrt den fr, men jeg anbefaler likevel lese den en gang til :)


Ha en riktig fin tirsdag, flotte folk!





Nr tingene i ditt liv virker nesten uoverkommelige, nr 24 timer pr dag ikke er nok, s husk syltetyglasset og kaffen..



En professor sto foran sine filosofistudenter. Da timen begynte tok han frem, uten si et ord, et meget stort og tomt syltetyglass og begynte fylle det med golfballer. Da han hadde gjort det spurte han klassen om glasset var fullt, og det var de enige om at det var.

S tok professoren frem en kasse med smstein og begynte helle dem ned i glasset. Han ristet glasset lett, s steinene fordelte seg imellom golfballene. Deretter spurte han igjen studentene om glasset var fullt og det mente klassen at det var.



Professoren tok frem en kasse med sand og begynte helle den oppi glasset. Sanden fylte naturligvis det resterende hulrommet i glasset. Igjen spurte han om det var fullt og klassen svarte enstemmig ja.



Til slutt tok professoren to kopper kaffe og helte dem begge ned i glasset. Hulrommet som var mellom sandkornene, ble n effektivt fylt. Studentene lo.



'Nvel', sa professoren, da latteren var stilnet av. 'Hvis dere forestiller dere at dette glasset representerer deres liv. Golfballene er de viktigste tingene i livet- familie, kjreste, barn, helse, venner og pasjoner- de ting, som selv om andre ting gikk tapt, og bare disse tingene var tilbake, likevel ville gjre deres liv fullkomment. Smsteinene er de andre tingene som betyr noe- snn som hus, jobb, bil osv. Sanden er alle de andre smtingene'.



Professoren fortsatte: ' Hvis dere putter sanden ned i glasset frst, er det ikke plass til verken smsteinene eller golfballer. Det samme gjelder i livet. Hvis dere bruker all energi og tid p de sm ubetydelige tingene, fr dere aldri plass til det som er viktig for dere. Vr oppmerksom p de ting som er avgjrende for deres lykke. Lek med barna. Ta vare p helsen. Inviter partneren p middag. Det vil alltid vre tid til gjre huset rent og ordne avlpene. Ta dere av golfballene frst- de ting som virkelig betyr noe. F styr p det og dere vil prioritere-resten er bare sand! Og husk livet er kort!'



En av studentene rakte hnden i vret og spurte hva kaffen skulle representere. Professoren smilte.

'Jeg er glad for at du spr. Det er bare for vise, at uansett hvor fullt ditt liv synes vre, s er det alltid plass til et par kopper kaffe sammen med en venn'

AWESOME



God helg :)




#instadetox

Hei,

Det har vrt stille fra meg en stund- bde her p bloggen og p instagram. Det var med skrekkblandet fryd at jeg logget meg inn p blogg.no. Den drlige samvittigheten gnager nr jeg ser at dere fortsatt er trofaste. Nesten 500 lesere om dagen, uten et eneste nytt innlegg p en hel mned. I feel bad.
Det har vrt stille fra dere ogs med overraskende f sprsml om hvorfor det ikke kommer nye innlegg. Det virker som om dere begynner kjenne bloggeren i meg n. Innimellom trenger jeg pauser. Denne gangen ble pausen lenger enn jeg hadde nsket. Tusen ting har skjedd og aller helst skulle jeg hatt en pauseknapp p livet ogs. Det hadde vrt s fint. Dessverre er det ikke slik det fungerer og man blir bare ndt til gjre det beste ut av det mens det str p som verst. Stormen ser ut til avta i styrke og jeg kan skimte positive endringer. * klappe i hendene *





Etter mitt aldri s lite fravr, s har jeg vel gtt glipp av en del, eller? Tell me ;)

Ha en riktig fin fredag <3




, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits