februar 2012

Utøver for Team Total Package

 

WEEE!!!

Da kan jeg endelig slippe nyheten jeg lenge har snakket i koder om.. Dere vet jo at jeg har bestemt meg for å stille i fitness, men detaljene rundt det har jeg holdt hemmelig. Jeg er nå så utrolig stolt av å fortelle at jeg skal stille for klubben Team Total Package- Norges første fitnessteam underlagt dopingtesting.





I morgen lanseres teamet i media og det blir oppslag både på nett og i aviser.

nettsiden har utøverne på teamet egne profiler med bilder og informasjon.
Klikk deg inn- les om konseptet, om meg og de andre spreke utøverne og coachene på teamet.

Hjelp oss å spre budskapet om en klar holdning til antidoping og fitness du også!

Hentet fra nettsiden:

 

«The Total Package DA ble skapt for å gi flere muligheten til å lære hvordan man kan endre treningen og kostholdet sitt og oppnå de store helsemessige fordelene som fitnessutøvere opplever. The Total Package DA mener at man kan man plukke ut elementer fra fitnesslivsstilen og implementere dem i sitt hverdagsliv slik at man få en treningsrytme og et kosthold som gir ekstra energi.

Viktig er det også for The Total Package DA å fremstå som en motvekt til hysteriet rundt kosthold og trening som man har vært vitne til i media i lengre tid. The Total Package DA ønsker å representere en sunn og balansert livsstil hvor gode treningsøkter og kunnskap rundt sine måltider gir store resultater, uten at man inntar en fanatisk holdning til det hele.

I tillegg er det viktig for The Total Package DA å eie og drive sitt eget team innen sporten fitness, der alle teamets utøvere er forpliktet til jevnlig dopingtesting. På lang sikt håper The Total Package DA at deres initiativ kommer å gjøre at flere team innfører dopingtesting og at fitness etterhvert kan bli underlagt Norges Idrettsforbund og nyte den samme anseelsen som de mer tradisjonelle idrettene.»


Lansering er 1.mars- og vi er i gang! Da er det bare å kjøre på !!!

Håper dere vil følge oss!





Pålegg




Oppskriften finner du her.


Jeg skal sette av tid til å svare på kommentarene deres i kveld og i morgen venter en overraskelse til dere :D

Ha en fin onsdag <3

Vi blogges!

Dagens mat og trening

 

God kveld,

Jeg velger å droppe overskriften 'solfylt søndag' da jeg har sett at det er flere som har brukt den i dag. Ikke så rart da det har vært helt fantastisk fint vær ute i dag. Ja, til flere solfylte dager :D

Jeg lovte meg selv at jeg skulle bli flinkere til å blogge bilder av maten jeg spiser siden jeg får en god del spørsmål om det. Det ble en god start. Frokost- knipset, lunsjen ble også foreviget men da det var tid for middag var jeg så sulten så den glemte jeg :( Desserten derimot fikk jeg et glimt av før jeg slukte den også. Suuulten jente etter trening ja.
Frokost: solfylte egg







Dagens trening ble 40 minutter kardio (utendørs). Jeg prøvde meg forsiktig forsiktig med rolig jogging igjen.. Kneet er (faktisk) på bedringens vei, men jeg tar INGEN sjanser, så jeg tar det veldig rolig og fint. Skader har jeg ikke satt av tid til på timeplanen fremover mot konkurranse for å si det sånn.

Matpakker for morgendagen- check, pakket og klar treningsbag- check!
Nå kan bare mandagen komme og en ny uke starte. Det er mye spennende som skjer denne uken som jeg gleder meg til. Jeg må vente noen dager med å fortelle, men dere burde glede dere :)

 

Nå er det bare å 'gønne på'.

 

Ønsker dere alle en fin uke <3




Vinneren av konkurransen

Hei, hei!

Vinneren av kompresjonssokker fra CEP er trukket og den heldige vinneren er kontaktet.
*trommevirvel*




IN LOVE

Det er fredagkveld og jeg er tidenes nerd. Jeg svitsjer mellom blogg, TV, facebook og bloglovin'- kanskje på tide å skaffe seg et virkelig liv ;-P Hehe, neida så.. Egentlig er det deilig å slappe av. Kropp og hode har pluselig bestemt seg for å være fiender og jeg har hatt noen tøffe dager de siste ukene. Dette i tillegg til en kombinasjon av en lat kropp og et stresset hode. Helt grusomt frustrerende.
Æsj. Men nok om det- tilbake til overskriften! Selv om dagene er varme, gradestokken viser røde tall og det lukter vår lang vei så er det ikke noe forelskelse på gang altså, om det var noen som trodde det. Et lite hint av kjærlighet fant allikevel sted da jeg snoket rundt i goderihyllene på Centra tidligere i dag.

Check this out:

 

Photobucket

Disse skapningene er ikke bare dyre og flotte å se på. De smaker jo helt fantastisk!! Jeg henger tydeligvis litt etter i candy-verden. Sjokolade og nøtter er mitt fagfelt. Men disse.. Nei vet dere hva. Godteribønner som smaker smørpopcorn, kaffe, sjokolade, iskrem, lakris OG sjokolade !! Snakk om å få alt i en og samme pose :D
Jeg er i ekstase. <3 JellyBelly.
Oi, nå glemte jeg nesten å skrive at Jelly-posen jeg kjøpte også er sukkerfrie. Går det an, liksom.?! Stine roper hurra, men vi får se om magen gjør det samme! Hørte jeg noen hviske vondt i magen?



Dette ble et utrolig unyttig og fjasete innelgg. Beklager det. Men det er jo fredag.. Dessuten er det viktig å dele de små gledene i hverdagen, er det ikke? ;)

God helg alle sammen <3

Matpakkemorgen og form

God morgen!

Det er en travel morgen, men jeg vil  være flink- så her kommer en liten oppdatering på matfronten + 'bulke'-formen.

 

....duger helten ikke!




Ha en fin dag :)

Noe med sjokolade

Hei på dere!

Så flott at det er så mange som er med i konkurransen om å vinne kompressjonssokker fra CEP. Sokkene er fantastiske så den som vinner er virkelig heldig :)
Det er fortsatt mulig å delta - jeg trekker en vinner på søndag.

Før jeg sier god natt så skal jeg dele en liten go'bit med dere. Enkelt, søtt, sunt på 1-2-3. Perfekt på hverdager, f.eks en onsdag ;)



Mengde:
- 3-4 ss kokosmel
- 3-4 ss sukrinemlis
- 1-2 ss cocosa
- vann til ønsket konsistens
- et dryss havsalt
- puffet ris etter eget ønske




Konkurranse !!!

K O N K U R R A N S E N    E R    A V S L U T T ET  !
Vinneren trekkes 26/2 og blir kontaktet.

 

Hei, hei!

 

I forrige innlegg viste jeg dere de sokkene jeg tester ut fra CEP. Dette er kompresjonssokker som har disse egenskapene:




Ta en titt på hjemmesiden for mer info.

Da jeg ble spurt om å teste sokkene og skrive litt om disse fantastiske kompresjonssokkene sa jeg JA på en betingelse- at en av mine fantastiske lesere også kan få mulighet til å teste ut et par.

Jeg setter jo så stor pris på dere, så da er det på tide å gi noe tilbake.
Jeg trekker en heldig vinner som får velge seg ut et par kompresjonssokker i valgfri modell, farge og størrelse.

 

 

For å vinne går du inn på CEP sin facebook-side og klikker 'liker' på den kompresjonssokken du kunne tenke deg.



 

Det er kun modellene som er avbildet som er tilgjengelige, men ikke alle farger ligger ute. Klikk 'lik' på den som er nærmest og skriv størrelse og ønsket farge i kommentarfeltet under. Deretter kopierer du linken fra FB-kommentaren over i mitt kommentarfelt i dette innlegget  på min blogg. 

Når du har gjort dette så er du med i trekningen av et par freshe sokker fra CEP. Alle sokker kommer i dame og herre-utgave.

Husk:

Legg igjen epost-adressen din slik at jeg får kontaktet deg dersom du vinner konkurransen (epost-adressen vil ikke bli publisert).

 

Jeg trekker en heldig vinner i slutten av uken :) :)

 

Lykke til!

En god morgen

God morgen!

Fuglene kvitrer og det er lysere morgentimer. Jeg sitter fortsatt på sengekanten og drikker en kopp grønn te, spiser en proteinpannekake med jordbærsyltetøy og leser litt kostråd samtidig som jeg får litt inspirasjon til årets vår-mote. Perfekt start på dagen!


Senere i dag skal jeg dra kroppen min med på en hard treningsøkt. Det er beina som skal knuses i dag :D

Jeg må vise dere noe.. Se hva jeg fikk for et par dager siden:




Jeg gleder meg til å teste ut !!

Ha en fiiin fredag!

Lunsjtid

 


HAPPY VALENTINES DAY <3 Jeg håper dere har romantiske planer for dagen eller at dere gjør noe ekstra hyggelig med noen dere er glad i.

Klokken har passert tolv, så enten har dere allerede spist lunsj eller så er det snart tid for en liten matbit. Hva pleier dere å spise til lunsj?

Jeg spiser ofte kald mat når jeg er på farten men i dag ble det en varm lunsj på min tallerken. Det er viktig å gjøre noe ekstra for seg selv på selve kjærlighetsdagen. Høhø!



Enkelt, men det smakte helt nydelig. Det ble nesten som å spise fyllet på en pizza- og det er da ikke helt feil ;)


Husker dere at jeg gikk til innkjøp av denne?


Jeg planlegger å gjøre diverse tester for min toleranse for karbohydrater. Det vil være nyttig og interessant for meg å se hvordan min blodsukkerregulering er. I tidligere blodsukkerforsøk i forbindelse med studiene, kunne vi se at det var store individuelle forskjeller selv i gruppene som spiste samme type mat og mengde. Jeg har i etterkant lurt på hvor sensitiv jeg er for karbohydrater og isåfall hvilke karbohydrater som gir meg en jevn blodsukkerkurve og hvilke kilder som gir en hurtig stigning med et tilsvarende raskt blodsukkerfall.

Her kan dere se resultatene av dagens test:



Resultatet av å spise havregrynsgrøt ble kanskje ikke helt som forventet da tallene viste en rask og forholdsvis høy stigning. Etter bare en time var blodsukkeret overraskende lavt, noe jeg også merket på kroppen. Neste test blir sjokolade og cola. Det blir spennende å se i forhold til målingene fra havregrynsgrøten min.

 

Ha en god dag!

 

Motivasjonsboost

Hei, hei

Har dere hatt en fin helg? Har dere gjort noe spennende?

Selv har jeg vært totalt utslitt etter (nok) en hektisk uke. Derfor har jeg tatt livet med ro, spist mye god mat, sett på TV og kost meg med venner. Treningen har jeg fullført som planlagt. Jeg trener tungt og spiser mye mat om dagen og det merkes godt på kroppen. Så da får jeg bare håpe på at muskelmassen legger seg på de stedene jeg trenger den ;) Lettere sagt enn gjort og det krever mye av meg både psykisk og fysisk. For å få til alt som står på timeplanen kreves det planlegging og motivasjon. Joda, jeg er ganske god på planlegging, men det må gjennomføres i praksis også dersom det skal ha noen effekt. Min motivasjon er vel omtrent den samme som hos de fleste andre- den kommer og den går. Heldigvis har jeg noen knep på lur dersom den skulle være fraværende.

Siden det er mandag og ny uke i morgen så kan det passe med litt inspirasjon.
En god dose motivasjon = en perfekt start på en ny uke :D







Noen som ble inspirert til trening nå eller?

Ha en fortsatt fin søndag <3

Sprek fredag !

 

Hei dere,

Jeg tenkte jeg skulle gi dere en treningsoppdatering igjen jeg. Denne uken har jeg testet ut treningsprogrammet jeg skal kjøre på med frem mot konkurranse (satt opp av meg). I første omgang dreier det seg om en 8-ukers periode før jeg eventuelt gjør større endringer i programmet. Det samme gjelder for kostholdet, som nå blir litt mer strikt fremover. Det er ikke snakk om noen deff for jeg kommer ikke til å stille i konkurranse nå til våren, til dere som lurte på det.
Selv om jeg personlig er fornøyd med størrelsen på kroppen slik den er nå er det allikevel nødvendig med litt mer muskelmasse her og der for å forbedre fysikk og svakheter innen konkurranse, så det er der fokus vil ligge nå fremover. Kunsten er å klare det uten å gå opp nevneverdig i fettprosent. Det er en noe komplisert prosess og krever utprøving, justeringer og feiling før jeg lander på den rette oppskriften for min kropp.
De to siste ukene nå har jeg ligget høyt eller høyere på karbohydratene og det merkes godt på kroppen, men ikke nødvendigvis bare i positiv forstand.
Siden jeg nå har hatt i overkant av to uker med testing av mat og treningskombinasjoner, velger jeg å holde litt tilbake med detaljene i kostholdsplanen og treningen til jeg finner den rette balansen.


Jeg har hatt gangsperre og seriøse problemer med å sitte på rumpa de siste dagene etter onsdagens bein/rumpe-trening, derfor ble det styrke på overkropp i dag.
Lysten til å gå på trening var totalt fraværende. Aller helst hadde jeg lyst til å legge meg til å sove. Utslitt etter en hektisk dag på jobb krevde en ekstra porsjon disiplin. Når dørstokkmila er overstått går det som regel greit, men i dag var selve treningsøkten helt pyton også. Faen! Utrolig slitsomt, men sta som jeg er ga jeg allikevel alt.

Resultatene ble dette:

Sidehev med hantel: 11kg x 15 + 10+10+10

Fronthev med vektskive: 15kg x 10+10+10

Push-ups med vektskive: BW + 10kg x 8 +3+3+3 etterfulgt av..
Push-ups på ball: BW x 5+5+5
Flys i kabel: ?kg x 15+5+5+5+5
Side bend med hantel: 19kg x 15 + 5+5+5+5+5
Hantelroing: 19kg x 11 + 5+5+5+5
Planke med vektskive: BW + 10kg x70sek + 70sek + 70sek

Det beste måltidet (og muligens det viktigste) i løpet av en dag er definitivt måltidet etter trening.

I dag ble det dette:








Ha en fortsatt fin fredag- og god helg :D

<3



Vikingkarameller

 

Hei,

Det er liv i dere allikevel skjønner jeg :D Tusen takk for mange (og motiverende) kommentarer! Fortsetter det sånn så kan det virkelig bli gøy å blogge masse fremover! Herlig!

Hintet var ganske lett ikke sant?! Det blir fitness på denne jenta, ja! Wææ. Skummelt og morsomt. Jeg skal fortelle dere mer detaljer og begrunnelse rundt  valget etterhvert. Selv om jeg må jobbe hardt fremover så kommer dette til å bli et spesielt år. Et lite eventyr. Jeg gleder meg veldig.

Jeg prøver å være svært effektiv om dagen og bedriver multitasking på høyt nivå for å få til alt jeg skal gjøre. Blogging, Facebook, TV, studier, matlaging- alt på en gang. I tillegg er det noe spesielt med tirsdager jeg ikke skjønner. Det slår nesten aldri feil altså- det er dagen for sinnssyke cravings.. Så da gjelder det å være kreativ i en innklemt timeplan. Denne uken har jeg hatt dilla på Vikingmelk (faktisk), og derfor ble dagens hjemmelagde snop, vikingkarameller. Tidenes enkleste og raskeste karameller. Smaken var overraskende god og smakte en blanding av smørbukk og prim. Jeg har ikke eksakte mål men deler allikevel fremgangsmåten. Ingrediensene er enkle: vikingmelk + sukrin. Noen dråper vaniljeessens kan også tilsettes for mer smak. Mengden sukrin bestemmes etter din tunge for søtsmak ;)






Nyhet!

 

Hei, hei!

Har dere hatt en fin helg?
Min helg har vært travel med jobb, trening og studier. Dagen i dag startet med en lang gåtur i nysnø. Fantastisk. Jeg elsker kald og frisk luft. Nå har jeg akkurat spist et godt måltid og i tillegg fått lest og repetert litt i forbindelse med studiene.


En fin og fornuftig start på dagen med god samvittighet. Dessverre har den dårlige samvittigheten også sneket seg på. Jeg vet at jeg (fortsatt) blogger for lite etter deres ønsker. Igjen, beklager det! Men med nesten 750 lesere om dagen og èn kommentar får jeg ikke akkurat følelsen av at oppdateringene og innleggene mine er så veldig spennende lenger. Kanskje er det smart å gi dere en større oppdatering en sjeldnere gang?
Uansett, når det er sagt så blogger jeg mye mer nå enn hva jeg tidligere har gjort- og det til tross for en mye mer hektisk hverdag. Så sånn sett skal det ikke stå på innsatsen. Jeg velger allikevel å ta til meg kritikken. Konstruktiv kritikk kan man alltid lære noe av.

Så kanskje har det vært..stille før stormen? Jeg kan nesten garantere dere at det vil bli mer blogging i tiden som kommer. Hvorfor?
Jeg har nemlig en nyhet til dere som venter.. Problemet er at jeg ikke kan fortelle detaljene rundt det, enda.. 
Kanskje noen av dere har skjønt hva det går ut på? Og til dere som ikke har tenkt noe rundt det så kan jeg gi dere noen hint som gjør at dere vil skjønne hva det dreier seg om. Jeg lover å gi dere en full oppdatering så fort jeg kan- og får lov :)



Ønsker dere en fin søndag videre <3

Stine logger trening igjen

Onsdag 01.02.2012
Klokken viser 06:30.  Treningstøyet er på, musikk, drareimer, håndkle, hansker og drikkeflaske er med. Jeg har endelig kommet meg opp fra en lengre tids dvale.
(Dvale er i realiteten og med Wikipedia som kilde- en strategi der dyrene unngår å møte direkte alle vinterens ulike stressproblemer, gjennom å spare på energiforbruket) haha, I like!
Endelig er jeg oppe, men jeg føler meg ikke våken. SATS føles allikevel som et fornuftig sted å være. Det er bare en ting å gjøre. Gi bånn gass.

- Glutebridge
- Markløft + strake markløft
- Ettbeins strake markløft
- Hip thrust
- Utfall

Med disse øvelsene ble treningsøkten kvalmende slitsom. Det ble en tøff beinøkt med fokus på bakside lår og rumpe. For første gang på over et år trente jeg markløft og strake markløft igjen. Små tall ble observert på vektene og et skyhøyt tall på pulsklokka. Ikke akkurat psykisk motiverende, men et sted må man jo begynne. Jeg bestiller ny energi og satser på litt ekstra krutt til neste gang.
Jeg har nevnt for dere tidligere- at det nå er fokus som gjelder. Etter et år med vedlikeholdstrening er det på tide å vekke liv i det som kanskje kan kalles mitt potensiale. Det blir spennende å se hvor god min fysikk kan bli. Hvor lang tid det vil ta er usikkert og avhenger av mange faktorer. Det første steget er hvertfall tatt; jeg har bestemt meg og jeg er i gang. DET er syyykt motiverende!!

Til dere som har stusset over at jeg har hatt forbausende få treningsøkter denne måneden og allikevel holder en OK form, kan jeg si at hverdagsaktiviteter er vel så viktig som en time på treningssenteret. En kombinasjon er selvfølgelig å foretrekke, men dersom man av ulike grunner ikke skulle få til begge deler, er det faktisk bedre med litt enn ingenting..
Til tross for et kne som krangler ( som faktisk er årsaken til færre treningsøkter denne mnd) bruker jeg beina mye i hverdagen. Jeg har en fysisk krevende jobb hvor jeg løfter mange tunge løft og går mye. Med et godt kosthold i tillegg til dette er det ikke noe hemmelighet bak formen.

 Har dere forresten sett denne?


Tommel opp for de enkle hverdagsaktivitetene som faktisk kan gjøre en forskjell!

Ønsker dere en fin dag!

, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits