februar 2012

Utver for Team Total Package

WEEE!!!

Da kan jeg endelig slippe nyheten jeg lenge har snakket i koder om.. Dere vet jo at jeg har bestemt meg for stille i fitness, men detaljene rundt det har jeg holdt hemmelig. Jeg er n s utrolig stolt av fortelle at jeg skal stille for klubben Team Total Package- Norges frste fitnessteam underlagt dopingtesting.





I morgen lanseres teamet i media og det blir oppslag bde p nett og i aviser.

P nettsiden har utverne p teamet egne profiler med bilder og informasjon.
Klikk deg inn- les om konseptet, om meg og de andre spreke utverne og coachene p teamet.

Hjelp oss spre budskapet om en klar holdning til antidoping og fitness du ogs!

Hentet fra nettsiden:

The Total Package DA ble skapt for gi flere muligheten til lre hvordan man kan endre treningen og kostholdet sitt og oppn de store helsemessige fordelene som fitnessutvere opplever. The Total Package DA mener at man kan man plukke ut elementer fra fitnesslivsstilen og implementere dem i sitt hverdagsliv slik at man f en treningsrytme og et kosthold som gir ekstra energi.

Viktig er det ogs for The Total Package DA fremst som en motvekt til hysteriet rundt kosthold og trening som man har vrt vitne til i media i lengre tid. The Total Package DA nsker representere en sunn og balansert livsstil hvor gode treningskter og kunnskap rundt sine mltider gir store resultater, uten at man inntar en fanatisk holdning til det hele.

I tillegg er det viktig for The Total Package DA eie og drive sitt eget team innen sporten fitness, der alle teamets utvere er forpliktet til jevnlig dopingtesting. P lang sikt hper The Total Package DA at deres initiativ kommer gjre at flere team innfrer dopingtesting og at fitness etterhvert kan bli underlagt Norges Idrettsforbund og nyte den samme anseelsen som de mer tradisjonelle idrettene.


Lansering er 1.mars- og vi er i gang! Da er det bare kjre p !!!

Hper dere vil flge oss!





Plegg




Oppskriften finner du her.


Jeg skal sette av tid til svare p kommentarene deres i kveld og i morgen venter en overraskelse til dere :D

Ha en fin onsdag <3

Vi blogges!

Dagens mat og trening

God kveld,

Jeg velger droppe overskriften 'solfylt sndag' da jeg har sett at det er flere som har brukt den i dag. Ikke s rart da det har vrt helt fantastisk fint vr ute i dag. Ja, til flere solfylte dager :D

Jeg lovte meg selv at jeg skulle bli flinkere til blogge bilder av maten jeg spiser siden jeg fr en god del sprsml om det. Det ble en god start. Frokost- knipset, lunsjen ble ogs foreviget men da det var tid for middag var jeg s sulten s den glemte jeg :( Desserten derimot fikk jeg et glimt av fr jeg slukte den ogs. Suuulten jente etter trening ja.
Frokost: solfylte egg







Dagens trening ble 40 minutter kardio (utendrs). Jeg prvde meg forsiktig forsiktig med rolig jogging igjen.. Kneet er (faktisk) p bedringens vei, men jeg tar INGEN sjanser, s jeg tar det veldig rolig og fint. Skader har jeg ikke satt av tid til p timeplanen fremover mot konkurranse for si det snn.

Matpakker for morgendagen- check, pakket og klar treningsbag- check!
N kan bare mandagen komme og en ny uke starte. Det er mye spennende som skjer denne uken som jeg gleder meg til. Jeg m vente noen dager med fortelle, men dere burde glede dere :)

N er det bare 'gnne p'.

nsker dere alle en fin uke <3




Vinneren av konkurransen

Hei, hei!

Vinneren av kompresjonssokker fra CEP er trukket og den heldige vinneren er kontaktet.
*trommevirvel*




IN LOVE

Det er fredagkveld og jeg er tidenes nerd. Jeg svitsjer mellom blogg, TV, facebook og bloglovin'- kanskje p tide skaffe seg et virkelig liv ;-P Hehe, neida s.. Egentlig er det deilig slappe av. Kropp og hode har pluselig bestemt seg for vre fiender og jeg har hatt noen tffe dager de siste ukene. Dette i tillegg til en kombinasjon av en lat kropp og et stresset hode. Helt grusomt frustrerende.
sj. Men nok om det- tilbake til overskriften! Selv om dagene er varme, gradestokken viser rde tall og det lukter vr lang vei s er det ikke noe forelskelse p gang alts, om det var noen som trodde det. Et lite hint av kjrlighet fant allikevel sted da jeg snoket rundt i goderihyllene p Centra tidligere i dag.

Check this out:

Photobucket

Disse skapningene er ikke bare dyre og flotte se p. De smaker jo helt fantastisk!! Jeg henger tydeligvis litt etter i candy-verden. Sjokolade og ntter er mitt fagfelt. Men disse.. Nei vet dere hva. Godteribnner som smaker smrpopcorn, kaffe, sjokolade, iskrem, lakris OG sjokolade !! Snakk om f alt i en og samme pose :D
Jeg er i ekstase. <3 JellyBelly.
Oi, n glemte jeg nesten skrive at Jelly-posen jeg kjpte ogs er sukkerfrie. Gr det an, liksom.?! Stine roper hurra, men vi fr se om magen gjr det samme! Hrte jeg noen hviske vondt i magen?



Dette ble et utrolig unyttig og fjasete innelgg. Beklager det. Men det er jo fredag.. Dessuten er det viktig dele de sm gledene i hverdagen, er det ikke? ;)

God helg alle sammen <3

Matpakkemorgen og form

God morgen!

Det er en travel morgen, men jeg vil vre flink- s her kommer en liten oppdatering p matfronten + 'bulke'-formen.

....duger helten ikke!




Ha en fin dag :)

Noe med sjokolade

Hei p dere!

S flott at det er s mange som er med i konkurransen om vinne kompressjonssokker fra CEP. Sokkene er fantastiske s den som vinner er virkelig heldig :)
Det er fortsatt mulig delta - jeg trekker en vinner p sndag.

Fr jeg sier god natt s skal jeg dele en liten go'bit med dere. Enkelt, stt, sunt p 1-2-3. Perfekt p hverdager, f.eks en onsdag ;)



Mengde:
- 3-4 ss kokosmel
- 3-4 ss sukrinemlis
- 1-2 ss cocosa
- vann til nsket konsistens
- et dryss havsalt
- puffet ris etter eget nske




Konkurranse !!!

K O N K U R R A N S E N E R A V S L U T T ET !
Vinneren trekkes 26/2 og blir kontaktet.

Hei, hei!

I forrige innlegg viste jeg dere de sokkene jeg tester ut fra CEP. Dette er kompresjonssokker som har disse egenskapene:




Ta en titt p hjemmesiden for mer info.

Da jeg ble spurt om teste sokkene og skrive litt om disse fantastiske kompresjonssokkene sa jeg JA p en betingelse- at en av mine fantastiske lesere ogs kan f mulighet til teste ut et par.

Jeg setter jo s stor pris p dere, s da er det p tide gi noe tilbake.
Jeg trekker en heldig vinner som fr velge seg ut et par kompresjonssokker i valgfri modell, farge og strrelse.

For vinne gr du inn p CEP sin facebook-side og klikker 'liker' p den kompresjonssokken du kunne tenke deg.



Det er kun modellene som er avbildet som er tilgjengelige, men ikke alle farger ligger ute. Klikk 'lik' p den som er nrmest og skriv strrelse og nsket farge i kommentarfeltet under. Deretter kopierer du linken fra FB-kommentaren over i mitt kommentarfelt i dette innlegget p min blogg.

Nr du har gjort dette s er du med i trekningen av et par freshe sokker fra CEP. Alle sokker kommer i dame og herre-utgave.

Husk:

Legg igjen epost-adressen din slik at jeg fr kontaktet deg dersom du vinner konkurransen (epost-adressen vil ikke bli publisert).

Jeg trekker en heldig vinner i slutten av uken :) :)

Lykke til!

En god morgen

God morgen!

Fuglene kvitrer og det er lysere morgentimer. Jeg sitter fortsatt p sengekanten og drikker en kopp grnn te, spiser en proteinpannekake med jordbrsyltety og leser litt kostrd samtidig som jeg fr litt inspirasjon til rets vr-mote. Perfekt start p dagen!


Senere i dag skal jeg dra kroppen min med p en hard treningskt. Det er beina som skal knuses i dag :D

Jeg m vise dere noe.. Se hva jeg fikk for et par dager siden:




Jeg gleder meg til teste ut !!

Ha en fiiin fredag!

Lunsjtid


HAPPY VALENTINES DAY <3 Jeg hper dere har romantiske planer for dagen eller at dere gjr noe ekstra hyggelig med noen dere er glad i.

Klokken har passert tolv, s enten har dere allerede spist lunsj eller s er det snart tid for en liten matbit. Hva pleier dere spise til lunsj?

Jeg spiser ofte kald mat nr jeg er p farten men i dag ble det en varm lunsj p min tallerken. Det er viktig gjre noe ekstra for seg selv p selve kjrlighetsdagen. Hh!



Enkelt, men det smakte helt nydelig. Det ble nesten som spise fyllet p en pizza- og det er da ikke helt feil ;)


Husker dere at jeg gikk til innkjp av denne?


Jeg planlegger gjre diverse tester for min toleranse for karbohydrater. Det vil vre nyttig og interessant for meg se hvordan min blodsukkerregulering er. I tidligere blodsukkerforsk i forbindelse med studiene, kunne vi se at det var store individuelle forskjeller selv i gruppene som spiste samme type mat og mengde. Jeg har i etterkant lurt p hvor sensitiv jeg er for karbohydrater og isfall hvilke karbohydrater som gir meg en jevn blodsukkerkurve og hvilke kilder som gir en hurtig stigning med et tilsvarende raskt blodsukkerfall.

Her kan dere se resultatene av dagens test:



Resultatet av spise havregrynsgrt ble kanskje ikke helt som forventet da tallene viste en rask og forholdsvis hy stigning. Etter bare en time var blodsukkeret overraskende lavt, noe jeg ogs merket p kroppen. Neste test blir sjokolade og cola. Det blir spennende se i forhold til mlingene fra havregrynsgrten min.

Ha en god dag!

Motivasjonsboost

Hei, hei

Har dere hatt en fin helg? Har dere gjort noe spennende?

Selv har jeg vrt totalt utslitt etter (nok) en hektisk uke. Derfor har jeg tatt livet med ro, spist mye god mat, sett p TV og kost meg med venner. Treningen har jeg fullfrt som planlagt. Jeg trener tungt og spiser mye mat om dagen og det merkes godt p kroppen. S da fr jeg bare hpe p at muskelmassen legger seg p de stedene jeg trenger den ;) Lettere sagt enn gjort og det krever mye av meg bde psykisk og fysisk. For f til alt som str p timeplanen kreves det planlegging og motivasjon. Joda, jeg er ganske god p planlegging, men det m gjennomfres i praksis ogs dersom det skal ha noen effekt. Min motivasjon er vel omtrent den samme som hos de fleste andre- den kommer og den gr. Heldigvis har jeg noen knep p lur dersom den skulle vre fravrende.

Siden det er mandag og ny uke i morgen s kan det passe med litt inspirasjon.
En god dose motivasjon = en perfekt start p en ny uke :D







Noen som ble inspirert til trening n eller?

Ha en fortsatt fin sndag <3

Sprek fredag !

Hei dere,

Jeg tenkte jeg skulle gi dere en treningsoppdatering igjen jeg. Denne uken har jeg testet ut treningsprogrammet jeg skal kjre p med frem mot konkurranse (satt opp av meg). I frste omgang dreier det seg om en 8-ukers periode fr jeg eventuelt gjr strre endringer i programmet. Det samme gjelder for kostholdet, som n blir litt mer strikt fremover. Det er ikke snakk om noen deff for jeg kommer ikke til stille i konkurranse n til vren, til dere som lurte p det.
Selv om jeg personlig er fornyd med strrelsen p kroppen slik den er n er det allikevel ndvendig med litt mer muskelmasse her og der for forbedre fysikk og svakheter innen konkurranse, s det er der fokus vil ligge n fremover. Kunsten er klare det uten g opp nevneverdig i fettprosent. Det er en noe komplisert prosess og krever utprving, justeringer og feiling fr jeg lander p den rette oppskriften for min kropp.
De to siste ukene n har jeg ligget hyt eller hyere p karbohydratene og det merkes godt p kroppen, men ikke ndvendigvis bare i positiv forstand.
Siden jeg n har hatt i overkant av to uker med testing av mat og treningskombinasjoner, velger jeg holde litt tilbake med detaljene i kostholdsplanen og treningen til jeg finner den rette balansen.


Jeg har hatt gangsperre og serise problemer med sitte p rumpa de siste dagene etter onsdagens bein/rumpe-trening, derfor ble det styrke p overkropp i dag.
Lysten til g p trening var totalt fravrende. Aller helst hadde jeg lyst til legge meg til sove. Utslitt etter en hektisk dag p jobb krevde en ekstra porsjon disiplin. Nr drstokkmila er oversttt gr det som regel greit, men i dag var selve treningskten helt pyton ogs. Faen! Utrolig slitsomt, men sta som jeg er ga jeg allikevel alt.

Resultatene ble dette:

Sidehev med hantel: 11kg x 15 + 10+10+10

Fronthev med vektskive: 15kg x 10+10+10

Push-ups med vektskive: BW + 10kg x 8 +3+3+3 etterfulgt av..
Push-ups p ball: BW x 5+5+5
Flys i kabel: ?kg x 15+5+5+5+5
Side bend med hantel: 19kg x 15 + 5+5+5+5+5
Hantelroing: 19kg x 11 + 5+5+5+5
Planke med vektskive: BW + 10kg x70sek + 70sek + 70sek

Det beste mltidet (og muligens det viktigste) i lpet av en dag er definitivt mltidet etter trening.

I dag ble det dette:








Ha en fortsatt fin fredag- og god helg :D

<3



Vikingkarameller

Hei,

Det er liv i dere allikevel skjnner jeg :D Tusen takk for mange (og motiverende) kommentarer! Fortsetter det snn s kan det virkelig bli gy blogge masse fremover! Herlig!

Hintet var ganske lett ikke sant?! Det blir fitness p denne jenta, ja! W. Skummelt og morsomt. Jeg skal fortelle dere mer detaljer og begrunnelse rundt valget etterhvert. Selv om jeg m jobbe hardt fremover s kommer dette til bli et spesielt r. Et lite eventyr. Jeg gleder meg veldig.

Jeg prver vre svrt effektiv om dagen og bedriver multitasking p hyt niv for f til alt jeg skal gjre. Blogging, Facebook, TV, studier, matlaging- alt p en gang. I tillegg er det noe spesielt med tirsdager jeg ikke skjnner. Det slr nesten aldri feil alts- det er dagen for sinnssyke cravings.. S da gjelder det vre kreativ i en innklemt timeplan. Denne uken har jeg hatt dilla p Vikingmelk (faktisk), og derfor ble dagens hjemmelagde snop, vikingkarameller. Tidenes enkleste og raskeste karameller. Smaken var overraskende god og smakte en blanding av smrbukk og prim. Jeg har ikke eksakte ml men deler allikevel fremgangsmten. Ingrediensene er enkle: vikingmelk + sukrin. Noen drper vaniljeessens kan ogs tilsettes for mer smak. Mengden sukrin bestemmes etter din tunge for stsmak ;)






Nyhet!

Hei, hei!

Har dere hatt en fin helg?
Min helg har vrt travel med jobb, trening og studier. Dagen i dag startet med en lang gtur i nysn. Fantastisk. Jeg elsker kald og frisk luft. N har jeg akkurat spist et godt mltid og i tillegg ftt lest og repetert litt i forbindelse med studiene.


En fin og fornuftig start p dagen med god samvittighet. Dessverre har den drlige samvittigheten ogs sneket seg p. Jeg vet at jeg (fortsatt) blogger for lite etter deres nsker. Igjen, beklager det! Men med nesten 750 lesere om dagen og n kommentar fr jeg ikke akkurat flelsen av at oppdateringene og innleggene mine er s veldig spennende lenger. Kanskje er det smart gi dere en strre oppdatering en sjeldnere gang?
Uansett, nr det er sagt s blogger jeg mye mer n enn hva jeg tidligere har gjort- og det til tross for en mye mer hektisk hverdag. S snn sett skal det ikke st p innsatsen. Jeg velger allikevel ta til meg kritikken. Konstruktiv kritikk kan man alltid lre noe av.

S kanskje har det vrt..stille fr stormen? Jeg kan nesten garantere dere at det vil bli mer blogging i tiden som kommer. Hvorfor?
Jeg har nemlig en nyhet til dere som venter.. Problemet er at jeg ikke kan fortelle detaljene rundt det, enda..
Kanskje noen av dere har skjnt hva det gr ut p? Og til dere som ikke har tenkt noe rundt det s kan jeg gi dere noen hint som gjr at dere vil skjnne hva det dreier seg om. Jeg lover gi dere en full oppdatering s fort jeg kan- og fr lov :)



nsker dere en fin sndag videre <3

Stine logger trening igjen

Onsdag 01.02.2012
Klokken viser 06:30. Treningstyet er p, musikk, drareimer, hndkle, hansker og drikkeflaske er med. Jeg har endelig kommet meg opp fra en lengre tids dvale.
(Dvale er i realiteten og med Wikipedia som kilde- en strategi der dyrene unngr mte direkte alle vinterens ulike stressproblemer, gjennom spare p energiforbruket) haha, I like!
Endelig er jeg oppe, men jeg fler meg ikke vken. SATS fles allikevel som et fornuftig sted vre. Det er bare en ting gjre. Gi bnn gass.

- Glutebridge
- Marklft + strake marklft
- Ettbeins strake marklft
- Hip thrust
- Utfall

Med disse velsene ble treningskten kvalmende slitsom. Det ble en tff beinkt med fokus p bakside lr og rumpe. For frste gang p over et r trente jeg marklft og strake marklft igjen. Sm tall ble observert p vektene og et skyhyt tall p pulsklokka. Ikke akkurat psykisk motiverende, men et sted m man jo begynne. Jeg bestiller ny energi og satser p litt ekstra krutt til neste gang.
Jeg har nevnt for dere tidligere- at det n erfokus som gjelder. Etter et r med vedlikeholdstrening er det p tide vekke liv i det som kanskje kan kalles mitt potensiale. Det blir spennende se hvor god min fysikk kan bli. Hvor lang tid det vil ta er usikkert og avhenger av mange faktorer. Det frste steget er hvertfall tatt; jeg har bestemt meg og jeg er i gang. DET er syyykt motiverende!!

Til dere som har stusset over at jeg har hatt forbausende f treningskter denne mneden og allikevel holder en OK form, kan jeg si at hverdagsaktiviteter er vel s viktig som en time p treningssenteret. En kombinasjon er selvflgelig foretrekke, men dersom man av ulike grunner ikke skulle f til begge deler, er det faktisk bedre med litt enn ingenting..
Til tross for et kne som krangler ( som faktisk er rsaken til frre treningskter denne mnd) bruker jeg beina mye i hverdagen. Jeg har en fysisk krevende jobb hvor jeg lfter mange tunge lft og gr mye. Med et godt kosthold i tillegg til dette er det ikke noe hemmelighet bak formen.

Har dere forresten sett denne?


Tommel opp for de enkle hverdagsaktivitetene som faktisk kan gjre en forskjell!

nsker dere en fin dag!

, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits