februar 2013

Siden sist...

Det er ikke frste (og sikkert ikke siste) gang dere leser dagens utvalgte overskrift. vre blogger er et hardt liv, skal jeg fortelle dere ;-P S selv om jeg suger nr det kommer til blogging s finnes det heldigvis nok blogger velge mellom. 'De gamle traverne', glimter til innimellom samtidig som det til stadighet dukker opp nye fitness- og treningsblogger. Det tar jo helt av, og dere har nok ta av.

S, siden sist.. har jeg blitt noen uker eldre og hret har vokst litt. Med andre ord, det er ikke stort mye spennende som har skjedd som jeg fler for dele. Dere som flger meg p instagram har kanskje ftt med dere at jeg har flyttet. Utenom det s er hverdagen den samme, som jeg fyller med jobb, studier, trening og sosialt samvr. Jeg synes tiden flyr som bare rakkern. Og ja, jeg hres ut som en gammel dame n, men at jeg er en tidsoptimist er det ingen tvil om. Tiden strekker til for den som bruker den, sies det og et av mine ml for det nye ret var bli mer effektiv.. Det hres kanskje rart ut, men jeg har et komplisert forhold til tid.

For yeblikket kan kalenderen min fortelle meg at det har gtt 48 dager av det nye ret allerede, og det er kanskje p tide ta en realitet- og kvalitetssjekk p nyttrsforsettene anno 2013. Haha, never_ending _story. Uavhengig av resultatene hittil, er det viktigere fokusere p at det faktisk er igjen ca 2 timer av denne dagen og 45 uker tilsvarende 317 dager igjen av hele ret. S dersom nyttrsforsettene allerede har gtt i vasken s finnes det likevel hp. Det er hvertfall hva jeg liker fortelle meg selv. Positiv som faen, vet jeg at gode tider (!) vil komme. Riktignok tror jeg ikke utelukkende p 'positive thinking'. Ser man p de som virkelig oppnr resultater s sitter de ikke bare hjemme og tenker positivt. Tanker bidrar sjelden alene til resultater ved en konkret mlsetting eller endring. Resultater skapes (ja, det er n begynner det bli magisk), og det i form av action! Positivitet er likevel et nyttig verkty og det vil helt klart gjre prosessen enklere (se der, nok en positivt ladet setning). Kanskje handler det ikke s mye om positivitet eller negativitet, men heller hva du sier til deg selv og hvilke valg og handlinger du gjr i ulike situasjoner.




Fr jul kjpte jeg en julegave til meg selv. En bok skrevet av Erik Bertrand Larssen. Det ringer nok en bjelle hos de fleste her n, har dere lest den? Boken er jo utrolig populr. Kanskje ikke s overraskende da de fleste nsker BLI BEST p noe. Boken er den nyttigste julegaven jeg har kjpt til meg selv, og kapittel for kapittel fikk jeg aha-opplevelse etter aha-opplevelse. Det er snodig tenke p at det faktisk finnes en oppskrift eller metode p hvordan man kan bli den beste versjonen av seg selv ved praktisere mental trening. Og at det faktisk funker, det er helt rtt!



Etter ha vrt ruset p Bertrand en god stund, for deretter bli enda hyere ved lese den en gang til -har abstinensene vrt mildt sagt store i etterkant av de 247 sidene med ren lykke. Bertrand Larssen har gitt oss oppskriften vi lenge har ventet p. Yesss, endelig. Men det holder dessverre ikke med et kortvarig halleluja-yeblikk for deretter falle tilbake p 'positive thinking' blgen igjen., for det er jo s komfortabelt vre idenne sonen hvor alt bare er positivt, sant? S igjen, ACTION is the fuc....key! Og for alle som syntes boken var utrolig bra (inkludert meg selv) br virkelig ta til seg budskapet og det Bertrand vil formidle. Dette er formidling av teknikker og metoder som ikke br g i glemmeboken (beklageligvis min mest brukte bok gjennom rene). Boken m ikke bare leses, den skal brukes! Som et verkty i hverdagen- hver eneste dag.

Ok, jeg skal puste litt n fr jeg gr videre..




Jeg ble (som dere sikkert skjnner) veldig inspirert etter at jeg leste boka. Typisk meg, snakket jeg om den til alt og alle- til og med til meg selv og sikkert ogs i svne. Jeg ble sulten p MER. Aha-opplevelser og inspirasjon fr meg til tenke kreativt- og positivt (!) Greia er at det m ikke stoppe der. Det M ikke stoppe der. Gjentatte ganger har jeg gtt i den samme fella. Alts, m jeg huske p huske- og praktisere teknikkene daglig. N lurer dere kanskje p om jeg har minnet meg selv p dette i etterkant? Svaret er ja- og nei. Jeg skjnte fort at jeg med Bertrands oppskrift i hnden hadde en unik mulighet til virkelig gjre noe med det jeg kan kalle problemomrder i livet mitt. Jeg konkluderte med at oppflgeren til denne boken rett og slett mtte bli livet mitt- fra i dag og fremover. Frste steg for meg var ikke fokusere p tidligere negative hendelser eller de antall ganger jeg har gtt p trynet. Deretter startet jeg med begrense meg selv, slik at jeg kunne klare ta en ting av gangen. Med sm skritt i riktig retning kan selv sm endringer gjre en stor forskjell. Litt etter litt kan jeg n skimte balanse p flere omrder i livet. Jeg har fortsatt en stor oppgave fremfor meg for bli det Bertrand kaller best.

Jeg burde kanskje nevnt dette litt tidligere, men det er viktig understreke at dette ikke bare er knyttet til de fitness-relaterte innleggene jeg vanligvis poster her p bloggen og at det i hovedsak gjelder andre viktige valg i livet som omhandler blant annet mine verdier i forhold til jobb, karriere, venner, familie og hvilken standard jeg nsker av meg selv p de ulike plan.

Jeg er takknemlig for de sm endringene som har vist seg hittil samtidig som jeg tviholder p den motivasjonen som gir meg tro p at jeg en morgen kan vkne opp faktisk vre den beste versjonen av meg selv.

Jeg digger filosofien som ligger bak dette. Jeg vil ikke driste meg til bruke ordet frelst, men vi snakker om en tilvrelse av en ny dimensjon, and that's pretty awesome!

S, siden sist har det alts skjedd ganske lite, men de sm endringene og tingene jeg har gjort i lpet av rets frste frtitte dager, vil gi meg store forandringer p sikt- og det kan jeg virkelig like!


'If you want to be successful, you need to want it just as bad as you want to breathe.'-Eric Thomas


nsker dere en riktig fin uke, flotte lesere :D




, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits