april 2011

Psken er over for denne gang..

Hei alle sammen!
Har dere hatt en fin pske?

Jeg har kost meg p fjellet i seks dager. Det har vrt total avslapning med familie og venner!

Strlende sol hver eneste dag og livet kunne ikke vrt bedre!
Fjellskoene har vrt p hver dag og det har blitt mange gturer.


Nyter kaffen min i strlende sol, mange varmegrader og perfekt utsikt <3


Grillkos: plser og maiskolber



Solkrem og Atkinsbar er obligatorisk i tursekken ;)


En sliten, svett (men blid) Stine viser muskler p toppen :-D


Ingen pske uten pskeegg! Disse er farlig gode og har alltid vrt et must i psken (i tillegg til smgodt-egget).

Tihi! Ja, det har blitt noen gram med sukker- kanskje litt mer enn planlagt!
Psken er snart over for denne gang og i morgen er det skole eller jobb for de fleste av oss.
Ferie og kos er en ndvendighet men nok er nok og hverdagen er kanskje ikke s ille allikevel. Personlig gleder jeg meg til rutinene mine igjen og jeg har tjuvstartet litt allerede: morgenkardio, SATS og 'diettmat' igjen i dag <3

SATS som hadde oppe kun i to og en halv time i dag resulterte i en mindre effektiv kt pga MANGE folk p senteret og apparater/vekter som var opptatt. Det hadde jeg ikke trodd andre pskedag- kanskje jakten p sommerformen er i gang?!

Se her, jeg er allerde i gang med denne etterlengtede sommerformen:

Frokosten ble veid og alt stemmer p grammet ;) Sammen med inspirasjon fra ShapeUp M det bare bli bra :D

Har dere satt dere noe ml fr sommeren 2011? -jeg har :)





Pskekebab

Pske betyr lam p menyen. Hva med bruke rester av lammekjtt til en deilig kebab?

Nattmatens kaloribombe forvandles til en skikkelig pskekebab hvor nringsinnholdet faktisk er tipp topp :-)

Om du ikke har lammekjttrester er det jo bare bruke ferskt kjtt fra f.eks lammebiff.



TOMATSALSA:






eller..




Smaker fantastisk digg :D


nsker alle en god pske <3





En fantastisk dag

Gjett hvem som sitter her go' og mett etter ha spist dette lekre mltidet?!
Jordbr smaker helt fantastisk p en varm solfylt dag som denne :)
Jeg har utnyttet det fine vret max i hele dag. Dagen startet med en to timers tur i marka sammen med en god venninne.



rets frste blomster ble observert: blveis, hvitveis og hestehov -et sikkert vrtegn.

Det beste med hele turen (hihii) :


..og Skyr som ventemltid ;)





Dette vil jeg kalle en perfekt start p psken! Senere p ettermiddagen ble det en styrketreningskt p SATS.
Det ble en rolig kt da jeg var passe sliten og stl fra forrige kt.

velser:
- Sidehev med hantler
- Flys i kabeltrn
- Bicepscurl
- Hantelroing

Det hele var gjort p under 40 minutter :-D

Ha en fin kveld!





Tjuvstart p psken



Sjekk pskeverkstedet til kollokvie-jentene :D
Vi har n tatt en velfortjent pskeferie og i den anledning feiret vi bursdagen min (igjen), spiste god mat og snop (igjen)!



Blse ut innholdet av eggene var kjempegy. Tror ingen av oss hadde gjort det siden barneskolen. Vi hadde for sikkerhets skyld over 30 egg. Alle skulle blses for deretter males og pyntes. Puh!
En liten sprekk i egget og for kraftig pust frte til at noen av eggene 'eksploderte' og det ble eggegris overalt. Ja, det ble nesten litt barneskole-stemning med rot, sl, jentehyl og hylytt latter.

Innholdet ble stekt til eggerre og sammen med hjemmelagede rundstykker og grnnsaker ble det en utrolig god pskelunsj :)









Ingen pske uten pskemarsipan, sant?
Dette skal se ut som et egg (!)

Smakte veldig godt. Nammm!


Har dere pskestemning enda?





For enhver pris?

Jeg skriver sjelden om personlige hendelser i denne bloggen og prver heller la innleggende g under kategoriene trening og kosthold. Jeg har mange trofaste lesere som er flinke til kommentere, gi ris og ros, stille sprsml osv og det setter jeg s utrolig stor pris p! Dere gir meg masse positiv energi og inspirerer meg- hver dag. Tusen takk!

Bakgrunnen for at jeg startet blogge var for dele trening og kostholdstips. Trening og kosthold betyr mye for meg og har blitt en stor interesse og del av livet mitt. Jeg blir aldri mett p ny informasjon og jeg kan snakke om det i evigheter fordi jeg synes det er s utrolig spennende.

'Nyere forskning viser ditt og enda nyere forskning viser datt'- ah, det er snacks for meg :-P

Jeg kan trygt sette min status til: over middels interessert i helse, kropp, trening og kosthold.

S er utfordringen dempe denne iveren for almenheten i frykt for virke fanatisk. De fleste vet eller har erfart at grensen mellom det vre opptatt av noe til bli sykelig opptatt er svrt liten.

Hva bestemmer nr du har trdd over denne grensen?

Min mening er at det blir et problem nr gleden i det du gjr er fravrende. N tenker jeg ikke p normale svingninger i motivasjonen, men at du trener fordi du fler du M, spiser lite fordi du M ligge under viss mange kalorier om dagen eller du fr drlig samvittighet nr du ikke fr trent etter planen. Uansett hva slags interesse du mtte ha: tar det over livet ditt p en negativ mte, belaster andre, skaper drlig stemning og gleden forsvinner- da er det p tide gjre en endring.

Jeg klarer stort sett holde en grei form ret rundt og det er ca. 5 kilo pluss i vinterhalvret da jeg stort sett spiser mer for forbedre fysikken min. Nr sommeren nrmer seg pleier jeg hive meg p 'sommerformen' som mange andre uten at jeg trenger stresse nevneverdig. Jeg slipper skippertaks-slankingen fordi jeg trener og spiser omtrent likt hele ret.

Pluss eller minus disse kiloene fr jeg ofte sprsml fra andre om hvor mye jeg trener, hvilken sport jeg driver med og ikke minst hvorfor jeg trener. Jeg har aldri hatt noe konkret svar til dette tidligere annet enn at jeg trener for holde meg i god form, vre frisk og fle meg bra.. Er ikke det et bra nok? - og er jeg da bare besatt siden jeg trener som en idrettsutver uten ha et konkret ml?

N kan jeg jo bare si at mlet med hele greia er stille i NM i Fitness i oktober.

Hva er den EGENTLIGE grunnen til at du trener?

Dette er et utrdag fra en artikkel jeg kom over p treningsforum.no

Hva er sannheten?

Gr du inn i deg selv og finner ut av hva som er den egentlige grunnen til at du trener, vil dette vre motiverende i en helt annen grad enn hvis du ikke er bevisst p det.

For holde motivasjonen er det ogs viktig finne ut av hva som inspirerer deg. Ofte kan personer som allerede har oppndd din mlsetning vre en fantastisk drivkraft. Selv de beste har forbilder!

Jeg elsker intervaller, jeg elsker g en rolig tur i skogen, jeg elsker lfte tunge vekter p gymmet, jeg elsker lage god og sunn mat, jeg elsker g p ski, jeg elsker fle meg vel, jeg elsker vre i godt humr, jeg elsker la meg motivere av andre eller motivere andre, jeg elsker lre nye ting og jeg elsker dele disse erfaringene med andre! Det er sannheten. Det er min hobby og min livsstil- slik nsker jeg leve. Jeg legge mye tid og energi i det fordi jeg NSKER det.

Det er ogs viktig poengtere at det er slik jeg har lyst til leve i tillegg til de viktigste tingene i livet som familie, venner, sosialt liv, skole, jobb osv. Den siste mneden har vrt veldig turbulent for meg og den fysiske og psykiske helsen har dessverre ikke vrt p topp. Det er derfor med veldig tungt hjerte at jeg m fortelle at jeg trekker meg fra NM i oktober. Jeg har gtt i fra en innstilling om vre en vinner til nesten tape alt annet. Jeg hadde en plan, jeg hadde en coach og klubb, jeg hadde motivasjonen, jeg hadde disiplinen og jeg hadde et godt utgangspunkt. Men det er dessverre ikke verdt noe dersom alt annet i livet mangler. Alt koster, jeg var villig til betale- men ikke for enhver pris. Valget fles helt riktig og jeg har gjort mange endringer i livet allerede :)

Jeg er p vei opp til toppen igjen med en annen holdning og energi enn tidligere.

Noen inspirerende ord hentet fra The Secret..











Fin i bikini?

Sommeren er like rundt hjrnet og dersom du har planer om gjre noe med bikiniformen s er det p tide gjre noe- N!
Det ligger fortsatt sn p bakken enkelte steder og det er litt tidlig kaste klrne.. Men, om vi tar en kjapp titt p kalenderen kan den fortelle at det ca 8 uker til 1.juni. De fleste vet at tiden flyr fort. Har du planer om g ned et par kilo innen sommeren har du forholdsvis god tid. Er mlet 5-8 kilo m du starte n dersom du nsker de beste resultatene.

Jeg har sett i diverse ukeblader, aviser og p ulike nettsteder om tips og oppskrifter til sommerens sixpack. Jeg skal ikke vre noe drligere, s derfor gir jeg dere mine viktigste tips og triks til hvordan du enkelt kan komme i form ;)

#1- Motivasjon

Finner du ikke motivasjonen er det vanskelig finne sommerformen.

Kanskje er det ikke ndvendig for deg g ned disse 2 kiloene? Gjr en vurdering og ta et valg. Nr du har bestemt deg s kjr p med motivasjonen p topp!

#2- Ml

Sett deg et ml. Vr konkret og lag gjerne en plan med delml underveis.

Se oppskriften p suksess her.

#3- Tid

Bruk tiden godt. Vr tlmodig.

#4- Kostholdet

Kostholdet er den viktigste endringen du br gjre dersom sommerformen skal vre p plass innen ferien.

Velg riktige matvarer og spis nok. Dersom underskuddet blir for stort og treningsmengden er hy vil kroppen bremse og forbrenningen vil g ned. For en sikker nedgang i fettprosent br du spise rene matvarer: rent kjtt, fisk, havregryn, frukt, grnnsaker, ntter osv. Liste over gode kilder til protein/fett/karbohydrat finner du her.

Ta kontroll over matinntaket. Logg gjerne hva du spiser.
Om du er som meg og ikke gidder regne ut kcal/karb/protein/fett selv kan det enkelt gjres hos Somebody.no

#5- Aktivitet

Tren smart. Med det mener jeg at en overdrivelse av treningen mest sannsynlig vil fre til at du gr p en smell. Finn en treningsmengde som passer hverdagen din. Tren styrke kombinert med kardio (kondisjonstrening). Legg fokus p styrketreningen, styrketrening er lsningen uansett om du nsker g ned i vekt eller bare 'stramme opp'.

Har du noen tips p lur? :)

Lykke til !!



Feiring

Hei, hei!

Stikkord for helgen: kaker, blomster, gaver, gode venner og god stemning.

Jeg trodde jeg skulle feire bursdagen med en romantisk date; god middag etterfulgt av kino. Slik ble det ikke. Jeg ble veldig overrasket da min kjre hadde ordnet til en fest for meg sammen med verdens beste venner <3
Jeg ble rrt til trer da disse fantastiske menneskene kom samlet inn dren!

Det ble en kveld med masse latter, snop,musikk, kaker, gaver og vin. Perfekt!
Jeg ble virkelig gjort stas p<3







Jeg fikk mange fine blomster..




..og masse flotte gaver






Ja, jeg er verdens heldigste :)


Ha en fin dag!





Smil

Hei, hei!

Hvilken start p dagen!!! 50 minutter rask gange i strlende sol klokken 08:00 p morgenen- uten jakke! Fantastisk!

N har jeg nettopp spist en stor frokost og turen gr snart til SATS for en tff styrkekt p overkroppen.

velser jeg pleier kjre p overkroppen er:

  • Sidehev med hantel/kabel

  • Militrpress

  • Flys

  • Nedtrekk/Chins

  • Ro-velser

  • Push-ups

Ellers skal dagen nytes i det fine vret.

Sola gjr meg i veldig godt humr :D


Jeg har et lite banantips p lur- jeg har nemlig dilla p frosne bananer om dagen..






Vips s har du verdens beste is-sorbet biter som kan nytes nr som helst :)

nsker alle en god helg fra meg!

(Frken slv lover ogs svare p kommentarene deres i lpet av helgen :-P)





Oppdatering fra helgen

Hei!

Det har ikke skjedd s veldig mye spennende i helgen alts- men jeg har kost meg masse og ftt slappet godt av. P lrdag hadde jeg besk av verdens steste Kristine. Jeg laget middag ogs hadde vi sammen ansvaret for desserten/snacksen. DET var ikke vanskelig.. Nr Stine og Kristine skal ha noe snacks er det ntter i alle former og fasonger ;) Pluss litt ekstra som proteinbarer og Dream is.. Det ble en veldig bra kveld med godt humr og masse skravling. Perfekt!


.. og valntter til mosen..






Kristine hadde ogs med seg noe hjemmelaget snop..





Dagens treningskt: 40 (trtte) minutter p mlla


Har dere gjort noe spennende i helgen?

nsker alle en sprek og fin uke :)



, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits