april 2011

Påsken er over for denne gang..

Hei alle sammen!
Har dere hatt en fin påske?

Jeg har kost meg på fjellet i seks dager. Det har vært total avslapning med familie og venner!

Strålende sol hver eneste dag og livet kunne ikke vært bedre!
Fjellskoene har vært på hver dag og det har blitt mange gåturer.


Nyter kaffen min i strålende sol, mange varmegrader og perfekt utsikt <3


Grillkos: pølser og maiskolber



Solkrem og Atkinsbar er obligatorisk i tursekken ;)


En sliten, svett (men blid) Stine viser muskler på toppen :-D


Ingen påske uten påskeegg! Disse er farlig gode og har alltid vært et must i påsken (i tillegg til smågodt-egget).

Tihi! Ja, det har blitt noen gram med sukker- kanskje litt mer enn planlagt!
Påsken er snart over for denne gang og i morgen er det skole eller jobb for de fleste av oss.
Ferie og kos er en nødvendighet men nok er nok og hverdagen er kanskje ikke så ille allikevel. Personlig gleder jeg meg til rutinene mine igjen og jeg har tjuvstartet litt allerede: morgenkardio, SATS og 'diettmat' igjen i dag <3

SATS som hadde oppe kun i to og en halv time i dag resulterte i en mindre effektiv økt pga MANGE folk på senteret og apparater/vekter som var opptatt. Det hadde jeg ikke trodd andre påskedag- kanskje jakten på sommerformen er i gang?!

Se her, jeg er allerde i gang med denne etterlengtede sommerformen:

Frokosten ble veid og alt stemmer på grammet ;) Sammen med inspirasjon fra ShapeUp MÅ det bare bli bra :D

Har dere satt dere noe mål før sommeren 2011? -jeg har :)





Påskekebab

Påske betyr lam på menyen. Hva med å bruke rester av lammekjøtt til en deilig kebab?

Nattmatens kaloribombe forvandles til en skikkelig påskekebab hvor næringsinnholdet faktisk er tipp topp :-)

Om du ikke har lammekjøttrester er det jo bare å bruke ferskt kjøtt fra f.eks lammebiff.



TOMATSALSA:






eller..




Smaker fantastisk digg :D


Ønsker alle en god påske <3





En fantastisk dag

Gjett hvem som sitter her go' og mett etter å ha spist dette lekre måltidet?!
Jordbær smaker helt fantastisk på en varm solfylt dag som denne :)
Jeg har utnyttet det fine været max i hele dag. Dagen startet med en to timers tur i marka sammen med en god venninne.



Årets første blomster ble observert: blåveis, hvitveis og hestehov -et sikkert vårtegn.

Det beste med hele turen (hihii) :


..og Skyr som ventemåltid ;)





Dette vil jeg kalle en perfekt start på påsken! Senere på ettermiddagen ble det en styrketreningsøkt på SATS.
Det ble en rolig økt da jeg var passe sliten og støl fra forrige økt.

Øvelser:
- Sidehev med hantler
- Flys i kabeltårn
- Bicepscurl
- Hantelroing

Det hele var gjort på under 40 minutter :-D

Ha en fin kveld!





Tjuvstart på påsken



Sjekk påskeverkstedet til kollokvie-jentene :D
Vi har nå tatt en velfortjent påskeferie og i den anledning feiret vi bursdagen min (igjen), spiste god mat og snop (igjen)!



Blåse ut innholdet av eggene var kjempegøy. Tror ingen av oss hadde gjort det siden barneskolen. Vi hadde for sikkerhets skyld over 30 egg. Alle skulle blåses for deretter males og pyntes. Puh!
En liten sprekk i egget og for kraftig pust førte til at noen av eggene 'eksploderte' og det ble eggegris overalt. Ja, det ble nesten litt barneskole-stemning med rot, søl, jentehyl og høylytt latter.

Innholdet ble stekt til eggerøre og sammen med hjemmelagede rundstykker og grønnsaker ble det en utrolig god påskelunsj :)









Ingen påske uten påskemarsipan, sant?
Dette skal se ut som et egg (!)

Smakte veldig godt. Nammm!


Har dere påskestemning enda?





For enhver pris?

 

Jeg skriver sjelden om personlige hendelser i denne bloggen og prøver heller å la innleggende gå under kategoriene trening og kosthold. Jeg har mange trofaste lesere som er flinke til å kommentere, gi ris og ros, stille spørsmål osv og det setter jeg så utrolig stor pris på! Dere gir meg masse positiv energi og inspirerer meg- hver dag. Tusen takk!

 

Bakgrunnen for at jeg startet å blogge var for å dele trening og kostholdstips. Trening og kosthold betyr mye for meg og har blitt en stor interesse og del av livet mitt. Jeg blir aldri mett på ny informasjon og jeg kan snakke om det i evigheter fordi jeg synes det er så utrolig spennende.

'Nyere forskning viser ditt og enda nyere forskning viser datt'- ah, det er snacks for meg :-P

 

Jeg kan trygt sette min status til: over middels interessert i helse, kropp, trening og kosthold.

Så er utfordringen å dempe denne iveren for almenheten i frykt for å virke fanatisk. De fleste vet eller har erfart at grensen mellom det å være opptatt av noe til å bli sykelig opptatt er svært liten.

Hva bestemmer når du har trådd over denne grensen?

 

Min mening er at det blir et problem når gleden i det du gjør er fraværende. Nå tenker jeg ikke på normale svingninger i motivasjonen, men at du trener fordi du føler du MÅ, spiser lite fordi du MÅ ligge under viss mange kalorier om dagen eller du får dårlig samvittighet når du ikke får trent etter planen. Uansett hva slags interesse du måtte ha: tar det over livet ditt på en negativ måte, belaster andre, skaper dårlig stemning og gleden forsvinner- da er det på tide å gjøre en endring.

 

Jeg klarer stort sett å holde en grei form året rundt og det er ca. 5 kilo pluss i vinterhalvåret da jeg stort sett spiser mer for å forbedre fysikken min. Når sommeren nærmer seg pleier jeg å hive meg på 'sommerformen' som mange andre uten at jeg trenger å stresse nevneverdig. Jeg slipper skippertaks-slankingen fordi jeg trener og spiser omtrent likt hele året.

Pluss eller minus disse kiloene får jeg ofte spørsmål fra andre om hvor mye jeg trener, hvilken sport jeg driver med og ikke minst hvorfor jeg trener. Jeg har aldri hatt noe konkret svar til dette tidligere annet enn at jeg trener for å holde meg i god form, være frisk og føle meg bra.. Er ikke det et bra nok? - og er jeg da bare besatt siden jeg trener som en idrettsutøver uten å ha et konkret mål?

Nå kan jeg jo bare si at målet med hele greia er å stille i NM i Fitness i oktober.

 

Hva er den EGENTLIGE grunnen til at du trener?

 

Dette er et utrdag fra en artikkel jeg kom over på treningsforum.no

Hva er sannheten?

Går du inn i deg selv og finner ut av hva som er den egentlige grunnen til at du trener, vil dette være motiverende i en helt annen grad enn hvis du ikke er bevisst på det.

 

For å holde motivasjonen er det også viktig å finne ut av hva som inspirerer deg. Ofte kan personer som allerede har oppnådd din målsetning være en fantastisk drivkraft. Selv de beste har forbilder!

 

Jeg elsker intervaller, jeg elsker å gå en rolig tur i skogen, jeg elsker å løfte tunge vekter på gymmet, jeg elsker å lage god og sunn mat, jeg elsker å gå på ski, jeg elsker å føle meg vel, jeg elsker å være i godt humør, jeg elsker å la meg motivere av andre eller motivere andre, jeg elsker å lære nye ting og jeg elsker å dele disse erfaringene med andre! Det er sannheten. Det er min hobby og min livsstil- slik ønsker jeg å leve. Jeg legge mye tid og energi i det fordi jeg ØNSKER det.

Det er også viktig å poengtere at det er slik jeg har lyst til å leve i tillegg til de viktigste tingene i livet som familie, venner, sosialt liv, skole, jobb osv. Den siste måneden har vært veldig turbulent for meg og den fysiske og psykiske helsen har dessverre ikke vært på topp. Det er derfor med veldig tungt hjerte at jeg må fortelle at jeg trekker meg fra NM i oktober. Jeg har gått i fra en innstilling om å være en vinner til å nesten tape alt annet. Jeg hadde en plan, jeg hadde en coach og klubb, jeg hadde motivasjonen, jeg hadde disiplinen og jeg hadde et godt utgangspunkt. Men det er dessverre ikke verdt noe dersom alt annet i livet mangler. Alt koster, jeg var villig til å betale- men ikke for enhver pris. Valget føles helt riktig og jeg har gjort mange endringer i livet allerede :)

Jeg er på vei opp til toppen igjen med en annen holdning og energi enn tidligere.

 

 

Noen inspirerende ord hentet fra The Secret..











Fin i bikini?

Sommeren er like rundt hjørnet og dersom du har planer om å gjøre noe med bikiniformen så er det på tide å gjøre noe- NÅ!
Det ligger fortsatt snø på bakken enkelte steder og det er litt tidlig å kaste klærne.. Men, om vi tar en kjapp titt på kalenderen kan den fortelle at det ca 8 uker til 1.juni. De fleste vet at tiden flyr fort. Har du planer om å gå ned et par kilo innen sommeren har du forholdsvis god tid. Er målet 5-8 kilo må du starte nå dersom du ønsker de beste resultatene.

 

 

Jeg har sett i diverse ukeblader, aviser og på ulike nettsteder om tips og oppskrifter til sommerens sixpack. Jeg skal ikke være noe dårligere, så derfor gir jeg dere mine viktigste tips og triks til hvordan du enkelt kan komme i form ;)

 

 

#1- Motivasjon

Finner du ikke motivasjonen er det vanskelig å finne sommerformen.

Kanskje er det ikke nødvendig for deg å gå ned disse 2 kiloene? Gjør en vurdering og ta et valg. Når du har bestemt deg så kjør på med motivasjonen på topp!

 

#2- Mål

Sett deg et mål. Vær konkret og lag gjerne en plan med delmål underveis.

Se oppskriften på suksess her.

 

#3- Tid

Bruk tiden godt. Vær tålmodig.

 

#4- Kostholdet

Kostholdet er den viktigste endringen du bør gjøre dersom sommerformen skal være på plass innen ferien.

Velg riktige matvarer og spis nok. Dersom underskuddet blir for stort og treningsmengden er høy vil kroppen bremse og forbrenningen vil gå ned. For en sikker nedgang i fettprosent bør du spise rene matvarer: rent kjøtt, fisk, havregryn, frukt, grønnsaker, nøtter osv. Liste over gode kilder til protein/fett/karbohydrat finner du her.

Ta kontroll over matinntaket. Logg gjerne hva du spiser.
Om du er som meg og ikke gidder å regne ut kcal/karb/protein/fett selv kan det enkelt gjøres hos Somebody.no

 

#5- Aktivitet

Tren smart. Med det mener jeg at en overdrivelse av treningen mest sannsynlig vil føre til at du går på en smell. Finn en treningsmengde som passer hverdagen din. Tren styrke kombinert med kardio (kondisjonstrening). Legg fokus på styrketreningen, styrketrening er løsningen uansett om du ønsker å gå ned i vekt eller bare 'stramme opp'.

 

Har du noen tips på lur? :)

Lykke til !!



Feiring

Hei, hei!

Stikkord for helgen: kaker, blomster, gaver, gode venner og god stemning.

Jeg trodde jeg skulle feire bursdagen med en romantisk date; god middag etterfulgt av kino. Slik ble det ikke. Jeg ble veldig overrasket da min kjære hadde ordnet til en fest for meg sammen med verdens beste venner <3
Jeg ble rørt til tårer da disse fantastiske menneskene kom samlet inn døren!

Det ble en kveld med masse latter, snop,musikk, kaker, gaver og vin. Perfekt!
Jeg ble virkelig gjort stas på<3







Jeg fikk mange fine blomster..




..og masse flotte gaver






Ja, jeg er verdens heldigste :)


Ha en fin dag!





Smil

 

Hei, hei!

Hvilken start på dagen!!! 50 minutter rask gange i strålende sol klokken 08:00 på morgenen- uten jakke! Fantastisk!

Nå har jeg nettopp spist en stor frokost og turen går snart til SATS for en tøff styrkeøkt på overkroppen.

 

Øvelser jeg pleier å kjøre på overkroppen er:

  • Sidehev med hantel/kabel

  • Militærpress

  • Flys

  • Nedtrekk/Chins

  • Ro-øvelser

  • Push-ups

 

Ellers skal dagen nytes i det fine været.

Sola gjør meg i veldig godt humør :D


Jeg har et lite banantips på lur- jeg har nemlig dilla på frosne bananer om dagen..






Vips så har du verdens beste is-sorbet biter som kan nytes når som helst :)

Ønsker alle en god helg fra meg!

(Frøken sløv lover også å svare på kommentarene deres i løpet av helgen :-P)





Oppdatering fra helgen

Hei!

Det har ikke skjedd så veldig mye spennende i helgen altså- men jeg har kost meg masse og fått slappet godt av. På lørdag hadde jeg besøk av verdens søteste Kristine. Jeg laget middag også hadde vi sammen ansvaret for desserten/snacksen. DET var ikke vanskelig.. Når Stine og Kristine skal ha noe snacks er det nøtter i alle former og fasonger ;) Pluss litt ekstra som proteinbarer og Dream is.. Det ble en veldig bra kveld med godt humør og masse skravling. Perfekt!


.. og valnøtter til mosen..






Kristine hadde også med seg noe hjemmelaget snop..





Dagens treningsøkt: 40 (trøtte) minutter på mølla


Har dere gjort noe spennende i helgen?

Ønsker alle en sprek og fin uke :)



, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits