april 2013

Cardio Queen

 

Ukens trening kan kort oppsummeres slik:

 

 

And oooooon, I'm alive, I'm alive, I'm alive
And oooooon, I can fly, I can fly, I can fly
And oooooon, I'm alive, I'm alive, I'm alive
And I'm loving every second minute hour bigger better stronger power

(...)
I got that power
I got that power
I got that power
Power power power

 

#thatpower

 

..med andre ord, det har blitt mye kardio med hjernedød musikk på ørene :-P Som et vandrende diskotek med høy puls har jeg gått til og fra jobb hver dag også denne uken. I tillegg til det har jeg fått klemt inn tre turer innom SATS pluss en løpetur. Jeg får si meg fornøyd med ukens innsats og krysser fingrene for at energinivåene er like gode neste uke. Jeg tar en uke om gangen og ser hvordan det går..(bokstavelig talt). So far, so good!

 

Belønningen for ukens innsats ble en date med sofaen. Hele lørdagskvelden gikk med til sløving foran skjermen med film, et glass vin og litt godis. Duraceller må også lades innimellom , spesielt om det skal være mulig å gå på en ny uke i samme stil og tempo :)


M-m-mmm! Chocolate therapy og berry party- ikke feil ;)

Dagens frokost var også en fest..



Pannekake med alt på !





t h r o w b a c k




Med disse bildene fra Birkebeinerløpet 2012, kan jeg fortelle at det ikke kommer  tilsvarende bilder fra 2013. Jeg må være realistisk, seks uker (pluss dårligere form og utgangspunkt enn sist) blir dessverre for knapp tid. Jeg må bite i det sure eplet, og fy f.. så surt det smaker. Hodet sier ja, men kroppen nei. Når kroppen sier stopp vinner den uansett.
Dersom jeg hadde løpt tre økter i uka ville det blitt 18 treningsøkter i forkant, noe som er altfor lite. Det er litt kjipt men jeg har om ikke annet funnet et godt alternativ:



145 dager igjen og dersom jeg gjennomfører tre økter i uka blir det hele 62 løpeturer- et tall som er høyere enn hva jeg har løpt tilsammen i hele mitt liv :-P 
Det blir spennende å prøve noe nytt, jeg gleder meg :)




Unz, unz- ha en fin søndag, sprekinger :D



 

Luksus

 

..fra morgen til kveld! Her får dere en smakebit på hvordan kostholdet mitt ser ut.
Masse sunn og digg mat. Kanskje du blir inspirert? Jeg spiser stort sett de samme råvarene hver dag, men tilbereder forskjellig slik at variasjonen blir stor. Jeg skulle helst vært litt striktere i forhold til konkurranseplanene mine, men frem til 1.mai er det lov til å slurve litt ;) Det ble f.eks mørk sjokolade og et par biter med sukkerfrie karameller til kaffen i dag. Mihi.


FROKOST


Pannekaker laget av bakepro, kokosmelk, kesam, mandelmel, egg, kardemomme og sukrin gold.

LUNSJ


Kyllingfilet, sukkererter, aspargesbønner, løk, hvitløk, soltørket tomat og ovnsbakt sellerirot.


FØR OG ETTER TRENING


Fruktfest med en smak av sommer. Blåbær, jordbær, ananas og piel de sapo (melon)



Riskake med tunfisk, parmesan og en klype maldonsalt. Jeg er ikke noen tunfiskfan og dette er sært, jeg vet- men det smaker faktisk utrolig godt.


Kesam, blåbær, sukkerfritt syltetøy, sukrin og ristede nøtter. Definitivt dagens vinner!

MIDDAG


Laks, masse grønnsaker og salat, løk, hvitløk, chili, parmesan og spirer.

Som dere ser- mye mat og mat til muskler, som frøken Weber ville sagt ;)

 

 

Spis bra og tren smart ! :D



Det spirer!

God morgen!

Min start på dagen:



Ninja Turtle på tur! Haha.

45 minutters powerwalk- verdens beste start på dagen.

 

 

vår+sol+oslo=lykke

 

Alt spirer om dagen og det er fantastisk. Til og med i kjøleskapet og i lunsjboksen min spirer det- se her:






 

Har dere smakt spirer- eller har dere prøvd det i matlagingen? Jeg har ikke brukt det så mye, nettopp fordi det ikke har vært tilgjengelig nok i butikkene. Jeg har kjøpt alfaalfaspirer en sjelden gang for å spice opp maten og for å få en ekstra vitamin og mineral-boost. Nå har det kommet flere varianter i utvalgte supermarkeder og jeg har (som dere ser) fylt opp kjøleskapet. Det er utrolig godt, og det er fare for at jeg blir hektet. Leser man på varedeklarasjonen er det vel ikke akkurat det verste å få dilla på :-P

De er økologiske, kalorifattige og inneholder masse nyttige vitaminer og mineraler. Har man problemer med å få i seg nok grønnsaker er dette en god løsning.

 

1gram spirer tilsvarer f.eks 50gram brokkoli (!)

Spirene finnes i ulike varianter og velger man brokkolispirer og sammenligner med en ferdigvokst brokkoli, inneholder brokkolispirer 20 til 50 ganger mer av virekstoffet sulforaphane, som beskytter cellene i kroppen mot å utvikle kreft. Vi snakker Superspirer!



Jeg snakket med gutta bak produktene, som nå leverer spirer til butikkene og han kunne tipse om at redikkspirer (som har en kraftig og sterk smak) er et supert tilbehør til f.eks sushi og at det kan erstattes eller brukes i tillegg til wasabi. Gjett om jeg skal teste ut det.

Foreløpig har jeg smakt reddikspirer, solsikkespirer, kløverspirer og brokkolispirer. Nam!

 

Er du interessert i mer info om produktene og produksjonen så kan du lese mer på superspirer.no- eller løp til nærmeste Ultra, Centa eller Jacobs som har tatt inn disse i sitt varesortiment. Koster rundt tjue spenn for førti gram smakfull sunnhet ;)

 

Tip of the Day!

 





 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tirsdag

 

Hello peeps!

 

Åssen går det? Jeg håper det står bra til? Her kommer et lite livstegn for å bekrefte at jeg fortsatt eksisterer :-P

 

Det går unna på instagram-kontoen men her på stinean.blogg.no skjer det ikke så mye om dagen. Instagram er så mye enklere, og det er lønnsomt i forhold til den tiden det tar å poste et bilde med litt tekst under.  1 time eller 1 minutt- valget er enkelt. Om du ikke allerede  følger med,  så er det bare å trykke på den grønne knappen (@stinean85) , og vips så har du daglige oppdatering av mitt ekstremt spennende liv- rett i lomma ;) Haha.




Jeg skal gi dere en kjapp treningsoppdatering igjen. Energinivåene mine er betydelig høyere enn på lenge. Det er en ubeskrivelig herlig følelse og jeg er så takknemlig :D
Det siste året har jeg gått rundt som en zombie, sliten i kroppen, sliten i hodet og det eneste jeg ville var å sove. Nå som formen er bedre har jeg blitt helt duracell og jeg må til tider ta meg sammen og begrense meg. Jeg har vært fornuftig og trappet opp treningen gradvis, men de siste to ukene har jeg nesten ikke sittet stille. Jeg har hatt gode styrkeøkter, slitsomme løpeturer og mange fine gåturer. Jeg har brukt beina til og fra jobb hver dag, tidlig på morgenen og seint på kvelden, uansett vær- med sekk på ryggen, musikk på ørene og et stort smil om munnen. 7 mil på 7 dager og ny PB- sprøtt!


Jeg har også blitt et år eldre siden sist. Jeg fikk så utrolig mange fine gaver. Det er ingen tvil om at venner og familie kjenner meg godt og vet hva jeg liker. Jeg fikk treningstøy, gavekort, vin, kremer, økologisk sminke, superfood, sunne godbiter som mørk sjokolade og sjokolade søtet med stevia, kaffe, presskanne OG kaffekanne. I tillegg til alt dette fikk jeg også penger. Penger kommer alltid godt med og med en del av pengene gikk jeg til innkjøp av noe jeg har ønsket meg lenge..

 


Min gamle Polar har gjort sitt så hils på min nye treningskamerat Garmin. Endelig har jeg en pulsklokke med GPS :D Jeg digger alt som kan måles, og med denne rundt håndleddet har jeg blitt (om mulig) enda mer nerdete. I'm in love <3

Her er noe av det andre jeg jeg fikk.

Svart gull..


..og grønn glede



Det ble dagens lille update. SATS venter på meg. I dag er det rumpe og mage som skal få svi. Til dere som lurte på hvilke øvelser jeg anbefaler for rumpa (ref.forrige innlegg) så kan dere ta en titt her:

http://stinean.blogg.no/1354214134_perfekte_velser_for_r.html

og her

http://stinean.blogg.no/1350997153_supertirsdag.html

 

Håper det kan være til nytte :)

 

Ha en fin kveld, flotte folk!




Treningsresultater

 

Hei, hei!

 

Tenkte å dele forrige ukes trening med dere, det er jo så lenge siden sist.



Jeg har økt treningsmengden ganske mye den siste måneden, rett og slett fordi kroppen ikke er så sliten lenger. Jeg føler meg frisk og rask og kan derfor kjøre på litt ekstra. Deilig følelse og jeg nyter det. Som dere kanskje vet fra tidligere, så har rumpe og mage vært mine svakheter og jeg har derfor fokusert på disse områdene. Jeg har generelt vært dårlig til å ta formbilder i det siste, men fikk meg til å knipse noen for å se om det i det hele tatt hadde skjedd noe der bak. Før-etter bildet ble postet på instagramprofilen (@stinean85) min tidligere denne uken, men til dere som ikke følger med der så poster jeg det her også. Litt mer polstring, men forhåpentligvis litt mer muskler også. Jeg har savnet en sprett som skiller rumpe fra lår, noe som jeg faktisk kan skimte nå. Yey! Fremgang er alltid like gøy.



Den største treningsgleden finner jeg fortsatt i styrketreningen, det er ingen tvil om at det er der min lidenskap ligger. Jeg har også fått sansen for løping men da jeg fikk beskjed av legen om å kutte ned drastisk på treningsmengden var det løpingen som ble nedprioritert først. Nå som formen er stigende og jeg får lov til å øke treningsmengden igjen er jeg er fortsatt ubesluttsom i forhold til årets Birkebeinerløp. Dato for Birken i år er 8.juni. Egentlig synes jeg det er dumt at det er flyttet til juni, det betyr at det mest sannsynlig blir varmere å løpe (noe jeg hater), samt at jeg får dårligere tid i forhold til forberedelser og oppkjøring. Jeg bør uansett ta en avgjørelse snart siden det er i underkant av åtte uker igjen (!) Jeg har utrolig lyst og jeg skal holde dere oppdatert i forhold til beslutningen ;) Er det noen av dere som har meldt dere på, forresten?

 

Ha en riktig fin onsdag :)

Vi blogges!



 

Påske

 

Hei, hei!




Hvordan står det til med dere- har dere hatt en fin påske, folkens? Uansett hva dere har gjort så håper jeg dere har kost dere masse :)
Det har blitt bypåske for min del. Jeg klager ikke over det- det har jo vært helt nydelig i Oslo og vårstemning er endelig et faktum. Hurra!

Skiene har stått urørt i boden hele påsken men joggeskoene derimot, de har fått kjørt seg. Jeg har så smått begynt å løpe utendørs igjen * lykke *. Jeg tenker å legge opp et løpeprogram som jeg skal følge frem til sommeren. Birkebeinerløpet frister til gjentakelse men først er det Holmenkollstafetten i mai som står for tur. Stafetten blir mest for moro, men konkurranseinstinktet i meg kjemper selvsagt også om en god prestasjon. Er det noen som har løpt Homenkollstafetten tidligere og har noen erfaringer dere vil dele med meg?

 

 

Ingen påske uten smågodt? Påskens CandyKing-fangst på Rema1000, denne fyren ble med meg hjem:

Harry påsketur over grensa med Mari for å kjøpe de essensielle tingene i livet; ost, yoghurtnøtter, keso, snus, smågodt, vaskemiddel og dopapir.





Jeg har også benyttet påsken til å trene med noen av prøvekaninene mine. Om de fikk kjørt seg? Oh, yes!



Og slik ser det ut når bloggerne samles til sosialt samvær, dokumentasjon er svært viktig :-P


Ny uke (og ny måned) står for tur. Nyt de siste timene av ferien.
Vi blogges :)



, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits