juni 2012

SoyaLatte på 1-2-3

God morgen! Dette blir en kort post, jeg er i farta og skriver fra mobilen. Jeg har et lite tips til alle dere som elsker kaffe. Denne naturlige kaffeessensen fra iherb kan brukes til mye men er en vinner sammen med varm soyamelk og et dryss sukrin. Bør smakes :) Nam! Ha en fin dag !
-Stine-

Treningslogg 26.06.2012

Dagens treningsøkt: styrke på overkropp og intervaller

 

20 effektive minutter og styrketreningen var gjort. Herlig!

Intervallene ble i dag gjennomført på en gruppetime. Godt med litt forandring. Vanligvis løper jeg intervallene mine og varierer mellom 4x4 eller 1min på/1 min av.

 

Ellers så ser treningsplanen min ca slik ut nå:

 

Dag 1: styrke overkropp

Dag 2: bein/rumpe + mage

Dag 3: styrke overkropp + intervaller

Dag 4: løping (rolig)

Dag 5: bein/rumpe + armer

Dag 6: intervaller

 

Hvordan trener dere for tiden? Har dere noen spesielle mål eller trener dere mest for gøy? Jeg har så smått begynt å lese (trenings) blogger igjen og jeg skjønner nå at jeg ikke har gått glipp av så mye. Fremdeles har jeg et par hundre innlegg å frese gjennom før jeg kan si det for sikkert, men jeg ser f.eks at ekstrembaking fremdeles er poppis ;) Jeg har også fått med meg at det er en del der ute som har startet oppkjøringen til høstens fitness konkurranser- gjelder det noen av dere også eller? Det blir uansett veldig spennende å følge med på, da jeg i utgangspunktet skulle stått på den scenen selv.

 

Om det er noen som har spørsmål til treningen min så fyr løs. Jeg får en god del epost med spørsmål om oppsett på treningsprogram og dietter. Dessverre tar jeg ikke på meg dette da jeg ikke har kapasitet til det i forhold til jobb og studier. Noen prosjekter og prøvekaniner har jeg, og dersom det skulle dukke opp en ny mulighet så skal jeg informere om det. Og ja, en ting til.. kunne det vært interessant med en spørsmålsrunde her på bloggen? Bare for å få litt aktivitet her igjen? I så fall, let me know :)

God natt til dere <3






Søndag

Hei folkens!

 

Da var det på tide med litt blogging igjen nå som jeg har tid til overs. Jeg har (som noen av dere kanskje har sett) fått helt hekta på instagram og oppdaterer der daglig- så følg med ;) Fordelen med instagram er at det kun tar sekunder å oppdatere og poste bilder, mens her på blogg.no kan det ta opptil flere timer. Bah!
Jeg har hatt det travelt de siste månedene og ser frem til noen dager fri til uken. De skal virkelig nytes. Hvordan står det til med dere? Har dere tatt sommerferie enda?

Bildene under er inspirert av instagram og viser en liten smakebit fra hverdagen min. Treningen går fint om dagen men jeg følger ingen bestemt plan lenger. Jeg er fleksibel og varierer treningen og treningsmengden ut i fra humør og energinivå. Treningsglede er stikkordet og det her her fokuset ligger. Det er utrolig viktig for meg at trening skal være gøy. 





Nå er det natta! Vi blogges.

 



 

instagr.am

Hei igjen,

Noen spurte meg om jeg også er å finne på instagram, og svaret er ja :) Jeg er nybegynner enda, men håper at jeg får knipset mange bilder til dere som har lyst å følge med litt ekstra. Ser for meg at det kommer til å bli mye matbilder.. Men det kom vel ikke som et sjokk? Hehe

Klikk på bildet for å komme til siden.



http://instagrid.me/stinean85/


 

 

Sees vi der også?

 

Fredag og frokost

 

God morgen!

 

Spiser du frokost eller er du den som gjerne venter med å spise til lunsj? Uansett, min favorittfrokost (utenom pannekaker) ser slik ut:




Denne blandingen består av:

 

- rosiner

- havregryn

- nøtter (mandler, hasselnøtter, valnøtter)

- soyaflak
- solsikkekjerner

Disse ingrediensene blandes sammen, stekes i en panne sammen med en god porsjon sukrin og en klype maldonsalt. Når Blandingen har fått en gylden farge er den ferdig. Avkjøles så på et bakepapir.

Vips, så har du den beste frokostblandingen! Det er ikke nødvendig å ha alle ingrediensene heller. Ofte har jeg bare brukt f.eks havregryn og hasselnøtter- det går fint. Server med melk eller bland den sammen med cottage cheese eller vaniljekesam. NYT!

 

Fikk du lyst på frokost nå?

Yey, det er fredag og bare noen timer til helg- har dere noen planer?




Ha en fin dag!

 






Abstinenser

Hei kjære bloggvenner.

Jeg savner dere jeg.. Sukk..

Jeg har hatt godt av å holde meg unna bloggverden en stund, men føler nå for å komme litt tilbake igjen. Jeg har ryddet opp i en god del tanker og er klar for å starte på nytt. Igjen.. hehe.
Jeg blir nok aldri noen superblogger, men har som mål om å gi livstegn fra meg bittelitt oftere. Jeg håper at denne bloggen kan bidra til inspirasjon, motivasjon og masse positivitet :)

Siden jeg synes det plutselig ble litt skummelt å skrive igjen nå, så gir jeg dere heller en liten bildeupdate til vi skrives igjen om litt..

Se her da:


Skal tro jeg har gått glipp av mye.. eller? Hva er hotteste nytt hos treningsbloggerene nå for tiden? Har dere noe sladder til meg ;) Hihi

 





Ønsker dere en fin tirsdag! 




Rabarbra

Nå er det sesong for rabarbra. Lag grøt, syltetøy, saft eller bruk den i paier og kaker. Mulighetene er mange for denne fruktige grønnsaken. Selv har jeg flere ganger laget meg verdens enkleste rabarbragrøt.





 

Ingredienser

  • rabarbra

  • vann (til ønset konsistens)

  • sukrin (smakes til)

  • potetmel eller jbk-mel

Slik gjør du

1. Vask og skrell rabarbraen. Kok rabarbra i biter, vann og sukrin til rabarbraen begynner å gå i stykker, ca. 5-10 minutter. Tilsett potetmel eller jbk mel for å få en grøtete konsistens

2. Server med melk og sukrin (evt litt kanel)


Hvis du har mye rabarbra til overs kan du lage opp en del rabarbrasuppe/syltetøy/grøt/saft og fryse det ned. Smaker like godt vinter som varm sommer.

 

Nyt!



 

, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits