juni 2012

SoyaLatte p 1-2-3

God morgen! Dette blir en kort post, jeg er i farta og skriver fra mobilen. Jeg har et lite tips til alle dere som elsker kaffe. Denne naturlige kaffeessensen fra iherb kan brukes til mye men er en vinner sammen med varm soyamelk og et dryss sukrin. Br smakes :) Nam! Ha en fin dag !
-Stine-

Treningslogg 26.06.2012

Dagens treningskt: styrke p overkropp og intervaller

20 effektive minutter og styrketreningen var gjort. Herlig!

Intervallene ble i dag gjennomfrt p en gruppetime. Godt med litt forandring. Vanligvis lper jeg intervallene mine og varierer mellom 4x4 eller 1min p/1 min av.



Ellers s ser treningsplanen min ca slik ut n:

Dag 1: styrke overkropp

Dag 2: bein/rumpe + mage

Dag 3: styrke overkropp + intervaller

Dag 4: lping (rolig)

Dag 5: bein/rumpe + armer

Dag 6: intervaller

Hvordan trener dere for tiden? Har dere noen spesielle ml eller trener dere mest for gy? Jeg har s smtt begynt lese (trenings) blogger igjen og jeg skjnner n at jeg ikke har gtt glipp av s mye. Fremdeles har jeg et par hundre innlegg frese gjennom fr jeg kan si det for sikkert, men jeg ser f.eks at ekstrembaking fremdeles er poppis ;) Jeg har ogs ftt med meg at det er en del der ute som har startet oppkjringen til hstens fitness konkurranser- gjelder det noen av dere ogs eller? Det blir uansett veldig spennende flge med p, da jeg i utgangspunktet skulle sttt p den scenen selv.

Om det er noen som har sprsml til treningen min s fyr ls. Jeg fr en god del epost med sprsml om oppsett p treningsprogram og dietter. Dessverre tar jeg ikke p meg dette da jeg ikke har kapasitet til det i forhold til jobb og studier. Noen prosjekter og prvekaniner har jeg, og dersom det skulle dukke opp en ny mulighet s skal jeg informere om det. Og ja, en ting til.. kunne det vrt interessant med en sprsmlsrunde her p bloggen? Bare for f litt aktivitet her igjen? I s fall, let me know :)

God natt til dere <3






Sndag

Hei folkens!

Da var det p tide med litt blogging igjen n som jeg har tid til overs. Jeg har (som noen av dere kanskje har sett) ftt helt hekta p instagram og oppdaterer der daglig- s flg med ;) Fordelen med instagram er at det kun tar sekunder oppdatere og poste bilder, mens her p blogg.no kan det ta opptil flere timer. Bah!
Jeg har hatt det travelt de siste mnedene og ser frem til noen dager fri til uken. De skal virkelig nytes. Hvordan str det til med dere? Har dere tatt sommerferie enda?

Bildene under er inspirert av instagram og viser en liten smakebit fra hverdagen min. Treningen gr fint om dagen men jeg flger ingen bestemt plan lenger. Jeg er fleksibel og varierer treningen og treningsmengden ut i fra humr og energiniv. Treningsglede er stikkordet og det her her fokuset ligger. Det er utrolig viktig for meg at trening skal vre gy.





N er det natta! Vi blogges.



instagr.am

Hei igjen,

Noen spurte meg om jeg ogs er finne p instagram, og svaret er ja :) Jeg er nybegynner enda, men hper at jeg fr knipset mange bilder til dere som har lyst flge med litt ekstra. Ser for meg at det kommer til bli mye matbilder.. Men det kom vel ikke som et sjokk? Hehe

Klikk p bildet for komme til siden.



http://instagrid.me/stinean85/


Sees vi der ogs?

Fredag og frokost

God morgen!

Spiser du frokost eller er du den som gjerne venter med spise til lunsj? Uansett, min favorittfrokost (utenom pannekaker) ser slik ut:




Denne blandingen bestr av:

- rosiner

- havregryn

- ntter (mandler, hasselntter, valntter)

- soyaflak
- solsikkekjerner

Disse ingrediensene blandes sammen, stekes i en panne sammen med en god porsjon sukrin og en klype maldonsalt. Nr Blandingen har ftt en gylden farge er den ferdig. Avkjles s p et bakepapir.

Vips, s har du den beste frokostblandingen! Det er ikke ndvendig ha alle ingrediensene heller. Ofte har jeg bare brukt f.eks havregryn og hasselntter- det gr fint. Server med melk eller bland den sammen med cottage cheese eller vaniljekesam. NYT!

Fikk du lyst p frokost n?

Yey, det er fredag og bare noen timer til helg- har dere noen planer?




Ha en fin dag!








Abstinenser

Hei kjre bloggvenner.

Jeg savner dere jeg.. Sukk..

Jeg har hatt godt av holde meg unna bloggverden en stund, men fler n for komme litt tilbake igjen. Jeg har ryddet opp i en god del tanker og er klar for starte p nytt. Igjen.. hehe.
Jeg blir nok aldri noen superblogger, men har som ml om gi livstegn fra meg bittelitt oftere. Jeg hper at denne bloggen kan bidra til inspirasjon, motivasjon og masse positivitet :)

Siden jeg synes det plutselig ble litt skummelt skrive igjen n, s gir jeg dere heller en liten bildeupdate til vi skrives igjen om litt..

Se her da:


Skal tro jeg har gtt glipp av mye.. eller? Hva er hotteste nytt hos treningsbloggerene n for tiden? Har dere noe sladder til meg ;) Hihi





nsker dere en fin tirsdag!




Rabarbra

N er det sesong for rabarbra. Lag grt, syltety, saft eller bruk den i paier og kaker. Mulighetene er mange for denne fruktige grnnsaken. Selv har jeg flere ganger laget meg verdens enkleste rabarbragrt.





Ingredienser

  • rabarbra

  • vann (til nset konsistens)

  • sukrin (smakes til)

  • potetmel eller jbk-mel

Slik gjr du

1. Vask og skrell rabarbraen. Kok rabarbra i biter, vann og sukrin til rabarbraen begynner g i stykker, ca. 5-10 minutter. Tilsett potetmel eller jbk mel for f en grtete konsistens

2. Server med melk og sukrin (evt litt kanel)


Hvis du har mye rabarbra til overs kan du lage opp en del rabarbrasuppe/syltety/grt/saft og fryse det ned. Smaker like godt vinter som varm sommer.

Nyt!



, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits