juni 2013

En plass i solen..

Mobilblogg:
Sender dere en hilsen fra Costa del Sol. Kan melde om stekende sol og mange varmegrader. Denne jenta er i feriemodus og jeg koser meg glugg med morgentreninger, strandlivet og god mat sammen med jentene mine <3 Har ikke tatt s mange bilder enda men her fr dere en liten smakebit.. Hper dere har det bra:-)
-Stine-

Prosjektet

Hallo kjre bloggvenner!

Str det bra til? Hvordan gr det med treningen?

Prosjektet #24daystogetshredded gr snart mot slutten. Dere kan f alle oppdateringer p instagramprofilen min @stinean85. Til dere som ikke flger med der s skal dere f en oppsummering her.

Treningen har besttt av styrketrening kombinert med kondisjonsbasert trening- som rask gange og intervaller. I lpet av disse ukene har jeg hatt god effekt av trappe opp styrketreningen og kutte ned p cardio, og da spesielt langkjring.

Smart og effektiv trening har vrt stikkord i denne perioden.











Kostholdet har besttt av de samme matvarene som jeg ellers pleier spise, men jeg har gjort noen justeringer her og der. Det er stor variasjon mltidshyppigheten og ingrediensene jeg bruker. Her er et eksempel:

Mltid 1: stekt egg, karbonadedeig, avokado, ntter og et lass med varme grnnsaker

Dette mltidet kan faktisk holde meg mett i opptil 6 timer (!)

Mltid 2: kylling eller skinke med varme grnnsaker og ost

Som avslutning nyter jeg en double 0% med en frukt og en ss peanttsmr

Mltid 3: biff/laks eller karbonadedeig med varme grnnsaker, potet/stpotet eller ris/riskaker.

Mltid 4: mager kesam med br, vanilje, 1 frukt og peanttsmr






Resultatene hittil..

Det er begrenset hva man kan f til p tjuefire dager s fremgangen har derfor ikke vrt enorm. Nr det er sagt s har jeg ikke mlt fettprosent eller brukt mlebnd i perioden. Jeg har derfor ingen konkrete tall forholde meg til annet enn tallet p badevekta. Badevekta forteller ingenting om kroppsammensetningen s jeg har heller benyttet meg av speilet og formbilder som verkty for mle fremgangen. Jeg ser at det har skjedd forandringer i kroppsammensetningen- kroppen har respondert bra p opplegget. Med gode resultater p f dager er prosjektet kvalitetssikret. Hard work pays off, det skal vre sikkert :)

Mlet videre er i frste omgang opprettholde den bermte HK (helrskroppen) slik jeg pleier. Hvor veien gr videre er fortsatt litt usikkert. Jeg snuser fortsatt p delta i en konkurranse til hsten, men det blir frst etter ferien at jeg kommer til ta et endelig valg i forhold til dette. Det jobbes uansett med x-formen om dagen ;)







Eat for abs!




Smak av sommer

Hei!

Om det er noen innom her som ogs flger meg p instagram, s vil jeg si tusen takk .. Takk for kommentarer, sprsml og hjerter <3 Antall beskende her p bloggen har falt drastisk det siste ret og da er det ekstra hyggelig med over 600 flgere p instagram :) Til dere som flger med begge steder vil dere nok oppleve at det blir like bilder, tekst osv. Kreativiteten er ikke alltid p topp i en ellers s travel hverdag. Blogging er tidkrevende s har dere noen nsker til hva dere vil lese mer om, s er det bare slenge inn forslag i kommentarfeltet. Hittil har jeg ftt noen sprsml om jeg kan skrive litt om mitt nvrende kosthold.. Og det er klart jeg kan, om det er interesse for det.

S, over til overskriften.. Jeg har hatt noen nye smaksopplevelser. Vi snakker ikke gourmet her, alts.. Dette er bare noen nye sm spicy innslag i mltidene mine. Dette innlegget er myntet p smak. Smak av sommer.


Sesongens Dobbel 0% med smak av kokos er en gladnyhet. Jeg anbefaler tilsette friske br, litt kokosmelk og noen mynteblader for en ekstra fyldig og god smak. Med kokosmelk metter den mer i magen, men kan riktignok ikke g under nullprosenten lenger. Tips nummer 2 til denne- jeg s at noen hadde laget pinneis av den. Det m jo vre sommerens smarteste is ;)


Med denne dipmiksen kan du lage din egen spicy dressing p 1-2-3. Perfekt blande i kesam- eller i ketchup.



Sesongens beste. Hvit asparges, dronningen i grnnsaksdisken. Fantastisk p smak og kan brukes som tilbehr til veldig mange forskjellige retter. Kokes i 6-8 minutter og er klar til servering.


Jeg prvde meg p en hjemmelaget pesto. Utrolig enkelt og fantastisk godt. Jeg lagde min p slump, selvflgelig.. Ingrediensene jeg brukte var; basilikum, hvitlk, pinjekjerner, parmesan, maldonsalt og litt olje.


Jeg har smakt sesongens frste norske jordbr- har dere? :D


Et mltid som dette er noe jeg spiser mye av- ret rundt. Likevel er salat en klassiker p sommeren og den smaker ogs mye bedre p varme dager.


Mr. Forell <3
Min favorittfrukt er endelig tilbake. Prer med navnet Forell. Lp og kjp!




Min favoritt

Proteinrik sommersnacks? Ja, takk!

Dette er redningen dersom stsuget m holdes i sjakk. Perfekt fr/etter trening eller som dessert. Min favoritt!

Enkelt, sunt og utrolig digg!

Du trenger:

Kesam og br (jeg brukte blbr).


Kesam er en god kilde til protein. En boks koster rundt 15,- og inneholder 12g protein pr.100g.


Smak til med sukkerfritt syltety, vaniljeessens, stning (f.eks stevia eller sukrin gold) og peanttsmr.





Bland alle ingrediensene sammen. Kan med fordel settes i fryseren i noen minutter.

Nyt <3





#24daystogetshredded

Flger du meg p instagram (@stinean85) s har du sikkert ftt med deg denne hashtagen..

Hva man kan oppn av resultater p 24 dager er minimalt, jeg vet.. ty til ndlsninger for finne bikiniformen er noe jeg i utgangspunktet ikke er noen stor fan av. Jeg ser p meg selv som et medlem av HK -selv om tittelen p dette prosjektet ikke akkurat sttter HKs lover. Sommerkroppen er ogs vinterkroppen- og motsatt. Jeg synes uansett ikke at det er feil pynte litt p den. Jeg vet hvor skoen trykker- og p disse 24 dagene er det justeringer som er mitt fokus. Justeringer er ordet- justeringer er prosjektet. Opplegget er (til tross for tittelen) smart og baserer seg p min daglige livsstil- en hverdag hvor et balansert kosthold og dedikert trening str sentralt, men hvor livet, trivsel, sunnhet og helse alltid er frsteprioritet.

HK handler om ha en livsstil du kan ha hele ret ? med noen f hederlige unntak. Denne livsstilen innbrer at du skal kunne spise kake nr du inviteres p bursdag, du skal kunne nyte litt alkohol eller ta et lite dykk i godterisklen i ny og ned, s fremt det passer inn og det ikke overdrives. Mlet er fle seg frisk, vre frisk og se frisk ut, uten mtte ofre s alt for mye.

HK skal vre en balansegang mellom kose seg og ha en sunn helse. Ble det overtid p jobben en dag? Eller er barna syke? Ja, da kan du selvsagt ta deg fri om du nsker det. Treningen og kostholdet skal ikke diktere alt i hverdagen din. Det skal bare vre en del av hverdagen. Det m vre en viss form for balanse mellom trening, kosthold og det livet du lever nr du ikke trener og spiser. Her gjelder det finne ut hva som passer best for nettopp deg.

http://fitnessbloggen.no



Daglige oppdateringer finner du p istagram @stinean85.




, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits