juli 2010

SOMMERTIDER




Stine og Aron nyter noen late dager i solen :)
Jeg har hatt 5 dager sommerfeie og treningsfri. Deilig!



Jeg er litt matlei og da kan det ofte bli enkle løsninger. På bildet har jeg grillet fiskekake i speltlompe <3 
Enkelt og kjempegodt :)

GOD SOMMER!!!

Alternativ frokost



FIBERRIK MED SPEKESKINKE OG PULTOST
litt fett, litt protein, litt karbohydrat

Tradisjonsmat på sitt beste !

Næringsinnhold pr. skive
kcal: 64
fett: 1,34
karb: 3,44
prot: 9,35

Ønsker alle en fin tirsdags-morgen <3

update

Det er hektiske sommertider, men jeg har fått trent fire styrkeøkter denne uka + noen få kardioøkter (riktignok ikke så mange jeg burde). Maten har vært bra, men det har blitt noe ensformig og mindre spennende retter.
Helgens snacks, sett bort i fra oppkarbingen på lørdag har vært mine elskede nøtter <3 Jeg er nøttoman, og har seriøst vanskelig for å slutte å spise hvis jeg først har tatt en! Noen som kjenner seg igjen? :)


Middagen i går ble Tikka Lasagne:
150g karbonadedeig  
50g ananas
100g sopp  
60g cottage cheese + litt vita ost
150g tomat         
Løk         
Hvitløk          
Tikka masala saus på glass 

Slik gjør du:
Stek karbonadedeig, tilsett ett fedd hvitløk og krydre med salt og pepper.
Ta frem en ildfast form og gjør klar til gratinering.
Ha karbonadedeigen i formen, hell i ønsket mengde med tikka-saus. Legg over løk, ananas, sopp og tomatskiver og ha på cottage cheese og ost på toppen. 

Settes i ovnen på 220 grader i ca 20 minutter. Serveres med masse salat !  

Næringsinnhold:

Kalorier: 338
Protein: 40g
Karbohydrat: 14g
Fett: 10g


Liten oppdatering på formen mot fotoshooten. (beklager ekstremt dårlig kvalitet på bildene)
Det skjer litt med formen hver uke- men nå må jeg speede opp kardioen for å få fart på sakene. Jeg begynner å bli utålmodig og synes det går saaaakte!




I dag har jeg trent bein og mage.
Jeg trente også knebøy for første gang på lenge. Tok det veldig lett, men håper på å øke uke for uke framover :)

Øvelser:
Bridge
Planke + sideplanke
Knebøy
Beinpress
Hva har dere gjort i helgen?

Puh!

Sommer, sol- og VARMT! Deilig med varmen, men man svetter uansett hva man foretar seg.
Ellers så går ting litt sakte om dagen. Formen er bra, men framgangen er ikke like god lenger. Denne uka har gått unna på alle andre måter enn trening og diett. Flytting er en såpass intens prosess at det dessverre har blitt (for) lite trening i forhold til planen- men kostholdet har vært supert, så her gjelder det å fokusere på det positive og ta det med seg videre inn i en ny uke :)
Jeg starter som kjent ukene mine på søndager og kan meddele at uka har hatt en knall start så langt :)
Det ble en deilig bein-økt etterfulgt av 35 min powerwalk på mølla. 

Øvelser:
Bridge (ett-beins)
Planke + sideplanke
Ettbeins knebøy med stang
Strake markløft
Markløft
Beinpress

Dessuten har jeg endret på diett-programmet mitt i håp om bedre resultater i ukene som kommer. 
Dato for fotoshooten er satt: søndag 05.09.2010- nøyaktig 9 uker fra i dag! Det blir så spennende!
Ta en titt innom hjemmesiden til den dyktige dama som skal fotografere meg: http://cathrinedokken.no/



Jeg har kost meg med proteinlappene mine laget av M-Factor denne gangen :) Servert med peanøttsmør og salte peanøtter. NAmmm ! Salt og søtt er en perfekt kombinasjon!
Ta gjerne en titt i arkivet for mine lappe/vaffel/pannekake-oppskrifter!

Ha en fin søndagskveld kjære lesere!


, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits