juli 2011

Stikker p diett en tur

.. eller ikke akkurat det, men noen endringer i kostholdet skal jeg hvertfall gjre. Jeg har de siste mnedene jobbet med utvikle mitt eget konsept. N er frste del av planleggingen klar til testes og gjennomfres i praksis. W, dette blir veldig spennende. Den heldige (?) testpersonen vil da selvsagt vre meg selv. Oppdateringer vil nok komme hyppig og jeg skal prve logge treningen ogs *kremt* minst en gang i uken. ;)

Jeg har akkurat fylt opp ipoden med ny musikk igjen. Beat.no srger for at motivasjonen min er p topp under treningskten.

Her ligger det en rekke spillelister og det er ogs mulig lage sin egen spilleliste. Jeg fant fort ut at jeg i disse dager burde holde meg langt unna Love Songs. Haha- nr begynte jeg hre p det?!



Dagens trening:

- Morgenkardio 45 minutter i sola :D
- Styrketrening p overkropp med strikk hjemme i stua

Enkelt men effektivt!


Ha en fin sndag folkens. Vi blogges!





Ny frisk

Hei kjre bloggvenner,

Lite oppdateringer denne uken her.. Det fles som om tiden har sttt stille etter den grusomme hendelsen fredag. det tar tid fordye og bearbeide den store sorgen.
Livet m allikevel g videre og hverdagen gr sin gang..

De siste dagene har vrt svrt hektiske. Jeg har hatt sinnsykt mye gjre og tusen ting fikse. Heldigvis begynner ting ordne seg. Fra 1.august starter jeg p ny frisk. Jeg nsker ikke g inn i detaljer men kan fortelle at jeg har blitt singel.. Det fles rart, jeg har jo vrt i et forhold i 10 r. Det har vrt tre tffe uker, mye grining og surving og mange tanker som skal komme p plass.


N str det pappesker i hele leiligheten. Nr jeg ikke har vrt p jobb har tiden gtt med til pakking og rydding. Snart er jeg ferdig og flyttelasset kjres p mandag.
Kan man si; nytt liv-nye muligheter ? Jeg forblir positiv og hper p det :)

Siden sola skinner og det er varmt i vret slenger jeg med litt gladmusikk for muntre opp stemningen litt..

Kreativiteten er ikke p topp om dagen og jeg merker antydning til skrivesperre. Gi meg gjerne noen tips til hva dere vil lese mer om. Da blir jeg glad!

Ha en riktig fin dag :)

En tragedie..



Det finnes ikke ord for det grusomme som har skjedd..
Alle mine tanker gr til de som er rammet og til de prrende.

Ta vare p hverandre og vis kjrlighet.

Snadder

God morgen!

N sitter jeg stille og rolig med min daglige kopp te, ansiktsmaske og god musikk. Jeg elsker morgentimene. Det er stille og rolig og jeg kan slappe helt av. Deilig. Om noen timer braker det ls med daglige plikter og jobb igjen. Om jeg er i siget blir det kanskje en styrkekt p bein ogs. Som de fleste kanskje har ftt med seg s har jeg slitt med motivasjonen de siste ukene men energinivet er stigende og i gr hadde jeg en fantastisk kt p overkropp og mage. Jeg avsluttet kten med noen runder intervaller p ellipsemaskinen til jeg var tom for energi.



Jeg skal teste ut to nye superfood produkter:



Gojibr med fantastiske egenskaper

Innenfor kinesisk medisin har goji brene blant annet vrt kjent for kunne gi:

- mer energi, styrke og utholdenhet

- bedre evne til mestre stress

- bedre humr

- bedre immunforsvar

- bedre hukommelse

- bedre syn

- bedre fruktbarhet (for bde kvinner og menn)

- kt lyst og vitalitet

Dessuten er brene generelt sett gunstige for hjertet og blodomlpet og virker anti-aldrende p grunn av det hye innholdet av bde antioksidanter, aminosyrer, vitaminer og mineraler.

Goji brene er spesielt rike p antioksidanter og har en av de aller hyeste ORAC-verdiene som finnes. ORAC = oxygen radical absorption capacity er en skala utviklet i USA, som mler antioksidative egenskaper i matvarer.

Goji brene har dessuten det hyeste innholdet av karotenoider av alle kjente matvarer p jordkloden (inkludert betakaroten, over dobbelt s mye som i gulrtter). De inneholder store doser av C-vitaminer (flere hundre ganger s mye som i appelsiner), dessuten en betydelig mengde av vitamin B1, vitamin B2, vitamin B6 og vitamin E - og hele 22 spormineraler (inkludert 11 essensielle, blant annet kalium, jern, germanium, selen, kalsium og sink). I tillegg inneholder brene 19 aminosyrer, noe som faktisk gjr dette til en god proteinkilde- veldig spesielt for et br.


Nringsinnhold pr. 100 g trkede goji br:

Energi 346 kJ

Protein 10,6 g

Aminosyrer 8,48 mg

Fett 0,7 g

Karbohydrater 21 g

Fiber 7,7 g

Natrium 24 mg

Kalium 1132 mg

Kalsium 112,5 mg

Jern 8,42 mg

Sink 2 mg

Selen 50 mg

B1 vitamin (thiamin) 0,15 mg

B2 vitamin 1,3 mg

C-vitamin 306 mg

Polysakkarider 46,5 mg

Betakaroten 7,38 mg

Zeaxanthin 25 mg

Mmm.. De smaker utrolig godt. N har jeg bare spist de som de er, men er det noen som har tips til hva jeg kan bruke de til?

Enda mer supermat venter p meg denne dagen. Endelig har jeg kommet i gang med matpakkene mine igjen.





nsker dere alle en fin fredag :)



Q&A - Svar p sprsml

Viser badevekten sannheten om din fremgang?

Etter tilbakemeldingene p dette innlegget dmme, er det liten tvil om at de fleste av oss jenter trengte lese dette. Kort oppsummert s er badevekta et elendig verkty for mle fremgang dersom du trener bra og har et balansert kosthold.

se seg blindt p vekta kan vre skummelt og det at enkelte jenter kan veie seg opptil flere ganger om dagen er verken normalt eller ndvendig. Jeg har samlet sprsmlene deres og her kommer svarene. Siden de kommer litt sent har jeg ogs tatt med andre sprsml som har dukket opp underveis.

Og alle komplimentene dere kommer med hele tiden.. Jeg har ikke ord som beskriver hvor takknemlig jeg er. Vet ikke hvordan jeg skal f takket dere nok. Dere m vre en herlig gjeng alle sammen.

Tusen takk, dere er motivasjon for meg <3

Du ser feiende flott ut! :D Jeg mener jeg leste at du skulle stille i bodyfitness, men ser i en kommentar over her at du ikke har planer om stille i konkurranse. Jeg finner ikke noe innlegg hvor det str at du har ombestemt deg. Har du det? Tipper du ville gjort det sterkt i en slik konkurranse. Ser ut som du har en kropp som egner seg godt! Fin :)

Du har helt rett, det var meningen jeg skulle vre med p scenen sammen med de andre flotte BF jentene. Jeg valgte trekke meg av personlige rsaker. Se her.

Takk for et feiende flott kompliment :)

Wow! :) Looking good! Noen tips til meg eller? Jeg er omtrent der du var tenker jeg. Hvor lang tid brukte du p komme i den formen du er n? :)
Om du er nybegynner kan jeg anbefale starte med tre styrkekter i uken hvor du trener gjennom hele kroppen hver gang. F riktig teknikk p velsene fr du etterhvert ker vektene. Kostholdet er ogs en viktig faktor for fremgang. Se hvilke matvarer jeg anbefaler: http://stinean.blogg.no/1269840242_m.html

For motivasjon: finn velser du liker, tren med musikk som gjr at du tar i litt ekstra, skriv treningsdagbok- konkurrer med deg selv, ikke med andre.

Jeg har trent i snart fire r. Ting tar tid, men la veien vre mlet. Trening skal vre gy!

Jeg er gutt. Hper det er greit at jeg flger litt med p bloggen din, selv om jeg sikkert ikke er i mlgruppen;) Og se fr- og etter bildene av deg har gjort meg utrolig inspirert til ta grep i mitt eget liv. Jeg var ganske flink til og trene og spise sunt. Men n det siste ret, har jeg ikke vrt motivert til og trene i det hele tatt og jeg spiser for mye og feil ting. Og det begynner virkelig og sette sine spor p kroppen min n. Fler jeg har ndd bunnen. Er s ille at klrne mine knapt passer lenger;)

Jeg vil bare hre, hvilke tips har du til en som m begynne fra "scratch". Hvilke grep kan jeg begynne med for og komme i gang? Hva er en fornuftig strategi?

Supert, gutter er mer enn velkommen til flge med her. Selv om bloggen til tider kan bli litt jentete s er prinsippene de samme enten du er jente eller gutt.

For komme i gang er det viktig at du selv finner en motivasjon. Kanskje hjelper det sette seg et konkret ml? Skriv ned hva du nsker oppn og hvordan du skal klare det.

Her er en liten oppskrift: http://stinean.blogg.no/1291389897_oppskriften_p_suksess.html

Nr du har bestemt deg er det viktig at du finner en treningsmetode du liker gjre. Ikke overdriv treningen, start forsiktig og k treningsmengden etterhvert. Variasjon er viktig for at du ikke skal g lei. Spis riktig mat fra rene rvarer men det er OK unne seg et ekstra godt mltid en gang i blant (for eksempel p lrdager).

Lykke til :)

Jeg lurte p om hvordan du har trent, kunne du ha tatt ett innlegg om hvordan du trener?

Jeg testet mange forskjellig treningsformer og konsepter.

Slik jeg trener n kan du se her: http://stinean.blogg.no/1309866776_8_ukers_treningsplan.html


Hva har du som ml videre? og hvordan synes du veien hit har vrt? Noengang flt at noe var for gjeves, vrt nr gi opp? Og har du noen gang ftt et for anstrengt forhold til dette med en bra livsstil?

Mlet videre er satt. Jeg nsker kun forbedre fysikken min. Strrelsen sier jeg meg fornyd med n. Den passer til 'mitt bruk', selv om jeg skal innrmme at det hadde vrt gy se hvordan den kunne ha blitt dersom jeg bare hadde kjrt p og gitt bnn gass.

Ellers s kan jeg fortelle at jeg holder p utvikle mitt eget konsept, s mlet videre er jobbe med dette og selv flge disse prinsippene.

Jeg synes veien hit har vrt helt topp. Det stopper s absolutt ikke her, jeg fler jeg s vidt har begynt og jeg gleder meg til oppn nye resultater.

Jeg har faktisk ikke vrt nr gi opp denne livsstilen nettopp fordi den har flere fordeler enn ulemper. Jeg gjr det fordi jeg synes det er gy og ikke for at jeg m noe. Denne tankegangen gjr at det er lettere motivere seg selv til opprettholde kontinuiteten. Det er klart at motivasjonen svinger, men det er et normalt og sunt tegn. Jeg har ofte tatt en ukes pause, da har kroppen bare godt av det og jeg har enda mer energi uka etter. Hvile er ogs fremgang.

En sunn livsstil kan fort bli usunn dersom man fr et anstrengt forhold til den. Det er vanskelig si nr man har trkket over denne grensen. En person som aldri trener og henger p burger king hver dag ville kanskje kalt meg 'hysterisk' dersom han fikk vite at jeg er spiser kilovis av grnnsaker i uken. For andre som har litt mer innsikt eller kunnskap vet vi at det er flere faktorer som spiller inn. Jeg klamrer meg fast til ordet balanse. Balanse mellom kropp og sinn. Selv har jeg erfart at kroppen har det bra dersom sinnet er fornyd og motsatt.

jeg digger bloggen din, og det er faktisk den eneste jeg leser fast!
men jeg lurer p en ting, jeg syns jeg en gang s et innlegg der det var bilde av Frenzy Fat Loss. s jeg lurer p, har du prvd det? og hvis du har, hvordan funker den syns du, fornyd?
Takk for at du flger med. Det setter jeg stor pris p.
Nei, jeg har aldri postet et bilde av Frenzy Fat Loss og jeg har heller aldri prvd det. Derfor kan jeg ikke gi noen personlig tilbakemelding p produktet dessverre.

Hvilke velser har du kjrt for f den ryggen? Tell mee... :-D
Jeg har kjrt mange forskjellige s det er vanskelig sette fingeren p hvilke som er mest effektive. Jeg kan nevne nedtrekk/chins for bredde, diverse rovelser for tykkelse. Ellers s er markft en basevelse som br inng i et ryggprogram.

For moro skyld slenger jeg med mitt aller frste rygg-flexe-bilde og et bilde ca. 2 r etter:





Du ser nydelig ut! Skikkelig volum p deg n : )
Kunne jeg sendt deg en mail p en mailadresse?

Takk for det. Jeg hper det kommer seg:)

Bare kommenter p et innlegg hvor du skriver din epost adresse s svarer jeg deg personlig p denne. Jeg kommer da ikke til publisere denne kommentaren.

hjeeelp, jeg trener som en gal! men jeg fr jo sren meg ikke muskler! jeg er 28 r og trener p sats 3-4 ganger i uken, mandager er det en hy pulse time hvor jeg svetter mye og fr sinnsyk puls, mage til slutt, onsdag er det powerstep, samme som pulse bare med annehver sang vekter. torsdag er det bodypump, kun vekter p de store muskel gruppene, mage, rumpe lr, fredag er det hypulse og core(mage), jeg nsker oppn slik du ser ut! men jeg er shit drlig p kosthold. Jeg kan vel sammenlignes med fr bildet ditt.. har trent snn her i snart 5 mnd, men ser ikke en muskel! jeg spiser lite godiser og brus, innimellom , men mest vanlig kosthold. Kanke du hjelpe med da? har du noen tips? bruker du kosttilskudd og har en mat plan? jeg er drlig p leke kanin og spise grnt.. og vil ikke kutte brd, pasta og poteter, er det det du har gjort? hh hjelp, jeg vil ha snn kropp.... sinnsykt flink du er.. send meg gjerne mail p tips om du kan.. jeg liker best timer som er satt opp, veldig kjedelig trene alene.. takk for evt svar:)

Muskler m bygges ved styrketrening, ikke kondisjonstrening. Dessverre ser det ikke ut til at bodypump timer er nok. Hva du spiser er viktig for dine resultater. I ditt tilfelle er det viktig f i seg nok mat slik at du kan bygge de musklene du nsker deg med et kalorioverskudd. Dersom du trener kondisjon og forbrenner mye p de aktivitetene m du spise enda mer. Kaloriinntaket m st i stil med aktivitetsnivet ditt. Min anbefaling blir at du setter opp et styrketreningsprogram og fokuserer p dette. k vektene uke for uke, press deg selv og du vil bli overrasket over hvor mye sterkere du faktisk er.

Ellers kan du finne mye info, tips og triks i arkivet her p bloggen.

Lykke til :)

Hper dere fikk svar p det dere lurte p :)

DayBreak

God morgen!

Under kan dere se hva kostholdet mitt har besttt av de siste to ukene. Ikke bra!
Siden jeg har hatt mye forholde meg til i det siste har jeg hatt lite motivasjon til st p kjkkenet. Derfor har det blitt en del kjappe og drlige mltidslsninger.


Lite trening har det ogs blitt. Jeg har ftt til en kt n og da, men det har mest vrt for rydde opp i tankene mine. Jeg kan meddele at ting endelig begynner ordne seg for meg, s n er det bare vre positiv og kjre p videre. Endelig!!!


Sjekker formen etter to 'late' uker. N gr ting saaaakte, men magerutene begynner s smtt vise seg igjen. Jeg kan vente, jeg har god tid :)



Jeg hadde en god kt p bein/rumpe i gr og jeg vil vise dere en velse igjen; Utfall.
Denne er perfekt for den som nsker seg en snerten sprettrumpe.

Jeg anbefaler at du bruker manualer eller stang med vekter etterhvert som du blir sterkere i velsen og teknikken er p plass.



nsker dere en fin dag :)

Blbrpannekaker

Mmm, i dagens gr regnvr har jeg kost meg med nydelige proteinpannekaker med blbr.
Disse hadde vrt perfekte sammen med vanilje is, men is hadde jeg ikke s da ble det en enklere variant. Kanskje du blir inspirert? :)



Jeg brukte:
2 stk egg
30g soyaprotein
10g Prozyme med sjokoladesmak
Smak til med sukrin/sukrinmelis (kan slyfes)
30g frosne blbr
Litt vann

Serveres med sukrin, honning eller agavesirup


Obs, obs!! For mye vann vil delegge pannekakene. Bruk s lite som mulig. La heller rra f deigkonsistens da blir den lettere snu og pannekaken vil f en fin form.








Laks i solnedgang

Titter bare innom for bekrefte at jeg fremdeles er i live ;)
Det har vrt en hard arbeidsuke i tillegg til at jeg har hatt tusen andre ting tenke p. N tar jeg endelig helg og koser meg med lrdagsmiddag i solnedgangen. For en fantastisk dag det har vrt i dag. Sol, varme og SOMMER!
Jeg har jobbet store deler av dagen men fikk noen ekstra solstrler p kroppen da jeg var ute jogget med en venn. Herlig!







Recovery

God morgen!

Hvert sekund gr s sakte, det fles som om tiden har stoppet opp.. Jeg skulle nske jeg kunne klype meg selv i armen og vkne fra et mareritt av en drm. S lett er det imidlertid ikke. Tiden eksisterer, jeg lever og situasjonen er reell. S hva gjr man? Jo, kjemper videre. Jeg har s smtt begynt tenke fremover. Positive tanker skal bli til positive hendelser i fremtiden. Det har jeg bestemt meg for. Heldigvis skal jeg jobbe mye denne uken. Jeg elsker jobbe- det er virkelig terapi for sjelen.

Jeg henger nok etter med treningen og det ble bare tre kter forrige uke. Kroppen trengte nok en pause. Snart skal jeg dra kroppen min p SATS igjen, s da tenker jeg energinivet stiger noen hakk.

Morgentimene har gtt med til egenpleie, god musikk, x antall kopper grnn te og et lass med pannekaker.







N er jeg klar for at dagen og uken skal starte.

Ha en fin mandag alle :)

Snudd opp ned p hodet





Nyt sndagen videre <3

8 ukers treningsplan

Hei, hei

Jeg har ftt mange sprsml p hvordan jeg trener og hvem som setter opp program for meg osv. Sannheten er at jeg ikke har fulgt noe system de siste mnedene, men n har jeg satt opp et program basert p mine nye mlsettinger.

tte nye spreke uker str for tur, det innebrer utfordringer og nye ml som skal oppns.

Jeg har siden 'bulken' testet ut diverse velser, reps og sett- p min mte. Denne gangen har jeg satt opp som et program jeg skal flge i tte uker sammen med et skreddersydd kosthold. Kombinasjonen av disse skal forhpentligvis bidra til at jeg nr de nye mlene jeg har satt meg.
Jeg har satt opp et antall ulike trenings/kostholdsprogrammer de siste rene og jeg vet hva som fungerer best i forhold til framgang og energiniv. Denne gangen nsker jeg optimalisere disse prinsippene og ta steget litt lenger. Jeg har bestemt meg for si stopp til strrelsen og heller pirke i svakheter. Jeg har oppndd den strrelsen jeg nsker, og vel s det. N er jeg 'fornyd' og fokus vil ligge p vedlikehold og detaljer.
En livsstil vil aldri ta slutt og det vil alltid vre noe jobbe med, men det kommer aldri til bli noen ny bulk for ke muskelmasse.

Planen under viser en hy treningsmengde innen forskjellige intensitetsniver. Jeg har hy treningstoleranse og spiser tilstrekkelig med mat for holde energinivet oppe. Jeg er ikke veldig gira p kutte kaloriene enda. Jeg ligger hyt p kalorier og nsker og holde meg her s lenge som mulig.

Jeg har satt opp trening p lrdager, men kommer til ta fri her dersom jeg kjenner kroppen trenger en pause.
Det er viktig lytte til kroppens signaler.

Jeg legger ved en treningsplan og henviser til noen velser. Dette er kun en oversikt. Jeg vil ikke love at jeg logger hver eneste kt, men jeg skal prve gi dere en oppdatering en gang i blant om dere nsker det. Jeg er veldig spent p eventuelle resultater selv denne gangen her. Jeg krysser fingrene.

VE L S E R :

Bakside lr og rumpe

Strake marklft

Ettbeins strake marklft

Bulgarsk utfall

Utfall i smith

Step up

Kickback i kabel
Mage

Planke + sideplanke

Barbell roll out

Sit ups p benk

Overkropp
Hantelroing

Push ups

Flys

Nedtrekk/chins
Armer
Triceps pushdown

Dips

Bicepscurl med stang eller i kabel

Hammercurl
Sidehev
Fronthev




Her er den nye treningstoppen jeg blogget i forrige innlegg:


Snart stikker jeg p trening! Skal dere trene i dag?

d a t e


I gr var jeg p kino-date med min kjre. Vi s denne filmen:

(nyt synet av Jason Statham)


Jeg fikk ogs en veldig flott gave av kjresten da han har vrt ute p reise i noen dager:

Treningstoppen er knallfin p. Jeg skal ta et bilde senere s dere kan f se.

Frokosten er spist og snart blir det en date med SATS igjen.

Det ble en lett men intensiv treningskt p overkropp i gr. I dag skal jeg trene bein, tungt.
Jeg gleder meg :D

Legger ved en velse jeg pleier kjre p bein/rumpe:



Jeg skal dele mitt nye treningsprogram med dere i lpet av denne uken her. Svar p diverse sprsml kommer ogs- s flg med :)

Ha en fin mandag og en god uke!

Kinesisk stemning


God morgen kjre lesere,

Jeg starter med takke for alle kommentarer i forrige innlegg. Fy sren dere er gull alts. Tusen takk for at dere delte deres erfaringer, kom med tilbakemeldinger, sprsml og komplimenter. Jeg er overveldet og takknemlig. Jeg skal g gjennom alle sprsml og lage et eget innlegg med svar til dere.

Det er en stund siden jeg har kommet med et middagstips, s her kommer litt kinesisk inspirasjon til dere.

Hper alle fr en fin sndag <3













Dagen i dag er morgendagen du drmte om i gr.
Kinesisk ordtak

Den som kjenner andre, er livserfaren, den som kjenner seg selv, er klok.
Kinesisk ordtak
Kunsten vre lykkelig bestr i gjre sine gleder enkle.
Kinesisk ortak

, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits