juli 2011

Stikker på diett en tur

 

.. eller ikke akkurat det, men noen endringer i kostholdet skal jeg hvertfall gjøre. Jeg har de siste månedene jobbet med å utvikle mitt eget konsept. Nå er første del av planleggingen klar til å testes og gjennomføres i praksis. Wææ, dette blir veldig spennende. Den heldige (?) testpersonen vil da selvsagt være meg selv. Oppdateringer vil nok komme hyppig og jeg skal prøve å logge treningen også *kremt* minst en gang i uken. ;)

 

Jeg har akkurat fylt opp ipoden med ny musikk igjen. Beat.no sørger for at motivasjonen min er på topp under treningsøkten.

Her ligger det en rekke spillelister og det er også mulig å lage sin egen spilleliste. Jeg fant fort ut at jeg i disse dager burde holde meg langt unna Love Songs. Haha- når begynte jeg å høre på det?!



Dagens trening:

- Morgenkardio 45 minutter i sola :D
- Styrketrening på overkropp med strikk hjemme i stua

Enkelt men effektivt!


Ha en fin søndag folkens. Vi blogges!





 

Ny frisk

Hei kjære bloggvenner,

Lite oppdateringer denne uken her.. Det føles som om tiden har stått stille etter den grusomme hendelsen fredag. det tar tid å fordøye og bearbeide den store sorgen.
Livet må allikevel gå videre og hverdagen går sin gang..

De siste dagene har vært svært hektiske. Jeg har hatt sinnsykt mye å gjøre og tusen ting å fikse. Heldigvis begynner ting å ordne seg. Fra 1.august starter jeg på ny frisk. Jeg ønsker ikke å gå inn i detaljer men kan fortelle at jeg har blitt singel.. Det føles rart, jeg har jo vært i et forhold i 10 år. Det har vært tre tøffe uker, mye grining og surving og mange tanker som skal komme på plass.


Nå står det pappesker i hele leiligheten. Når jeg ikke har vært på jobb har tiden gått med til pakking og rydding. Snart er jeg ferdig og flyttelasset kjøres på mandag.
Kan man si; nytt liv-nye muligheter ? Jeg forblir positiv og håper på det :)

Siden sola skinner og det er varmt i været slenger jeg med litt gladmusikk for å muntre opp stemningen litt..

Kreativiteten er ikke på topp om dagen og jeg merker antydning til skrivesperre. Gi meg gjerne noen tips til hva dere vil lese mer om. Da blir jeg glad!

Ha en riktig fin dag :)

En tragedie..



Det finnes ikke ord for det grusomme som har skjedd..
Alle mine tanker går til de som er rammet og til de pårørende.

 

Ta vare på hverandre og vis kjærlighet.

 

Snadder

 

God morgen!

Nå sitter jeg stille og rolig med min daglige kopp te, ansiktsmaske og god musikk. Jeg elsker morgentimene. Det er stille og rolig og jeg kan slappe helt av. Deilig. Om noen timer braker det løs med daglige plikter og jobb igjen. Om jeg er i siget blir det kanskje en styrkeøkt på bein også. Som de fleste kanskje har fått med seg så har jeg slitt med motivasjonen de siste ukene men energinivået er stigende og i går hadde jeg en fantastisk økt på overkropp og mage. Jeg avsluttet økten med noen runder intervaller på ellipsemaskinen til jeg var tom for energi.



Jeg skal teste ut to nye superfood produkter:



Gojibær med fantastiske egenskaper

 

Innenfor kinesisk medisin har goji bærene blant annet vært kjent for å kunne gi:

- mer energi, styrke og utholdenhet

- bedre evne til å mestre stress

- bedre humør

- bedre immunforsvar

- bedre hukommelse

- bedre syn

- bedre fruktbarhet (for både kvinner og menn)

- økt lyst og vitalitet

 

Dessuten er bærene generelt sett gunstige for hjertet og blodomløpet og virker anti-aldrende på grunn av det høye innholdet av både antioksidanter, aminosyrer, vitaminer og mineraler.

Goji bærene er spesielt rike på antioksidanter og har en av de aller høyeste ORAC-verdiene som finnes. ORAC = oxygen radical absorption capacity  er en skala utviklet i USA, som måler antioksidative egenskaper i matvarer.

Goji bærene har dessuten det høyeste innholdet av karotenoider av alle kjente matvarer på jordkloden (inkludert betakaroten, over dobbelt så mye som i gulrøtter). De inneholder store doser av C-vitaminer (flere hundre ganger så mye som i appelsiner), dessuten en betydelig mengde av vitamin B1, vitamin B2, vitamin B6 og vitamin E - og hele 22 spormineraler (inkludert 11 essensielle, blant annet kalium, jern, germanium, selen, kalsium og sink). I tillegg inneholder bærene 19 aminosyrer, noe som faktisk gjør dette til en god proteinkilde- veldig spesielt for et bær.


Næringsinnhold pr. 100 g tørkede goji bær:

Energi 346 kJ

Protein 10,6 g

Aminosyrer 8,48 mg

Fett 0,7 g

Karbohydrater 21 g

Fiber 7,7 g

Natrium 24 mg

Kalium 1132 mg

Kalsium 112,5 mg

Jern 8,42 mg

Sink 2 mg

Selen 50 mg

B1 vitamin (thiamin) 0,15 mg

B2 vitamin 1,3 mg

C-vitamin 306 mg

Polysakkarider 46,5 mg

Betakaroten 7,38 mg

Zeaxanthin 25 mg

 

Mmm.. De smaker utrolig godt. Nå har jeg bare spist de som de er, men er det noen som har tips til hva jeg kan bruke de til?

Enda mer supermat venter på meg denne dagen. Endelig har jeg kommet i gang med matpakkene mine igjen.





Ønsker dere alle en fin fredag :)



Q&A - Svar på spørsmål

 

Viser badevekten sannheten om din fremgang?

Etter tilbakemeldingene på dette innlegget å dømme, er det liten tvil om at de fleste av oss jenter trengte å lese dette. Kort oppsummert så er badevekta et elendig verktøy for å måle fremgang dersom du trener bra og har et balansert kosthold.

Å se seg blindt på vekta kan være skummelt og det at enkelte jenter kan veie seg opptil flere ganger om dagen er verken normalt eller nødvendig. Jeg har samlet spørsmålene deres og her kommer svarene. Siden de kommer litt sent har jeg også tatt med andre spørsmål som har dukket opp underveis.

Og alle komplimentene dere kommer med hele tiden.. Jeg har ikke ord som beskriver hvor takknemlig jeg er. Vet ikke hvordan jeg skal få takket dere nok. Dere må være en herlig gjeng alle sammen.

Tusen takk, dere er motivasjon for meg <3

 

 

 

Du ser feiende flott ut! :D Jeg mener jeg leste at du skulle stille i bodyfitness, men ser i en kommentar over her at du ikke har planer om å stille i konkurranse. Jeg finner ikke noe innlegg hvor det står at du har ombestemt deg. Har du det? Tipper du ville gjort det sterkt i en slik konkurranse. Ser ut som du har en kropp som egner seg godt! Fin :)

Du har helt rett, det var meningen jeg skulle være med på scenen sammen med de andre flotte BF jentene. Jeg valgte å trekke meg av personlige årsaker. Se her.

Takk for et feiende flott kompliment :)

 

Wow! :) Looking good! Noen tips til meg eller? Jeg er omtrent der du var tenker jeg. Hvor lang tid brukte du på å komme i den formen du er nå? :)
Om du er nybegynner kan jeg anbefale å starte med tre styrkeøkter i uken hvor du trener gjennom hele kroppen hver gang. Få riktig teknikk på øvelsene før du etterhvert øker vektene. Kostholdet er også en viktig faktor for fremgang. Se hvilke matvarer jeg anbefaler: http://stinean.blogg.no/1269840242_m.html

For motivasjon: finn øvelser du liker, tren med musikk som gjør at du tar i litt ekstra, skriv treningsdagbok- konkurrer med deg selv, ikke med andre.

Jeg har trent i snart fire år. Ting tar tid, men la veien være målet. Trening skal være gøy!

 

 

 

Jeg er gutt. Håper det er greit at jeg følger litt med på bloggen din, selv om jeg sikkert ikke er i målgruppen;) Og se før- og etter bildene av deg har gjort meg utrolig inspirert til å ta grep i mitt eget liv. Jeg var ganske flink til og trene og spise sunt. Men nå det siste året, har jeg ikke vært motivert til og trene i det hele tatt og jeg spiser for mye og feil ting. Og det begynner virkelig og sette sine spor på kroppen min nå. Føler jeg har nådd bunnen. Er så ille at klærne mine knapt passer lenger;)

Jeg vil bare høre, hvilke tips har du til en som må begynne fra "scratch". Hvilke grep kan jeg begynne med for og komme i gang? Hva er en fornuftig strategi?

Supert, gutter er mer enn velkommen til å følge med her. Selv om bloggen til tider kan bli litt jentete så er prinsippene de samme enten du er jente eller gutt.

For å komme i gang er det viktig at du selv finner en motivasjon. Kanskje hjelper det å sette seg et konkret mål? Skriv ned hva du ønsker å oppnå og hvordan du skal klare det.

Her er en liten oppskrift: http://stinean.blogg.no/1291389897_oppskriften_p_suksess.html

Når du har bestemt deg er det viktig at du finner en treningsmetode du liker å gjøre. Ikke overdriv treningen, start forsiktig og øk treningsmengden etterhvert. Variasjon er viktig for at du ikke skal gå lei. Spis riktig mat fra rene råvarer men det er OK å unne seg et ekstra godt måltid en gang i blant (for eksempel på lørdager).

Lykke til :)

 

 

Jeg lurte på om hvordan du har trent, kunne du ha tatt ett innlegg om hvordan du trener?

Jeg testet mange forskjellig treningsformer og konsepter.

Slik jeg trener nå kan du se her: http://stinean.blogg.no/1309866776_8_ukers_treningsplan.html

 


Hva har du som mål videre? og hvordan synes du veien hit har vært? Noengang følt at noe var for gjeves, vært nær å gi opp? Og har du noen gang fått et for anstrengt forhold til dette med en bra livsstil?

Målet videre er satt. Jeg ønsker kun å forbedre fysikken min. Størrelsen sier jeg meg fornøyd med nå. Den passer til 'mitt bruk', selv om jeg skal innrømme at det hadde vært gøy å se hvordan den kunne ha blitt dersom jeg bare hadde kjørt på og gitt bånn gass.

Ellers så kan jeg fortelle at jeg holder på å utvikle mitt eget konsept, så målet videre er å jobbe med dette og selv følge disse prinsippene.

Jeg synes veien hit har vært helt topp. Det stopper så absolutt ikke her, jeg føler jeg så vidt har begynt og jeg gleder meg til å oppnå nye resultater.

Jeg har faktisk ikke vært nær å gi opp denne livsstilen nettopp fordi den har flere fordeler enn ulemper. Jeg gjør det fordi jeg synes det er gøy og ikke for at jeg må noe. Denne tankegangen gjør at det er lettere å motivere seg selv til å opprettholde kontinuiteten. Det er klart at motivasjonen svinger, men det er et normalt og sunt tegn. Jeg har ofte tatt en ukes pause, da har kroppen bare godt av det og jeg har enda mer energi uka etter. Hvile er også fremgang.

En sunn livsstil kan fort bli usunn dersom man får et anstrengt forhold til den. Det er vanskelig å si når man har tråkket over denne grensen. En person som aldri trener og henger på burger king hver dag ville kanskje kalt meg 'hysterisk' dersom han fikk vite at jeg er spiser kilovis av grønnsaker i uken. For andre som har litt mer innsikt eller kunnskap vet vi at det er flere faktorer som spiller inn. Jeg klamrer meg fast til ordet balanse. Balanse mellom kropp og sinn. Selv har jeg erfart at kroppen har det bra dersom sinnet er fornøyd og motsatt.

jeg digger bloggen din, og det er faktisk den eneste jeg leser fast!
men jeg lurer på en ting, jeg syns jeg en gang så et innlegg der det var bilde av Frenzy Fat Loss. så jeg lurer på, har du prøvd det? og hvis du har, hvordan funker den syns du, fornøyd?
Takk for at du følger med. Det setter jeg stor pris på.
Nei, jeg har aldri postet et bilde av Frenzy Fat Loss og jeg har heller aldri prøvd det. Derfor kan jeg ikke gi noen personlig tilbakemelding på produktet dessverre.

 

 

Hvilke øvelser har du kjørt for å få den ryggen? Tell mee... :-D
Jeg har kjørt mange forskjellige så det er vanskelig å sette fingeren på hvilke som er mest effektive. Jeg kan nevne nedtrekk/chins for bredde, diverse roøvelser for tykkelse. Ellers så er markøft en baseøvelse som bør inngå i et ryggprogram.

For moro skyld slenger jeg med mitt aller første rygg-flexe-bilde og et bilde ca. 2 år etter:

 

 



 

Du ser nydelig ut! Skikkelig volum på deg nå : )
Kunne jeg sendt deg en mail på en mailadresse?

Takk for det. Jeg håper det kommer seg:)

Bare kommenter på et innlegg hvor du skriver din epost adresse så svarer jeg deg personlig på denne. Jeg kommer da ikke til å publisere denne kommentaren.

 

hjeeelp, jeg trener som en gal! men jeg får jo søren meg ikke muskler! jeg er 28 år og trener på sats 3-4 ganger i uken, mandager er det en høy pulse time hvor jeg svetter mye og får sinnsyk puls, mage til slutt, onsdag er det powerstep, samme som pulse bare med annehver sang vekter. torsdag er det bodypump, kun vekter på de store muskel gruppene, mage, rumpe lår, fredag er det høypulse og core(mage), jeg ønsker å oppnå slik du ser ut! men jeg er shit dårlig på kosthold. Jeg kan vel sammenlignes med før bildet ditt.. har trent sånn her i snart 5 mnd, men ser ikke en muskel! jeg spiser lite godiser og brus, innimellom , men mest vanlig kosthold. Kanke du hjelpe med da? har du noen tips? bruker du kosttilskudd og har en mat plan? jeg er dårlig ¨på å leke kanin og spise grønt.. og vil ikke kutte brød, pasta og poteter, er det det du har gjort? åhh hjelp, jeg vil ha sånn kropp.... sinnsykt flink du er.. send meg gjerne mail på tips om du kan.. jeg liker best timer som er satt opp, veldig kjedelig å trene alene.. takk for evt svar:)

Muskler må bygges ved styrketrening, ikke kondisjonstrening. Dessverre ser det ikke ut til at bodypump timer er nok. Hva du spiser er viktig for dine resultater. I ditt tilfelle er det viktig å få i seg nok mat slik at du kan bygge de musklene du ønsker deg med et kalorioverskudd. Dersom du trener kondisjon og forbrenner mye på de aktivitetene må du spise enda mer. Kaloriinntaket må stå i stil med aktivitetsnivået ditt. Min anbefaling blir at du setter opp et styrketreningsprogram og fokuserer på dette. Øk vektene uke for uke, press deg selv og du vil bli overrasket over hvor mye sterkere du faktisk er.

Ellers kan du finne mye info, tips og triks i arkivet her på bloggen.

Lykke til :)

 

 

Håper dere fikk svar på det dere lurte på :)

 

DayBreak

God morgen!

Under kan dere se hva kostholdet mitt har bestått av de siste to ukene. Ikke bra!
Siden jeg har hatt mye å forholde meg til i det siste har jeg hatt lite motivasjon til å stå på kjøkkenet. Derfor har det blitt en del kjappe og dårlige måltidsløsninger.


Lite trening har det også blitt. Jeg har fått til en økt nå og da, men det har mest vært for å rydde opp i tankene mine. Jeg kan meddele at ting endelig begynner å ordne seg for meg, så nå er det bare å være positiv og kjøre på videre. Endelig!!!


Sjekker formen etter to 'late' uker. Nå går ting saaaakte, men magerutene begynner så smått å vise seg igjen. Jeg kan vente, jeg har god tid :)



Jeg hadde en god økt på bein/rumpe i går og jeg vil vise dere en øvelse igjen; Utfall.
Denne er perfekt for den som ønsker seg en snerten sprettrumpe.

Jeg anbefaler at du bruker manualer eller stang med vekter etterhvert som du blir sterkere i øvelsen og teknikken er på plass.

 



Ønsker dere en fin dag :)

Blåbærpannekaker

Mmm, i dagens grå regnvær har jeg kost meg med nydelige proteinpannekaker med blåbær.
Disse hadde vært perfekte sammen med vanilje is, men is hadde jeg ikke så da ble det en enklere variant. Kanskje du blir inspirert? :)



Jeg brukte:
2 stk egg
30g soyaprotein
10g Prozyme med sjokoladesmak
Smak til med sukrin/sukrinmelis (kan sløyfes)
30g frosne blåbær
Litt vann

Serveres med sukrin, honning eller agavesirup


Obs, obs!! For mye vann vil ødelegge pannekakene. Bruk så lite som mulig. La heller røra få deigkonsistens da blir den lettere å snu og pannekaken vil få en fin form.








Laks i solnedgang

Titter bare innom for å bekrefte at jeg fremdeles er i live ;)
Det har vært en hard arbeidsuke i tillegg til at jeg har hatt tusen andre ting å tenke på. Nå tar jeg endelig helg og koser meg med lørdagsmiddag i solnedgangen. For en fantastisk dag det har vært i dag. Sol, varme og SOMMER!
Jeg har jobbet store deler av dagen men fikk noen ekstra solstråler på kroppen da jeg var ute å jogget med en venn. Herlig!







Recovery

God morgen!

 

Hvert sekund går så sakte, det føles som om tiden har stoppet opp.. Jeg skulle ønske jeg kunne klype meg selv i armen og våkne fra et mareritt av en drøm. Så lett er det imidlertid ikke. Tiden eksisterer, jeg lever og situasjonen er reell. Så hva gjør man? Jo, kjemper videre. Jeg har så smått begynt å tenke fremover. Positive tanker skal bli til positive hendelser i fremtiden. Det har jeg bestemt meg for. Heldigvis skal jeg jobbe mye denne uken. Jeg elsker å jobbe- det er virkelig terapi for sjelen.

Jeg henger nok etter med treningen og det ble bare tre økter forrige uke. Kroppen trengte nok en pause. Snart skal jeg dra kroppen min på SATS igjen, så da tenker jeg energinivået stiger noen hakk.

Morgentimene har gått med til egenpleie, god musikk, x antall kopper grønn te og et lass med pannekaker.







Nå er jeg klar for at dagen og uken skal starte.

 

Ha en fin mandag alle :)

Snudd opp ned på hodet

 



Nyt søndagen videre <3

 

8 ukers treningsplan

Hei, hei

Jeg har fått mange spørsmål på hvordan jeg trener og hvem som setter opp program for meg osv. Sannheten er at jeg ikke har fulgt noe system de siste månedene, men nå har jeg satt opp et program basert på mine nye målsettinger.

Åtte nye spreke uker står for tur, det innebærer utfordringer og nye mål som skal oppnås.

Jeg har siden 'bulken' testet ut diverse øvelser, reps og sett- på min måte. Denne gangen har jeg satt opp som et program jeg skal følge i åtte uker sammen med et skreddersydd kosthold. Kombinasjonen av disse skal forhåpentligvis bidra til at jeg når de nye målene jeg har satt meg.
Jeg har satt opp et antall ulike trenings/kostholdsprogrammer de siste årene og jeg vet hva som fungerer best i forhold til framgang og energinivå. Denne gangen ønsker jeg å optimalisere disse prinsippene og ta steget litt lenger. Jeg har bestemt meg for å si stopp til størrelsen og heller pirke i svakheter. Jeg har oppnådd den størrelsen jeg ønsker, og vel så det. Nå er jeg 'fornøyd' og fokus vil ligge på vedlikehold og detaljer.
En livsstil vil aldri ta slutt og det vil alltid være noe å jobbe med, men det kommer aldri til å bli noen ny bulk for å øke muskelmasse.

Planen under viser en høy treningsmengde innen forskjellige intensitetsnivåer. Jeg har høy treningstoleranse og spiser tilstrekkelig med mat for å holde energinivået oppe. Jeg er ikke veldig gira på å kutte kaloriene enda. Jeg ligger høyt på kalorier og ønsker og holde meg her så lenge som mulig.

Jeg har satt opp trening på lørdager, men kommer til å ta fri her dersom jeg kjenner kroppen trenger en pause.
Det er viktig å lytte til kroppens signaler.

Jeg legger ved en treningsplan og henviser til noen øvelser. Dette er kun en oversikt. Jeg vil ikke love at jeg logger hver eneste økt, men jeg skal prøve å gi dere en oppdatering en gang i blant om dere ønsker det. Jeg er veldig spent på eventuelle resultater selv denne gangen her. Jeg krysser fingrene.

Ø VE L S E R :

Bakside lår og rumpe

Strake markløft

Ettbeins strake markløft

Bulgarsk utfall

Utfall i smith

Step up

Kickback i kabel
Mage

Planke + sideplanke

Barbell roll out

Sit ups på benk

Overkropp
Hantelroing

Push ups

Flys

Nedtrekk/chins
Armer
Triceps pushdown

Dips

Bicepscurl med stang eller i kabel

Hammercurl
Sidehev
Fronthev

 


Her er den nye treningstoppen jeg blogget i forrige innlegg:


Snart stikker jeg på trening! Skal dere trene i dag?

d a t e

 
I går var jeg på kino-date med min kjære. Vi så denne filmen:

(nyt synet av Jason Statham)


Jeg fikk også en veldig flott gave av kjæresten da han har vært ute på reise i noen dager:
 
Treningstoppen er knallfin på. Jeg skal ta et bilde senere så dere kan få se.

Frokosten er spist og snart blir det en date med SATS igjen.

Det ble en lett men intensiv treningsøkt på overkropp i går. I dag skal jeg trene bein, tungt.
Jeg gleder meg :D

Legger ved en øvelse jeg pleier å kjøre på bein/rumpe:



Jeg skal dele mitt nye treningsprogram med dere i løpet av denne uken her. Svar på diverse spørsmål kommer også- så følg med :)

Ha en fin mandag og en god uke!

Kinesisk stemning


God morgen kjære lesere,

Jeg starter med å takke for alle kommentarer i forrige innlegg. Fy søren dere er gull altså. Tusen takk for at dere delte deres erfaringer, kom med tilbakemeldinger, spørsmål og komplimenter. Jeg er overveldet og takknemlig. Jeg skal gå gjennom alle spørsmål og lage et eget innlegg med svar til dere.

 

Det er en stund siden jeg har kommet med et middagstips, så her kommer litt kinesisk inspirasjon til dere.

Håper alle får en fin søndag <3













Dagen i dag er morgendagen du drømte om i går.
Kinesisk ordtak

Den som kjenner andre, er livserfaren, den som kjenner seg selv, er klok.
Kinesisk ordtak
Kunsten å være lykkelig består i å gjøre sine gleder enkle.
Kinesisk ortak

, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits