august 2011

Dykk i arkivet

Hallo,

Jeg fr fortsatt mange sprsml om oppskriften p disse pannekakene mine. Jeg har lagt ut oppskriften tidligere, men jeg gjr det gjerne igjen :)

Protein-pannekakene kan lages i utallige variasjoner, men basis oppskriften ser slik ut:

- 1egg + 1 hvite

- 30-40g proteinpulver (jeg bruker sjokoladeprotein og soyaprotein)

- litt fiberhusk (kan slyfes)

- Vann til nsket konsistens.

Rra br vre tykk for at stekingen skal bli vellykket.
Stekes ca 2 minutter p hver side i en panne med slippbelegg. Vips s har du en stor eller to sm proteinpannekaker- til hverdags eller fest ;) Okay, fest var vel ta i litt..

Serveres med f.eks sukrin, peanttsmr, syltety, kesam, cottage cheese, br eller ntter.




Visste dere at jeg har et arkiv med egne kategorier ??
Her kan dere finne diverse oppdateringer, formbilder og oppskrifter fra jeg startet blogge frem til n. Kategoriene finner dere til hyre i sidemenyen.

Ta en titt innom og kom gjerne med forslag til nye kategorier som kan passe.

nsker alle en fin kveld og en god natt.

Siden sist..

Hei, hei!

Dette m vre den store takkebloggen.. Dere er jo helt fantstiske p gi tilbakemeldinger og kommentarer. Nok en gang: TUSEN TAKK :) Dere er virkelig motivasjon for meg!
Siden sist har det skjedd veldig mye. Stine har mange baller i lufta og er p grensen til stressa. Forelpig gr det ikke mer enn snn akkurat med det jeg skal gjre. Bloggen derimot fr lide av dette. Noen av dere nsker at jeg skal blogge mer- det vil jeg ogs!!! Vi fr satse p at ting roer seg litt utover hsten slik at det kan bli hyppigere posting da.
Dere skal vite at jeg tenker p dere og jeg kommer til blogge s fort jeg fr mulighet til det!

Her kommer noen matbilder igjen.. Som singel er det dessverre ikke s mye spennende retter se p tallerkenen lenger, s bildene under er retter laget under sosiale omstendigheter ;)





Nammm..


Mange av dere lurer p hva jeg studerer. Jeg tror nok jeg har svart p dette tidligere, men for dere som er nye lesere av blggen kan jeg fortelle at jeg studerer ernring og treningslre (PT-utdanning).



Dette er perfekt lesestoff for meg. Sett bort i fra at kjemien er noe tung, spesielt nr litteraturen i tillegg er p engelsk. Uansett, jeg klarer nesten ikke vente til lre mer!!!


Jeg syntes noen av forelesningene var s fantstisk bra at jeg nesten hadde lyst til begynne grine!!
Jeg er veldig innstilt p lre mye, bli flink i faget og jobbe hardt. Og for frste gang i historien; jeg ligger p forskudd av pensum og undervisning. S gjenstr det bare se hvor lenge jeg klarer holde p den intensiteten!

- Studerer dere noe spennende?

N gjelder det bare f teori ut i praksis- en treningskt venter p meg.
Vi blogges!


Flaut

God mandag verdens beste bloggvenner!

Hper alt str bra til og at dere er klar for en ny uke!
Jeg legger meg flat, beklager drlig oppdatering.. igjen!

Bedre seint enn aldri, her kommer forrige ukes trening:


N har jeg akkurat kommet inn etter en sosial treningskt med en venninne. Det var bein/rumpe og skuldre som var p planen i dag og jeg fikk til en relativt god kt selv om kroppen fles litt sliten og tung om dagen.
Lunsjen p bildet under ligger allerede i magen. En stort mltid etter trening er et must, problemet n er at jeg fortsatt ikke er mett (!)


Tenkte oppdatere med et formbilde, men det er neimen ikke s lett f til og jeg er (som dere kan se) elendig til f til bilder med selvutlser. Her har jeg satt kameraet inn i klesskapet for f det til.. Haha, gjelder vre kreativ ;)

N ble jeg plutselig litt tom for ord igjen, s da gjenstr det vel bare si de faste mandags-ordene:
ny uke- nye muligheter!!



Min trening uke 32

Hallo,

Vil starte med takke for alle kommentarer i forrige innlegg :) N skal ikke denne bloggen handle s mye om hr s da er det vel heller p sin plass med en oppdatering p treningsfronten igjen. Nok en hektisk uke har det vrt med opplring i ny jobb, studiestart og det hele. Men vet dere hva? Jeg har faktisk ftt til noen treningskter ogs. Du verden hva man kan f til dersom man bare planlegger litt i forkant ;)



Dagen i dag har som dere kan se vrt lat- men deilig! Sndagskos med bra lesestoff, god mat og masse skravling (om gutter da selvsagt, jeg har jo nesten blitt fjortiss igjen).Hehe.
Dessuten har jeg ftt meg ny mobil og det tar sin tid sette seg inn i.. Jeg er litt gammeldags akkurat der ;)
Det var dagens oppdatering. I morgen starter nok en ny uke med masse spennende som skjer. Jeg gleder meg!

nsker alle en knallfin uke !!



Minus 10cm

Hei, hei

Jeg har s absolutt ikke kommet inn i rutiner siden jeg flyttet p sndag, men den faste frokosten er hverfall p plass ;)

Hittil denne uka har jeg ftt til en tung styrkekt p bein/rumpe og fire lette kardiokter, s det kommer seg!



Ellers s har jeg mistet 10 cm, ikke rundt magen eller rumpa for de som trodde det- men lengden p hret..
Det er faktisk litt kortere i virkeligheten enn hva det ser ut p bildet. Det viktigste er at lengden er spass at jeg fr satt det opp i en strikk p trening :-P



Jaja, det var det jeg hadde dele i dag.. Symptomene p skrivesperre er her fortsatt. Jeg har vurdert en bloggpause men vil liksom ikke det heller.. Hmm.. Frken ubesluttsom!

Uansett, det er lenge siden jeg har delt en treningsvideo med mine favorittvelser. S her kommer en velse jeg pleier kjre for bryst og triceps; push ups. Denne kan gjres i ulike varianter og blir aldri kjedelig.




Middag og trening


Akkurat hva jeg trenger i disse dager ;)


Tenkte vise frem rotet mitt, heldigvis begynner jeg se en ende p det hele..

Jeg har hatt noen dagers treningsfri, men i dag var det en pakket og klar 'gymbag' som sto ventet p meg .En kort men god treningskt ble det i morgentimene.

Middag m jeg jo ha, og i dag ble det en enkel lsning. Grill-laks fra Rema 1000. Den gjr seg selv i ovnen. Perfekt om man har drlig tid eller er utlmodig (slik som meg).





Kok/kutt opp grnnsaker eller frukt..

Mandel-laks med st melon. Nam!

uten tittel

God kveld!

Det har vrt en helg full av flelser og jeg har egentlig veldig lite p hjertet.. men jeg fler allikevel for blogge litt.
Jeg er ferdig med flyttingen, n gjenstr det bare f ting p plass inn i nye skuffer og skap.

Jeg er tom for ord, s jeg gr heller over til noe jeg kan.. Litt matprat ;)
Dette ble frste mltid i ny leilighet. Slettes ikke verst!




Jeg hadde min siste dag p jobben i gr og fikk verdens fineste overraskelse av jentene
(Om dere leser bloggen min s vet dere at jeg kommer til savne dere masse <3 Hver gang planten blomstrer skal jeg tenke p dere!)



Det er utrolig hva man finner under en flytteprosess. Disse kunne ikke passet bedre n.


nsker dere en fin kveld videre!

Vi blogges :)


Dag 1

Dag 1 av ?

TRENING

Styrketrening:

Overkropp

Kardio:

Morgenkardio

Frokost:

Proteinpannekaker

Lunsj:

Kylling, egg, salat

Middag:

Laks, brokkoli, salat

Min frste dag p nytt konsept- en kickstart.

Jeg har satt opp flere niv p oppleggene mine, men jeg tester n ut 'hardcore' versjonen. Det er i frste omgang denne jeg vil presentere og oppdatere for dere.

Dette nivet viser ikke til et lavt inntak av kalorier og en enorm mengde kardio som mange kanskje tror. Her er det det satt opp kalorier, matvarer, mltider og trening opp p individuelt grunnlag.

Opplegget vil vre et program med fokus p holde fettprosent nede uten slite seg i hjel for det. Nr det er sagt s skal ikke programmet tilsvare en fitness-diett, men skal passe for hvem som helst som nsker holde en bra form ret rundt. Disiplin og fokus er uansett to viktige stikkord og med seris planlegging, gjennomfring og kontinuitet br opplegget vre i boks. Resultater kommer som kjent ikke av seg selv s her m det jobbes. Hvor lang tid det vil ta eller hvor gode resultater det vil gi er det ingen som vet enda.. Jeg vil vise dere hvilken kvalitet det er mulig oppn.

S, da setter jeg i gang da.





, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits