august 2011

Dykk i arkivet

 

Hallo,

Jeg får fortsatt mange spørsmål om oppskriften på disse pannekakene mine. Jeg har lagt ut oppskriften tidligere, men jeg gjør det gjerne igjen :)

Protein-pannekakene kan lages i utallige variasjoner, men basis oppskriften ser slik ut:

 

- 1egg + 1 hvite

- 30-40g proteinpulver (jeg bruker sjokoladeprotein og soyaprotein)

- litt fiberhusk (kan sløyfes)

- Vann til ønsket konsistens.

 

Røra bør være tykk for at stekingen skal bli vellykket.
Stekes ca 2 minutter på hver side i en panne med slippbelegg. Vips så har du en stor eller to små proteinpannekaker- til hverdags eller fest ;) Okay, fest var vel å ta i litt..

Serveres med f.eks sukrin, peanøttsmør, syltetøy, kesam, cottage cheese, bær eller nøtter.




Visste dere at jeg har et arkiv med egne kategorier ??
Her kan dere finne diverse oppdateringer, formbilder og oppskrifter fra jeg startet å blogge frem til nå. Kategoriene finner dere til høyre i sidemenyen.

 

Ta en titt innom og kom gjerne med forslag til nye kategorier som kan passe.

Ønsker alle en fin kveld og en god natt.

Siden sist..

Hei, hei!

Dette må være den store takkebloggen.. Dere er jo helt fantstiske på å gi tilbakemeldinger og kommentarer. Nok en gang: TUSEN TAKK :) Dere er virkelig motivasjon for meg!
Siden sist har det skjedd veldig mye. Stine har mange baller i lufta og er på grensen til stressa. Foreløpig går det ikke mer enn sånn akkurat med det jeg skal gjøre. Bloggen derimot får lide av dette. Noen av dere ønsker at jeg skal blogge mer- det vil jeg også!!! Vi får satse på at ting roer seg litt utover høsten slik at det kan bli hyppigere posting da.
Dere skal vite at jeg tenker på dere og jeg kommer til å blogge så fort jeg får mulighet til det!

Her kommer noen matbilder igjen.. Som singel er det dessverre ikke så mye spennende retter å se på tallerkenen lenger, så bildene under er retter laget under sosiale omstendigheter ;)





Nammm..


Mange av dere lurer på hva jeg studerer. Jeg tror nok jeg har svart på dette tidligere, men for dere som er nye lesere av blggen kan jeg fortelle at jeg studerer ernæring og treningslære (PT-utdanning).



Dette er perfekt lesestoff for meg. Sett bort i fra at kjemien er noe tung, spesielt når litteraturen i tillegg er på engelsk. Uansett, jeg klarer nesten ikke vente til å lære mer!!!


Jeg syntes noen av forelesningene var så fantstisk bra at jeg nesten hadde lyst til å begynne å grine!!
Jeg er veldig innstilt på å lære mye, bli flink i faget og jobbe hardt. Og for første gang i historien; jeg ligger på forskudd av pensum og undervisning. Så gjenstår det bare å se hvor lenge jeg klarer å holde på den intensiteten!

- Studerer dere noe spennende?

Nå gjelder det bare å få teori ut i praksis- en treningsøkt venter på meg.
Vi blogges!


Flaut

God mandag verdens beste bloggvenner!

Håper alt står bra til og at dere er klar for en ny uke!
Jeg legger meg flat, beklager dårlig oppdatering.. igjen!

Bedre seint enn aldri, her kommer forrige ukes trening:


Nå har jeg akkurat kommet inn etter en sosial treningsøkt med en venninne. Det var bein/rumpe og skuldre som var på planen i dag og jeg fikk til en relativt god økt selv om kroppen føles litt sliten og tung om dagen.
Lunsjen på bildet under ligger allerede i magen. En stort måltid etter trening er et must, problemet nå er at jeg fortsatt ikke er mett (!)


Tenkte å oppdatere med et formbilde, men det er neimen ikke så lett å få til og jeg er (som dere kan se) elendig til å få til bilder med selvutløser. Her har jeg satt kameraet inn i klesskapet for å få det til.. Haha, gjelder å være kreativ ;)

Nå ble jeg plutselig litt tom for ord igjen, så da gjenstår det vel bare å si de faste mandags-ordene:
ny uke- nye muligheter!!



Min trening uke 32

 

Hallo,

Vil starte med å takke for alle kommentarer i forrige innlegg :) Nå skal ikke denne bloggen handle så mye om hår så da er det vel heller på sin plass med en oppdatering på treningsfronten igjen. Nok en hektisk uke har det vært med opplæring i ny jobb, studiestart og det hele. Men vet dere hva? Jeg har faktisk fått til noen treningsøkter også. Du verden hva man kan få til dersom man bare planlegger litt i forkant ;)

 



Dagen i dag har som dere kan se vært lat- men deilig! Søndagskos med bra lesestoff, god mat og masse skravling (om gutter da selvsagt, jeg har jo nesten blitt fjortiss igjen).Hehe.
Dessuten har jeg fått meg ny mobil og det tar sin tid å sette seg inn i.. Jeg er litt gammeldags akkurat der ;)
Det var dagens oppdatering. I morgen starter nok en ny uke med masse spennende som skjer. Jeg gleder meg!

Ønsker alle en knallfin uke !!



Minus 10cm

Hei, hei

Jeg har så absolutt ikke kommet inn i rutiner siden jeg flyttet på søndag, men den faste frokosten er hverfall på plass ;)

Hittil denne uka har jeg fått til en tung styrkeøkt på bein/rumpe og fire lette kardioøkter, så det kommer seg!



Ellers så har jeg mistet 10 cm, ikke rundt magen eller rumpa for de som trodde det- men lengden på håret..
Det er faktisk litt kortere i virkeligheten enn hva det ser ut på bildet. Det viktigste er at lengden er såpass at jeg får satt det opp i en strikk på trening :-P



Jaja, det var det jeg hadde å dele i dag.. Symptomene på skrivesperre er her fortsatt. Jeg har vurdert en bloggpause men vil liksom ikke det heller.. Hmm.. Frøken ubesluttsom!

Uansett, det er lenge siden jeg har delt en treningsvideo med mine favorittøvelser. Så her kommer en øvelse jeg pleier å kjøre for bryst og triceps; push ups. Denne kan gjøres i ulike varianter og blir aldri kjedelig.




Middag og trening


Akkurat hva jeg trenger i disse dager ;)


Tenkte å vise frem rotet mitt, heldigvis begynner jeg å se en ende på det hele..

Jeg har hatt noen dagers treningsfri, men i dag  var det en pakket og klar 'gymbag' som sto å ventet på meg .En  kort men god treningsøkt ble det i morgentimene.

Middag må jeg jo ha, og i dag ble det en enkel løsning. Grill-laks fra Rema 1000. Den gjør seg selv i ovnen. Perfekt om man har dårlig tid eller er utålmodig (slik som meg).





Kok/kutt opp grønnsaker eller frukt..

Mandel-laks med søt melon. Nam!

uten tittel

God kveld!

Det har vært en helg full av følelser og jeg har egentlig veldig lite på hjertet.. men jeg føler allikevel for å blogge litt.
Jeg er ferdig med flyttingen, nå gjenstår det bare å få ting på plass inn i nye skuffer og skap.

Jeg er tom for ord, så jeg går heller over til noe jeg kan.. Litt matprat ;)
Dette ble første måltid i ny leilighet. Slettes ikke verst!




Jeg hadde min siste dag på jobben i går og fikk verdens fineste overraskelse av jentene
(Om dere leser bloggen min så vet dere at jeg kommer til å savne dere masse <3 Hver gang planten blomstrer skal jeg tenke på dere!)



Det er utrolig hva man finner under en flytteprosess. Disse kunne ikke passet bedre nå.


Ønsker dere en fin kveld videre!

Vi blogges :)


Dag 1

 

Dag 1 av ?

 

TRENING

 

Styrketrening:

Overkropp

Kardio:

Morgenkardio

 

 

Frokost:

Proteinpannekaker

 

Lunsj:

Kylling, egg, salat

 

Middag:

Laks, brokkoli, salat

 

 

Min første dag på nytt konsept- en kickstart.

 

Jeg har satt opp flere nivå på oppleggene mine, men jeg tester nå ut 'hardcore' versjonen. Det er i første omgang denne jeg vil presentere og oppdatere for dere.

Dette nivået viser ikke til et lavt inntak av kalorier og en enorm mengde kardio som mange kanskje tror. Her er det det satt opp kalorier, matvarer, måltider og trening opp på individuelt grunnlag.

Opplegget vil være et program med fokus på å holde fettprosent nede uten å slite seg i hjel for det. Når det er sagt så skal ikke programmet tilsvare en fitness-diett, men skal passe for hvem som helst som ønsker å holde en bra form året rundt. Disiplin og fokus er uansett to viktige stikkord og med seriøs planlegging, gjennomføring og kontinuitet bør opplegget være i boks. Resultater kommer som kjent ikke av seg selv så her må det jobbes. Hvor lang tid det vil ta eller hvor gode resultater det vil gi er det ingen som vet enda.. Jeg vil vise dere hvilken kvalitet det er mulig å oppnå.

Sååå, da setter jeg i gang da.





, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits