august 2012

Mr.Melk

Heisann!

Lenge siden sist, hvordan str det til med dere ??
Jeg er elendig p oppdatere dere om dagen men jeg har hatt s mye tenke p s derfor har ikke bloggen blitt prioritert. Dere finner meg p instagram da, s jeg er ikke heeelt fravrende riktig enda.

Hvordan gr det med treningen? Er dere fortsatt glade, fornyde og motiverte? Jeg hper det :)
Her i grden svinger energinivet noe, men motivasjonen skal det ikke st p. Jeg begynt i en ny jobb/stilling som er krevende og tar mye av min tid. Jobben er fysisk tung s aktivitet blir det heldigvis nok av. Det er ikke noe som er bedre enn holde seg i form p jobb. Problemet er at det blir tffere komme seg p trening nr arbeidstiden er over. Da vil jeg aller helst sove eller slkke. Men det gr jo ikke. For.. det begynner nrme seg Birken.

Forrige lpetur s ca slik ut:



Nedoverbakkene p slutten var bratte. I ml med et smil men med et mindre fornyd kne, dessverre.

Over til overskriften, jeg har kommet over en nyhet jeg vil dele med dere. 1. september lanseres det en rekke nye produkter som kommer i dagligvarehandelen- se hva du blant annet kan finne i butikkhyllene:



Melken er fettfri (skummet melk) med smak og utseende som lettmelk, men inneholder 50 prosent mer proteiner og 50 prosent mer kalsium sammenlignet med annen melk. Dette er et resultat av produksjonsmetoden og ikke en tilsetning/berikning. Melken er filtrert (konsentrert), slik at det naturlig blir et hyere innhold av protein og kalsium. For f dette til bruker Tine 1,5 liter melk til lage 1 liter Tine Styrk.

Holdbarhetstiden er p 30 dager, mot 11 dager p vanlig melk.

Hrte jeg noen rope hurra? Denne muskelmelken kommer nok til bli en poppis i de fleste hjem- eller hva tror du?

Hper den schmaker godt ;)



Hverdag

Sommerferien er over for denne gang. Ikke det at jeg har vrt bortskjemt med ferie denne sommeren, men noen fridager har jeg hatt og da er denne jenta fornyd. Hva med dere- nr er dere tilbake til hverdagen igjen?

Ellers s lper jeg som aldri fr, og har hatt mine frste lange lpeturer, det vil si 1-1,5 mil pr. kt. Jeg er fortsatt i skilpaddemodus, men pytt, pytt.









Jeg merker at lpingen tar en god del energi og jeg trenger mer restitusjon, noe som gr utover styrketreningen. Det er en utfordring flge planen samtidig som jeg m lytte til kroppen. Allikevel har det blitt noen styrkekter.




N er det slutt p sndagsblogging for jeg glemmer nesten hva jeg har gjort siden sist jeg postet et innlegg ;) Siden sist s har jeg blant annet vrt frivillig og lett etter Sigrid Schjetne, uten noen funn hittil, dessverre. Minner om at det fortsatt er mulig hjelpe til med letingen og jeg oppfordrer alle som kan om mte opp p stensj skole kl. 10 og kl. 17.30 p hverdager.




N slukkes snart OL-ilden og jeg sier god natt!

Vi blogges til en ny og sprek uke :)



Sister SUNday

God kveld!

OMG!! Gjett hvem som er stl i dag da?? Det er tydeligvis en helt annen pkjenning for kroppen lpe utendrs enn inne p mlla. Djisez. Leggene og beinhinnene mine verker og jeg klarer nesten ikke sitte p huk. Aiai, jeg hper det er forbigende for intervallene tidligere i dag gjorde vondt- skikkelig vondt.

Jeg har utsatt styrketreningen til det siste og siden det er sndag, mtte det skje i dag dersom jeg skulle f gjennomfrt ukens kter som planlagt. Etter styrketreningen hadde jeg 45 intensive minutter p mlla. Det ble intervaller- 60 sekunder p/30 sekunder av. I dragene lp jeg mellom 12-13km/t og stigning p 4 (3,5 p de siste)- jeg var dd i beina.

I strlende solskinn cruiset jeg og min sster opp til Sognsvann for bade og grille. Vi rakk akkurat ta noen svmmetak og fyre grillen fr regnet tok oss. Vi spiste og koste oss selv om det var kaldt og ruskevr. Ikke faen om litt drlig vr fr delegge kvalitetstid med den beste jenta i verden.

Et lite bildedryss fr jeg finner puta. Jeg er trtt som en dupp.




Mandag og ny uke i morgen- can't wait.

Vi blogges!







Svidd fredag

Yo Peeps!

Stikker kjapt innom bloggen for en liten update- og for nske dere en god helg, selvsagt! Har dere noen planer for helgen? Jeg skal jobbe og tjene penger men hper allikevel p f tid til litt kos i solen med noen flotte folk, bading, grilling, is og det som mtte hre til. I kveld er det baaare kos med god mat og olympiske leer p TV.
#Tommelopp

Snn p kostholdsfronten om dagen har jeg vel egentlig ikke noe spennende rapportere. Mitt fokus er, som det stort sett alltid har vrt, spise rent, variert og balansert i forhold til treningsmengde. En ekstra utfordring er det n som jeg har satt meg dette heftige treningsmlet som ikke kan sammenlignes med noe jeg har gjort tidligere. Mltidene fr og etter trening blir derfor ekstra viktig og det blir nok litt prving og feiling fr det sitter som det skal. Dessuten er mye avhengig av dagsform, s her blir jeg nok rik p erfaring ;)

Jeg er ikke noe srlig flink til flge planer (confession #1), men jeg har da satt opp en plan likevel.. Typisk meg det der, men jeg nsker ha cirka oversikt over hvor mye jeg spiser og hvilke nringsemner energien kommer fra. En leser tipset meg om at det var smart med noen ekstra carbs. Det har jeg tatt til etterretning- jeg vil da selvflgelig vre smart ;). S tusen, tusen takk for alle tips dere kommer med. Jeg setter umtelig stor pris p deres engasjement, tilbakemeldinger, tips og triks, for ikke snakke om at dere deler deres erfaringer med meg. Jeg er p ingen mte noen bedreviter og jeg vet at det er mange av dere som har mye kunnskap og erfaring- s igjen, takk for at DU bidrar slik at vi kan motivere, inspirere og lre noe av hverandre. Det er gull verdt alts.

Tilbake til svidd, for fredagen startet ikke bare med en ekstreeemt svidd pannekake, jeg har ogs svidd av noen hundre s.v.e.t.t.e. kalorier ogs, nemlig!
Kilometer
er forvrig viktigere enn kilokalorier om dagen og tid fikk en ny betydning da jeg fikk en epost fra de administrerende p Birkebeinerkontoret tidligere i dag; 'Viser til din pmelding til Birkebeinerlpet 2012. Vi ser at du pr i dag ikke har valgt startpulje og ber deg gjre dette. '

LOL! Etter dagens lpekt var det ikke en srlig optimistisk Stine som skulle velge estimert tid til Birkebeinern nr min endomondo sports tracker viste en st liten skilpadde etter endt kt. Mihi. Jeg savnet forvrig et bilde av en hval i samme slengen. Det ble med andre ord mye puls, pust og pes gjennom de usle kilometerne i marka tidligere i dag.

'Lp mye ute'- nok et tips fra en leser. Det fikk jeg fle p i dag da jeg faktisk var ndt til flytte kroppen min fremover, ikke bare humpe opp og ned p samme sted p mlla.
Fordelen med lpe utendrs er mange. Jeg kan jo nevne det alle er enige om; frisk luft og flotte omgivelser er som balsam for sjela. For ikke snakke om et rehab-underlag for mitt svake kne. Et pluss var det f noen varme solstrler i kinnene, ikke svidd her alts selv om jeg ble ENDA rdere i trynet enn jeg pleier (om det gr an?). Jeg er lite st p trening. Haha- hper ingen ble undvendig skremt av den grunn ;)
Ulempene med lpe ute i et poppis-omrde i marka er at det er en del mennesker i veien. Det ble derfor en del hindringer i lypa og uansett hvor hyt jeg spilte 'DU MSTE FLYTTA P DEJ' s er det visse hensyn man m ta.
Oppover, bortover, nedoverbakke, sledammer, vind.. Det er ikke helt det samme som lpe flatt og ubalansert p en mlle som har en ON/OFF vifte, det skal vre sikkert.

Alt i alt en fin tur og enda en erfaring rikere. Jeg skal innrmme at mlet jeg har satt meg, per i dag virker ganske urealistisk, hvertfall med tanke p komme seg gjennom det p en grei tid. S her gjelder det motivere seg selv til tusen. Hey, treningspartner hvor er du?! Jeg nekter gi meg og fortsetter i skilpadde-tempo. 'Den som gir seg er en dritt' er det noe som heter.. OK, det der var ikke mine ord.. juuust sayin' ! ;)

SUMMARY:




Goood helg, mine venner :)

, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits