august 2012

Mr.Melk

Heisann!

Lenge siden sist, hvordan står det til med dere ??
Jeg er elendig på å oppdatere dere om dagen men jeg har hatt så mye å tenke på så derfor har ikke bloggen blitt prioritert. Dere finner meg på instagram da, så jeg er ikke heeelt fraværende riktig enda.

Hvordan går det med treningen? Er dere fortsatt glade, fornøyde og motiverte?  Jeg håper det :)
Her i gården svinger energinivået noe, men motivasjonen skal det ikke stå på. Jeg begynt i en ny jobb/stilling som er krevende og tar mye av min tid. Jobben er fysisk tung så aktivitet blir det heldigvis nok av. Det er ikke noe som er bedre enn å holde seg i form på jobb. Problemet er at det blir tøffere å komme seg på trening når arbeidstiden er over. Da vil jeg aller helst sove eller slække. Men det går jo ikke. For.. det begynner å nærme seg Birken.

Forrige løpetur så ca slik ut:



Nedoverbakkene på slutten var bratte. I mål med et smil men med et mindre fornøyd kne, dessverre.

Over til overskriften, jeg har kommet over en nyhet jeg vil dele med dere. 1. september lanseres det en rekke nye produkter som kommer i dagligvarehandelen- se hva du blant annet kan finne i butikkhyllene:



Melken er fettfri (skummet melk) med smak og utseende som lettmelk, men inneholder 50 prosent mer proteiner og 50 prosent mer kalsium sammenlignet med annen melk. Dette er et resultat av produksjonsmetoden og ikke en tilsetning/berikning. Melken er filtrert (konsentrert), slik at det naturlig blir et høyere innhold av protein og kalsium. For å få dette til bruker Tine 1,5 liter melk til å lage 1 liter Tine Styrk.

Holdbarhetstiden er på 30 dager, mot 11 dager på vanlig melk.

Hørte jeg noen rope hurra? Denne muskelmelken kommer nok til å bli en poppis i de fleste hjem- eller hva tror du?

Håper den schmaker godt ;)



Hverdag

 

Sommerferien er over for denne gang. Ikke det at jeg har vært bortskjemt med ferie denne sommeren, men noen fridager har jeg hatt og da er denne jenta fornøyd. Hva med dere- når er dere tilbake til hverdagen igjen?

Ellers så løper jeg som aldri før, og har hatt mine første lange løpeturer, det vil si 1-1,5 mil pr. økt. Jeg er fortsatt i skilpaddemodus, men pytt, pytt.









Jeg merker at løpingen tar en god del energi og jeg trenger mer restitusjon, noe som går utover styrketreningen. Det er en utfordring å følge planen samtidig som jeg må lytte til kroppen. Allikevel har det blitt noen styrkeøkter.




Nå er det slutt på søndagsblogging for jeg glemmer nesten hva jeg har gjort siden sist jeg postet et innlegg ;) Siden sist så har jeg blant annet vært frivillig og lett etter Sigrid Schjetne, uten noen funn hittil, dessverre. Minner om at det fortsatt er mulig å hjelpe til med letingen og jeg oppfordrer alle som kan om å møte opp på Østensjø skole kl. 10 og kl. 17.30 på hverdager.




Nå slukkes snart OL-ilden og jeg sier god natt!

Vi blogges til en ny og sprek uke :)



 

Sister SUNday

 

God kveld!

 

 

OMG!! Gjett hvem som er støøøøl i dag da?? Det er tydeligvis en helt annen påkjenning for kroppen å løpe utendørs enn inne på mølla. Djisez. Leggene og beinhinnene mine verker og jeg klarer nesten ikke å sitte på huk. Aiai, jeg håper det er forbigående for intervallene tidligere i dag gjorde vondt- skikkelig vondt.

 

Jeg har utsatt styrketreningen til det siste og siden det er søndag, måtte det skje i dag dersom jeg skulle få gjennomført ukens økter som planlagt. Etter styrketreningen hadde jeg 45 intensive minutter på mølla. Det ble intervaller- 60 sekunder på/30 sekunder av. I dragene løp jeg mellom 12-13km/t og stigning på 4 (3,5 på de siste)- jeg var døød i beina.

 

I strålende solskinn cruiset jeg og min søster opp til Sognsvann for å bade og grille. Vi rakk akkurat å ta noen svømmetak og fyre grillen før regnet tok oss. Vi spiste og koste oss selv om det var kaldt og ruskevær. Ikke faen om litt dårlig vær får ødelegge kvalitetstid med den beste jenta i verden.

 

Et lite bildedryss før jeg finner puta. Jeg er trøtt som en dupp.




Mandag og ny uke i morgen- can't wait.

Vi blogges!







Svidd fredag

 

Yo Peeps!

Stikker kjapt innom bloggen for en liten update- og for å ønske dere en god helg, selvsagt! Har dere noen planer for helgen? Jeg skal jobbe og tjene penger men håper allikevel på å få tid til litt kos i solen med noen flotte folk, bading, grilling, is og det som måtte høre til. I kveld er det baaare kos med god mat og olympiske leer på TV.
#Tommelopp

 

Sånn på kostholdsfronten om dagen har jeg vel egentlig ikke noe spennende å rapportere. Mitt fokus er, som det stort sett alltid har vært, å spise rent, variert og balansert i forhold til treningsmengde. En ekstra utfordring er det nå som jeg har satt meg dette heftige treningsmålet som ikke kan sammenlignes med noe jeg har gjort tidligere. Måltidene før og etter trening blir derfor ekstra viktig og det blir nok litt prøving og feiling før det sitter som det skal. Dessuten er mye avhengig av dagsform, så her blir jeg nok rik på erfaring ;)

Jeg er ikke noe særlig flink til å følge planer (confession #1), men jeg har da satt opp en plan likevel.. Typisk meg det der, men jeg ønsker å ha cirka oversikt over hvor mye jeg spiser og hvilke næringsemner energien kommer fra. En leser tipset meg om at det var smart med noen ekstra carbs. Det har jeg tatt til etterretning- jeg vil da selvfølgelig være smart ;). Så tusen, tusen takk for alle tips dere kommer med. Jeg setter umåtelig stor pris på deres engasjement, tilbakemeldinger, tips og triks, for ikke å snakke om at dere deler deres erfaringer med meg. Jeg er på ingen måte noen bedreviter og jeg vet at det er mange av dere som har mye kunnskap og erfaring- så igjen, takk for at DU bidrar slik at vi kan motivere, inspirere og lære noe av hverandre. Det er gull verdt altså.

Tilbake til svidd, for fredagen startet ikke bare med en ekstreeemt svidd pannekake, jeg har også svidd av noen hundre s.v.e.t.t.e. kalorier også, nemlig!
Kilometer
er forøvrig viktigere enn kilokalorier om dagen og tid fikk en ny betydning da jeg fikk en epost fra de administrerende på Birkebeinerkontoret tidligere i dag; 'Viser til din påmelding til Birkebeinerløpet 2012. Vi ser at du pr i dag ikke har valgt startpulje og ber deg gjøre dette. '

LOL! Etter dagens løpeøkt var det ikke en særlig optimistisk Stine som skulle velge estimert tid til Birkebeinern når min endomondo sports tracker viste en søt liten skilpadde etter endt økt. Mihi. Jeg savnet forøvrig et bilde av en hval i samme slengen. Det ble med andre ord mye puls, pust og pes gjennom de usle kilometerne i marka tidligere i dag.

'Løp mye ute'- nok et tips fra en leser. Det fikk jeg føle på i dag da jeg faktisk var nødt til å flytte kroppen min fremover, ikke bare humpe opp og ned på samme sted på mølla.
Fordelen med å løpe utendørs er mange. Jeg kan jo nevne det alle er enige om; frisk luft og flotte omgivelser er som balsam for sjela. For ikke å snakke om et rehab-underlag for mitt svake kne. Et pluss var det å få noen varme solstråler i kinnene, ikke svidd her altså selv om jeg ble ENDA rødere i trynet enn jeg pleier (om det går an?). Jeg er lite søt på trening. Haha- håper ingen ble unødvendig skremt av den grunn ;)
Ulempene med å løpe ute i et poppis-område i marka er at det er en del mennesker i veien. Det ble derfor en del hindringer i løypa og uansett hvor høyt jeg spilte 'DU MÅSTE FLYTTA PÅ DEJ' så er det visse hensyn man må ta.
Oppover, bortover, nedoverbakke, søledammer, vind.. Det er ikke helt det samme som å løpe flatt og ubalansert på en mølle som har en ON/OFF vifte, det skal være sikkert.

Alt i alt en fin tur og enda en erfaring rikere. Jeg skal innrømme at målet jeg har satt meg, per i dag virker ganske urealistisk, hvertfall med tanke på å komme seg gjennom det på en grei tid. Så her gjelder det å motivere seg selv til tusen. Hey, treningspartner hvor er du?! Jeg nekter å gi meg og fortsetter i skilpadde-tempo. 'Den som gir seg er en dritt' er det noe som heter.. OK, det der var ikke mine ord.. juuust sayin' ! ;)

 

SUMMARY:




Goood helg, mine venner :)

 

 

 

, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits