november 2012

Perfekte velser for rumpa- The Butt Bible

Jeg tenkte dele disse videoene med dere- for her er det mange BRA velser for bakenden ;)
Konseptet er det selveste Pauline Nordin som har laget. Se og bli INSPIRERT :D



All Copyright goes to The Butt Bible by Pauline Nordin

God trening :D




Instaweek 47

Hei :)

N regner med at dere vil ha en liten oppdatering igjen?! Det tok meg en uke det.. Hvor ble det av denne uken, egentlig? Pijuh, tiden gr skremmende fort og n har det vrt ekstra travelt. Kalenderen viser at det er den tjuefjerde november i dag, hvilket betyr; n mned igjen til juuuul. Uuu. Det begynner bli litt jul rundt omkring til tross for at snen ikke har kommet (til Oslo) enda. Sn eller ikke, julestemning er et faktum og det oser jul p min instagram om dagen (stinean85)


Rdt i glasset. Sukkerfri julebrus er min favoritt :)


Jeg testet ut low carb maki tidligere denne uken. Nammm!


Pannekaker er inn i menyen igjen. Denne gangen har jeg laget de med et nytt proteinpulver.


.. som forvrig ikke trenger egg for henge sammen. Yey. Eggehvite-protein er genialt. Pannekakene blir flotte i formen..

..men konsistensen blir noe merkelig. Litt som gummi p en mte.

Blbrsyltety fikser det meste, s det har blitt noen av disse de siste dagene.




Tilbake til julestemning. Yogi-teen inneholder kanel, kardemomme, ingefr, og nellik. Hakk mandler og tilsett noen rosiner og du fr noe som gir den tradisjonelle glggen litt konkurranse ;) Br testes!

Ha en fin kveld!

Vi blogges!




Jeg har funnet drmmemannen..

.. han har bare ikke funnet meg, enda ;)

Hehe, man kan finne mye fint p youtube. Ikke vet jeg om dere klikker p de videoene jeg poster? Men det burde dere alts for her ligger det et tonn med motivasjon. Musikk er (som dere vet) en viktig motivasjon P trening og som kan f deg til gi det lille ekstra. Men det som kan f deg ut dra og som hjelper p motivasjonen FR trening er ta en titt p youtube. Finner man de rette klippene er det ikke mange minuttene som skal til fr joggeskoene er p.


No Victory Without Sacrifice

ENJOY!






Som dere ser, s trenger man ikke ha masse fancy utstyr for f til en killer treningskt. Har man litt fantasi s kan man f til det meste- og f resultater.
Hper dere kjente litt p treningsgnisten etter ha sett disse videoene, det gjorde nemlig jeg :)

Ha en fin-fin lrdag videre :)

Quitters Never Win!




Treningsmotivasjon

God morgen !

Er det noen av dere som har planer om trene i dag og som trenger litt ekstra inspirasjon n som helgen str for tur? Kanskje jeg kan hjelpe?
Ta en titt her da vel:







Eller flg VG-netts tips



God trening :)




En smakebit p julen

Nok en hektisk dag, men jeg fikk klemt inn en kjapp treningskt rett fr senteret stengte. kten ble kanskje ikke den mest effektive, men litt trening er allikvel bedre enn ingenting !
Overkropp sto p planen, s da trente jeg det. Rygg, bryst, mage og armer. Skuldre uteble da de fikk skikkelig juling p trening tidligere denne uken. De skal f hvile seg litt til fr de fr en ny omgang :D Im' on fire !!


Det ble skikkelig julestemning i heimen da dette etter treningsmltidet l p min tallerken:


Ah, fantastisk! Sylte av kalkun, speltlomper og klementiner- sunt og godt.

Tilbake til julestemning, jeg fikk til og med kjpt noen julegaver i dag. P veien fant jeg ogs en ny butikk som hadde masse kule greier. TGR, butikken ligger i Bogstadveien og er en butikk som kan minne om Sstrene Grene. I tillegg til julegaver kjpte jeg med noe tullegreier som pastiller, tyggis og ntter. Som dere ser fikk jeg ogs med meg et godt gammeldags telefonrr som kan kobles til smartphones- selvflgelig kun til hjemmebruk ;)




Nei, n skal denne jenta finne senga. I morgen er det fredag- og helg mine venner! Kan det bli bedre?


GOD HELG!




Tankefull

Hei!

Har dere hatt en fin mandag?

Det har blitt en trtt start for min del. Jeg har mange tanker i hodet og har hatt ekstra mye gruble p i dag.. Jeg er en grubler. Det har uheldigvis gtt ut over den dyrebare nattesvnen min. Ikke har jeg blitt noe klokere heller.. Haff.

Jeg fler meg litt tom og klarer ikke helt inspirere meg selv eller komme med motiverende mandagsord til dere. Jeg elsker jo mandager- ny uke og nye muligheter som vi sier. Ny start, endringer og blanke ark. Man m jo bare elske det?! Det gjr jeg jo ogs, men akkurat n har jeg s mange valg jeg str ovenfor at det ikke lenger blir kategorisert som motiverende :-P I morgen er tenkingen (forhpentligvis) oversttt, da tar jeg et valg om hvor veien min skal g videre. Skummelt og spennende p n gang. *tenke-litt-til*
Jaja, nok om det. Treningen er ikke noe jeg grubler over hvertfall. Treningsplanen er bankers, og slik ser den ut:




Dette er alts planen jeg starter med n p veien mot konkurranse. Kostholdet er ogs satt. Det er lenge siden jeg har fulgt en fast plan der, s det blir spennende se hvordan det gr. Kostholdet matcher treningsplanen og skal sammen sikre meg de beste resultatene fremover. Uke 1 av planen er i gang. U!


Dette er maten jeg knasker p n etter trening- ser det ikke godt ut? :D
Namm!

Ha en fin kveld videre, folkens!

Vi blogges!




50/50

Heisann!

Vil igjen minne om min istagram (stinean85) som stort sett oppdateres de dagene dere ikke finner livstegn her.
50% blogg, 50% instagram- make that blue button go green!



P vei hjem fra jobb ble det litt shopping p denne jenta. Hehe, dagens fangst:




Matbokser som skal hjelpe meg i form og planlegging er i gang. Jeg starter i det sm for jeg har mye jobbe med frem til konkurranse. Rettere sagt er det vel innholdet i disse boksene som har en betydning ;)



Som dere kan se p bildet over s ligger det en liten plan.. Jeg er fortsatt i planleggingsfasen men snart skal den testes for fullt. Jeg har laget mange opplegg til andre- n gleder jeg meg til vre prvekanin for mitt eget opplegg. Torsken er p bordet og prosjekt fitness er i gang! Det er faktisk en tilfeldighet at torsken er avbildet her, for jeg er ikke DER enda. Er det noen av dere som har smakt torsk fra STRM? Den smaker heeelt fantastisk, prisen er ikke like s fantastisk.. Dyrere enn biff per kilo- blodpris! Men litt luksus m man unne seg innimellom og n er det jo fredag og heeelg :D

nsker alle en riktig god helg !









Nye planer

Yo peeps!

Dette skulle egentlig vrt en mandagspost, men det har skjedd mye de siste dagene som har frt til en del hodebry og jeg har dermed ikke rukket oppdatere fr n. Samme det, bedre sent enn aldri som man sier. Treningen gr unna som bare det og her er forrige ukes treningskter:





Med treningsrutinene p plass, er jeg n motivert for ta tak i kostholdet. Alts, det er ikke s aller verst n, men jeg nsker er at kostholdet kombinert med treningen skal gi ekstra resultater. Denne jenta har nemlig bestemt seg for satse p Fitness igjen :D Etter at teamet jeg (egentlig) skulle stille for tidligere i r ble lagt ned, forsvant motivasjonen helt. N er fitnessgnisten p plass igjen og jeg er klar til gi alt for bli den beste versjonen av meg selv. Tiden gr s altfor fort og siden jeg er ny i gamet s blir jeg ndt til starte dette prosjektet i god tid. Jeg vet ikke om det vil bli Bikinifitness eller Bodyfitness enda, men det finner jeg ut av utover i deffeperioden. , wish me luck!

Yey! Dette ble bare en kjapp update for informere om denne sportye nyheten. Hper dere vil flge meg fremover, det hadde jeg satt stor pris p :)



Ha en fin kveld <3







Slik fr du synlige magemuskler- en veiledning

Hei, og god sndag!

Det har vrt litt stille fra meg i helgen, men de som flger stinean85 p instagram har ftt med seg noen oppdateringer likevel :)

Jeg har ftt ut noen tanker via tastaturet og planen var poste disse n. Jeg har mye p hjertet og det har en tendens til fre til mange avsporinger nr jeg blir litt for ivrig- men de kommer, det skal jeg love dere. Jeg skrev i forrige innlegg at en inspirerende post ville komme i lpet av helgen- og det skal dere f. :)

Min trening har endelig blitt en rutine igjen og treningsgleden og motivasjonen er p plass. Jeg har satt meg noen nye ml (igjen) og har noen fokusomrder som jeg nsker forbedre. Mage, rumpe lr- en klassiker, men som fortsatt kan jobbes med her i grden. Flat eller definert mage kan alle f. Men om sixpack str p nskelisten er det flere ting som m jobbes med.

For at magemusklene skal vises, m fettprosenten ned. Definerte muskler kommer i hovedsak av en lavere fettprosent som man oppnr med en kombinasjon av trening og riktig kosthold. Sistnevnte er trolig viktigst og som jeg har skrevet litt om tidligere, abs are made in the kitchen.

Nr det er sagt s m man faktisk ha nok muskelmasse under for at de skal vises.

Les f.eks dette fantastiske innlegget av Isabella Marthinsen, om hvorfor Victoria Secrets modellene ikke har synlige magemuskler.
http://fitnessbloggen.no/victoria-secrets-magemuskler/

Her konkluderes det med at modellene rett og slett ikke har nok muskler. S veien til sixpack er avhengig av ulike faktorer. Jeg har oppskriften og tenker dele noen av retningslinjene med dere.


1. Styrketrening
Magetrening alene vil ikke ndvendigvis gi
flat mage eller mer synlige magemuskler. Men dersom mlet er bli sterkere eller ke strrelsen p magemusklene m de belastes p samme mte som andre muskler. Tenk kvalitet fremfor kvantitet og k belastningen gradvis. Det er mange magevelser velge mellom s her gjelder det velge og prioritere de mest effektive. Visste du forresten at basevelser som kneby og marklft er perfekte magevelser?
Dersom fokuset skal ligge p magemusklene vil jeg anbefale sette opp et
eget program som sikrer effektiv progresjon og fremgang. Synes du det er kjedelig trene mage s kan jeg anbefale sette av en egen dag, evt legge velsene til cardiodager eller starte treningskten med magetrening.

2. Kondisjonstrening
F opp pulsen! Kondisjonstrening eller cardio er fettforbrennende verkty som benyttes nr fettprosenten skal ned. Det er mange mter f opp pulsen p s her str du fritt til velge. Gjr aktiviteter du synes er gy! Dans, g p gruppetimer, lp og g turer eller bruk ellipsemaskin, sykkel, romaskin eller tredemlle. Variasjon er viktig s legg gjerne inn noen intervaller for f fart p fettforbrenningen.

OBS! Pass p at kondisjonstreningen ikke overdrives! Her er det mange som lett kan bli for ivrige. Det kan ha en uheldig effekt i forhold til hva du nsker oppn. Start i det sm og k heller etterthvert.

3. Kosthold
Den viktigste faktoren til synlige magemuskler. Kostholdet er i stor grad med p forme fysikken din, enten du nsker ke muskelmasse eller g ned i fettprosent.

Energiinntak vs. Energiuttak
Kalorier
Kalorier er brukes som en beskrivelse p energi vi forbrenner eller energi vi inntar (spiser). Det er denne faktoren som avgjr om du vil g opp i vekt, ned i vekt eller vedlikeholde den vekten du har. Spiser du mer enn du klarer forbrenne vil du g opp i vekt, forbrenner du mer enn du spiser vil du g ned i vekt og dersom ditt daglige inntak av kalorier er det samme som du forbruker vil det teoretisk sett ikke skje noe med vekten.
MEN- ja det er mange men her- for teorien over er ren fysikk og tar ikke hensyn til dine individuelle behov (jeg kunne skrevet et eget innlegg nr det gjelder dette). Mange velger g p diett som gir en oversikt over energiinntaket, men mye kan gjres bare ved ta riktige valg i matveien. Mitt beste rd er spise mat du ser hva er. Hold hvetemel og sukker til et minimum og unng mat av halvfabrikat. Dette har du kanskje hrt fr, men det er en grunn til det. Spis mat fra alle nringsemer-
protein, karbohydrat og fett.

Eksempler p kilder til disse nringsemnene kan vre:

PROTEINER:
Biff- svin, storfe, elg
Kylling/kalkun
Mager kesam
Cottage cheese
Skyr
Egg
Laks
rret
Torsk
Reker
Scampi
Skinke
Karbonadedeig
Proteinpulver

FETT:
Ntter- peantter, valntter, hasselntter, mandler, cashew
Peanttsmr- kologisk (uten sukker)
Cocosa- Kokkosfett (med og uten smak)
Fet fisk- laks, rret
Selolje
Egg

KARBOHYDRATER:
Havregryn
Potet
Ris
Grnnsaker
Frukt
Br

Kort oppsummert, veien til sixpack bestr av riktig kosthold, smart kondisjonstrening kombinert med styrketrening.

S, litt motivasjon fr en ny uke str for tur!

Prosjekt sixpack:
Jeg satte opp et individuelt tilpasset mageprogram til en venninne som fulgte opplegget mitt fra januar-mai. Denne jenta hadde som Victoria Secrets modellene, lav fettprosent men for lite muskelmasse. Effektive velser, sett og repetisjoner med riktig teknikk samt fokus p kvalitet fremfor kvantitet sikret henne en sterkere mage p relativt kort tid.

Bare se her:







Nyt sndagen videre !

Vi blogges! :)




Torsdag med Tracy

Hei, heiii..

Det er like fr leggetid her, men jeg skal likevel gi dere en kort update fra forrige treningskt- som var en smule annerledes enn hva jeg er vant til ;)

Har dere sett denne damen fr?




Vakker, ikke sant?
Tracy Anderson, populr PT for mange av Hollywoods heteste kjendiser. Les mer her: http://tracyandersonmethod.com/

Min roomie har nemlig ftt hekta p hennes opplegg og har kjpt hele dvd-pakken med full treningsplan og greier. Hun skryter programmet opp i skyene og jeg har flere ganger hrt henne si; Stine, du m prve! Jeg vil hre hva du synes!


Jeg er positiv og pen til nye ting, men jeg skal innrmme at jeg var en smule skeptisk da jeg tok meg til rette i stua for trene. Med matte p gulvet, 2kg hantler i hendene og Tracy Anderson p TV'n var jeg klar for tretti minutter mage, rumpe lr. Haha, jeg m le litt av meg selv for dette var en interessant opplevelse.




Her kan dere se noen bilder av velsene fra filmen- i fine positurer ;)




Frst armer, s mage og til slutt- rumpe. Jeg ble sliten- og stl faktisk. Man skal ikke kimse av et repetisjons-niv som ligger p 40 + ;)
Konklusjonen var at dette er et fint alternativ til de som nsker trene hjemme- alt er bedre enn ingenting. Selv kunne jeg aldri byttet ut styrketreningsrommet med dette opplegget. Rumpevelsene til Tracy kunne jeg riktignok tatt med meg til gymmet, for her var det flere av rumpevelsene som er geniale som aktiveringsvelser.

Ta en liten sniktitt her:



God natt til dere! Vi blogges snart!
Jeg har en liten godbit av et innlegg p gang, s klikk dere innom i lpet av helgen ogs :)

God helg!




, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits