november 2012

Perfekte øvelser for rumpa- The Butt Bible

Jeg tenkte å dele disse videoene med dere- for her er det mange BRA øvelser for bakenden ;)
Konseptet er det selveste Pauline Nordin som har laget. Se og bli INSPIRERT :D


 


All Copyright goes to The Butt Bible by Pauline Nordin

God trening :D




Instaweek 47

Hei :)

 

Nå regner med at dere vil ha en liten oppdatering igjen?! Det tok meg en uke det.. Hvor ble det av denne uken, egentlig? Pijuh, tiden går skremmende fort og nå har det vært ekstra travelt. Kalenderen viser at det er den tjuefjerde november i dag, hvilket betyr;  èn måned igjen til juuuul. Uuuæææ. Det begynner å bli litt jul rundt omkring til tross for at snøen ikke har kommet (til Oslo) enda. Snø eller ikke, julestemning er et faktum og det oser jul på min instagram om dagen (stinean85)


Rødt i glasset. Sukkerfri julebrus er min favoritt :)


Jeg testet ut low carb maki tidligere denne uken. Nammm!


Pannekaker er inn i menyen igjen. Denne gangen har jeg laget de med et nytt proteinpulver.


.. som forøvrig ikke trenger egg for å henge sammen. Yey. Eggehvite-protein er genialt. Pannekakene blir flotte i formen..

..men konsistensen blir noe merkelig. Litt som gummi på en måte.

Blåbærsyltetøy fikser det meste, så det har blitt noen av disse de siste dagene.




Tilbake til julestemning. Yogi-teen inneholder kanel, kardemomme, ingefær, og nellik. Hakk mandler og tilsett noen rosiner og du får noe som gir den tradisjonelle gløggen litt konkurranse ;) Bør testes!

Ha en fin kveld!

Vi blogges!




 

 

Jeg har funnet drømmemannen..

.. han har bare ikke funnet meg, enda ;)

Hehe, man kan finne mye fint på youtube. Ikke vet jeg om dere klikker på de videoene jeg poster? Men det burde dere altså for her ligger det et tonn med motivasjon. Musikk er (som dere vet) en viktig motivasjon PÅ trening og som kan få deg til å gi det lille ekstra. Men det som kan få deg ut døra og som hjelper på motivasjonen FØR trening er å ta en titt på youtube. Finner man de rette klippene er det ikke mange minuttene som skal til før joggeskoene er på.


No Victory Without Sacrifice

ENJOY!

 






 Som dere ser, så trenger man ikke ha masse fancy utstyr for å få til en killer treningsøkt. Har man litt fantasi så kan man få til det meste- og få resultater.
Håper dere kjente litt på treningsgnisten etter å ha sett disse videoene, det gjorde nemlig jeg :)

Ha en fin-fin lørdag videre :)

Quitters Never Win!




Treningsmotivasjon

 

God morgen !

Er det noen av dere som har planer om å trene i dag og som trenger litt ekstra inspirasjon nå som helgen står for tur? Kanskje jeg kan hjelpe?
Ta en titt her da vel:







Eller følg VG-netts tips



God trening :)




En smakebit på julen

 

Nok en hektisk dag, men jeg fikk klemt inn en kjapp treningsøkt rett før senteret stengte. Økten ble kanskje ikke den mest effektive, men litt trening er allikvel bedre enn ingenting !
Overkropp sto på planen, så da trente jeg det. Rygg, bryst, mage og armer. Skuldre uteble da de fikk skikkelig juling på trening tidligere denne uken. De skal få hvile seg litt til før de får en ny omgang :D Im' on fire !!


Det ble skikkelig julestemning i heimen da dette etter treningsmåltidet lå på min tallerken:


Ah, fantastisk! Sylte av kalkun, speltlomper og klementiner- sunt og godt.

Tilbake til julestemning, jeg fikk til og med kjøpt noen julegaver i dag. På veien fant jeg også en ny butikk som hadde masse kule greier. TGR, butikken ligger i Bogstadveien og er en butikk som kan minne om Søstrene Grene. I tillegg til julegaver kjøpte jeg med noe tullegreier som pastiller, tyggis og nøtter. Som dere ser fikk jeg også med meg et godt gammeldags telefonrør som kan kobles til smartphones- selvfølgelig kun til hjemmebruk ;)




Nei, nå skal denne jenta finne senga. I morgen er det fredag- og helg mine venner! Kan det bli bedre?


GOD HELG!




Tankefull

 

Hei!

Har dere hatt en fin mandag?

 

Det har blitt en trøtt start for min del. Jeg har mange tanker i hodet  og har hatt ekstra mye å gruble på i dag.. Jeg er en grubler. Det har uheldigvis gått ut over den dyrebare nattesøvnen min. Ikke har jeg blitt noe klokere heller.. Haff.

Jeg føler meg litt tom og klarer ikke helt å inspirere meg selv eller komme med motiverende mandagsord til dere. Jeg elsker jo mandager- ny uke og nye muligheter som vi sier. Ny start, endringer og blanke ark. Man må jo bare elske det?! Det gjør jeg jo også, men akkurat nå har jeg så mange valg jeg står ovenfor at det ikke lenger blir kategorisert som motiverende :-P I morgen er tenkingen  (forhåpentligvis) overstått, da tar jeg et valg om hvor veien min skal gå videre. Skummelt og spennende på èn gang. *tenke-litt-til*
Jaja, nok om det. Treningen er ikke noe jeg grubler over hvertfall. Treningsplanen er bankers, og slik ser den ut:




Dette er altså planen jeg starter med nå på veien mot konkurranse. Kostholdet er også satt. Det er lenge siden jeg har fulgt en fast plan der, så det blir spennende å se hvordan det går. Kostholdet matcher treningsplanen og skal sammen sikre meg de beste resultatene fremover. Uke 1 av planen er i gang. Uææ!


Dette er maten jeg knasker på nå etter trening- ser det ikke godt ut? :D
Namm!

Ha en fin kveld videre, folkens!

Vi blogges!

 




50/50

 

Heisann!

 

Vil igjen minne om min istagram (stinean85) som stort sett oppdateres de dagene dere ikke finner livstegn her.
50% blogg, 50% instagram- make that blue button go green!



På vei hjem fra jobb ble det litt shopping på denne jenta. Hehe, dagens fangst:




Matbokser som skal hjelpe meg i form og planlegging er i gang. Jeg starter i det små for jeg har mye å jobbe med frem til konkurranse. Rettere sagt er det vel innholdet i disse boksene som har en betydning ;)



Som dere kan se på bildet over så ligger det en liten plan.. Jeg er fortsatt i planleggingsfasen men snart skal den testes for fullt. Jeg har laget mange opplegg til andre- nå gleder jeg meg til å være prøvekanin for mitt eget opplegg. Torsken er på bordet og prosjekt fitness er i gang! Det er faktisk en tilfeldighet at torsken er avbildet her, for jeg er ikke DER enda. Er det noen av dere som har smakt torsk fra STRØM? Den smaker heeelt fantastisk, prisen er ikke like så fantastisk.. Dyrere enn biff per kilo- blodpris! Men litt luksus må man unne seg innimellom og nå er det jo fredag og heeelg :D

Ønsker alle en riktig god helg !









Nye planer

 

 

Yo peeps!

Dette skulle egentlig vært en mandagspost, men det har skjedd mye de siste dagene som har ført til en del hodebry og jeg har dermed ikke rukket å oppdatere før nå. Samme det, bedre sent enn aldri som man sier. Treningen går unna som bare det og her er forrige ukes treningsøkter:





Med treningsrutinene på plass, er jeg nå motivert for å ta tak i kostholdet. Altså, det er ikke så aller verst nå, men jeg ønsker er at kostholdet kombinert med treningen skal gi ekstra resultater. Denne jenta har nemlig bestemt seg for å satse på Fitness igjen :D Etter at teamet jeg (egentlig) skulle stille for tidligere i år ble lagt ned, forsvant motivasjonen helt. Nå er fitnessgnisten på plass igjen og jeg er klar til å gi alt for å bli den beste versjonen av meg selv. Tiden går så altfor fort og siden jeg er ny i gamet så blir jeg nødt til å starte dette prosjektet i god tid. Jeg vet ikke om det vil bli Bikinifitness eller Bodyfitness enda, men det finner jeg ut av utover i deffeperioden. Æææ, wish me luck!

 

Yey! Dette ble bare en kjapp update for å informere om denne sportye nyheten. Håper dere vil følge meg fremover, det hadde jeg satt stor pris på :)



Ha en fin kveld <3







Slik får du synlige magemuskler- en veiledning

 

 

Hei, og god søndag!

Det har vært litt stille fra meg i helgen, men de som følger stinean85 på instagram har fått med seg noen oppdateringer likevel :)

Jeg har fått ut noen tanker via tastaturet og planen var å poste disse nå. Jeg har mye på hjertet og det har en tendens til å føre til mange avsporinger når jeg blir litt for ivrig- men de kommer, det skal jeg love dere. Jeg skrev i forrige innlegg at en inspirerende post ville komme i løpet av helgen- og det skal dere få. :)

 

Min trening har endelig blitt en rutine igjen og treningsgleden og motivasjonen er på plass. Jeg har satt meg noen nye mål (igjen) og har noen fokusområder som jeg ønsker å forbedre. Mage, rumpe lår- en klassiker, men som fortsatt kan jobbes med her i gården. Flat eller definert mage kan alle få. Men om sixpack står på ønskelisten er det flere ting som må jobbes med.

 

For at magemusklene skal vises, må fettprosenten ned. Definerte muskler kommer i hovedsak av en lavere fettprosent som man oppnår med en kombinasjon av trening og riktig kosthold. Sistnevnte er trolig viktigst og som jeg har skrevet litt om tidligere, abs are made in the kitchen.

Når det er sagt så må man faktisk ha nok muskelmasse under for at de skal vises.

Les f.eks dette fantastiske innlegget av Isabella Marthinsen, om hvorfor Victoria Secrets modellene ikke har synlige magemuskler.
http://fitnessbloggen.no/victoria-secrets-magemuskler/

 

Her konkluderes det med at modellene rett og slett ikke har nok muskler. Så veien til sixpack er avhengig av ulike faktorer. Jeg har oppskriften og tenker å dele noen av retningslinjene med dere.


1. Styrketrening
Magetrening alene vil ikke nødvendigvis gi
flat mage eller mer synlige magemuskler. Men dersom målet er å bli sterkere eller øke størrelsen på magemusklene må de belastes på samme måte som andre muskler. Tenk kvalitet fremfor kvantitet og øk belastningen gradvis. Det er mange mageøvelser å velge mellom så her gjelder det å velge og prioritere de mest effektive. Visste du forresten at baseøvelser som knebøy og markløft er perfekte mageøvelser?
Dersom fokuset skal ligge på magemusklene vil jeg anbefale å sette opp et
eget program som sikrer effektiv progresjon og fremgang. Synes du det er kjedelig å trene mage så kan jeg anbefale å sette av en egen dag, evt legge øvelsene til cardiodager eller starte treningsøkten med magetrening.

 

2. Kondisjonstrening
Få opp pulsen! Kondisjonstrening eller cardio er fettforbrennende verktøy som benyttes når fettprosenten skal ned. Det er mange måter å få opp pulsen på så her står du fritt til å velge. Gjør aktiviteter du synes er gøy! Dans, gå på gruppetimer, løp og gå turer eller bruk ellipsemaskin, sykkel, romaskin eller tredemølle. Variasjon er viktig så legg gjerne inn noen intervaller for å få fart på fettforbrenningen.

OBS! Pass på at kondisjonstreningen ikke overdrives! Her er det mange som lett kan bli for ivrige. Det kan ha en uheldig effekt i forhold til hva du ønsker å oppnå. Start i det små og øk heller etterthvert.

 

3. Kosthold
Den viktigste faktoren til synlige magemuskler. Kostholdet er i stor grad med på å forme fysikken din, enten du ønsker å øke muskelmasse eller gå ned i fettprosent.

Energiinntak vs. Energiuttak
Kalorier
Kalorier er brukes som en beskrivelse på energi vi forbrenner eller energi vi inntar (spiser). Det er denne faktoren som avgjør om du vil gå opp i vekt, ned i vekt eller vedlikeholde den vekten du har. Spiser du mer enn du klarer å forbrenne vil du gå opp i vekt, forbrenner du mer enn du spiser vil du gå ned i vekt og dersom ditt daglige inntak av kalorier er det samme som du forbruker vil det teoretisk sett ikke skje noe med vekten.
MEN- ja det er mange men her- for teorien over er ren fysikk og tar ikke hensyn til dine individuelle behov (jeg kunne skrevet et eget innlegg når det gjelder dette). Mange velger å gå på diett som gir en oversikt over energiinntaket, men mye kan gjøres bare ved å ta riktige valg i matveien. Mitt beste råd er å spise mat du ser hva er. Hold hvetemel og sukker til et minimum og unngå mat av halvfabrikat. Dette har du kanskje hørt før, men det er en grunn til det. Spis mat fra alle næringsemer-
protein, karbohydrat og fett.

 

Eksempler på kilder til disse næringsemnene kan være:

PROTEINER:
Biff- svin, storfe, elg
Kylling/kalkun
Mager kesam
Cottage cheese
Skyr
Egg
Laks
Ørret
Torsk
Reker
Scampi
Skinke
Karbonadedeig
Proteinpulver

FETT:
Nøtter- peanøtter, valnøtter, hasselnøtter, mandler, cashew
Peanøttsmør- Økologisk (uten sukker)
Cocosa- Kokkosfett (med og uten smak)
Fet fisk- laks, ørret
Selolje
Egg

KARBOHYDRATER:
Havregryn
Potet
Ris
Grønnsaker
Frukt
Bær

 

 

Kort oppsummert, veien til sixpack består av riktig kosthold, smart kondisjonstrening kombinert med styrketrening.

 

Så, litt motivasjon før en ny uke står for tur!

Prosjekt sixpack:
Jeg satte opp et individuelt tilpasset mageprogram til en venninne som fulgte opplegget mitt fra januar-mai. Denne jenta hadde som Victoria Secrets modellene, lav fettprosent men for lite muskelmasse. Effektive øvelser, sett og repetisjoner med riktig teknikk samt fokus på kvalitet fremfor kvantitet sikret henne en sterkere mage på relativt kort tid.

Bare se her:







Nyt søndagen videre !

Vi blogges! :)




Torsdag med Tracy

Hei, heiii..

 

Det er like før leggetid her, men jeg skal likevel gi dere en kort update fra forrige treningsøkt- som var en smule annerledes enn hva jeg er vant til ;)

Har dere sett denne damen før?




Vakker, ikke sant?
Tracy Anderson, populær PT for mange av Hollywoods heteste kjendiser. Les mer her: http://tracyandersonmethod.com/

Min roomie har nemlig fått hekta på hennes opplegg og har kjøpt hele dvd-pakken med full treningsplan og greier. Hun skryter programmet opp i skyene og jeg har flere ganger hørt henne si; Stine, du må prøve! Jeg vil høre hva du synes!


Jeg er positiv og åpen til nye ting, men jeg skal innrømme at jeg var en smule skeptisk da jeg tok meg til rette i stua for å trene.  Med matte på gulvet, 2kg hantler i hendene og Tracy Anderson på TV'n var jeg klar for tretti minutter mage, rumpe lår. Haha, jeg må le litt av meg selv for dette var en interessant opplevelse.




Her kan dere se noen bilder av øvelsene fra filmen- i fine positurer ;)




Først armer, så mage og til slutt- rumpe. Jeg ble sliten- og støl faktisk. Man skal ikke kimse av et repetisjons-nivå som ligger på 40 + ;)
Konklusjonen var at dette er et fint alternativ til de som ønsker å trene hjemme- alt er bedre enn ingenting. Selv kunne jeg aldri byttet ut styrketreningsrommet med dette opplegget. Rumpeøvelsene til Tracy kunne jeg riktignok tatt med meg til gymmet, for her var det flere av rumpeøvelsene som er geniale som aktiveringsøvelser.

Ta en liten sniktitt her:



God natt til dere! Vi blogges snart!
Jeg har en liten godbit av et innlegg på gang, så klikk dere innom i løpet av helgen også :)

God helg!




, Oslo

Norske blogger
bloglovin

bloglovin


Matbloggtoppen



hits